Olisiko mahdollista tarkistaa onko VDSL2 yhteydessäni jonka nostin keskiviikkona 100/10 kaikki kunnossa kerran näyttää valuvan sisään noin 60Mbps ja ulos aika tarkkaan tuon 10Mbps. Myös boksin asetuksissa näyttää yhteyden olevan hitaan oloinen piuhallakin kytkettynä kättelee vain (12789 kbps /64407 kbps). Boksit resetoitu monesti ja asetuksia koitettu hakea mutta ei tunnu mikään auttavan.
Voisitteko tarkistaa onko teillä datan korjaus teidän päässä päällä ja jos on niin kytkeä sen pois päältä. Muutamalla tutulla tuo on auttanut.
Ihan mielenkiinnosta myös olisi kiva tietää missä lähin jakelukeskus?
Sivu 2 / 3
"kiva" kuulla, että muillakin on ongelmia.
Koitin soittaa vikariin jotta olisivat vilkaisseet linjaani, mutta ei ole rahaa jonottaa 20min.
Tämä sama kuvio on täälläkin toistunut joka ilta.
Aamulla, päivällä ja yöllä pingi ja kaista mainio 90/10 vauhdilla toimii.
Alkuillasta alkaa lataus hidastelemaan. Tätä kirjoittaessa download on 3Mbit.
Joskus puolen yön aikaan alkaa taas toimimaan paremmin.
Kumma kyllä upload ei missään vaiheessa mene alle 10Mbit, eli se toimii moitteetta.
Voiko naapureiden netin käyttö näin ruuhka-aikana jotenkin häiritä omaa?
Vai onko niin, että Sonera ei ole tuonut tarpeeksi kaistaa taloon ja se menee tukkoon ruuhkaisina hetkinä?
Asun pääkaupunkiseudulla.
Koitin soittaa vikariin jotta olisivat vilkaisseet linjaani, mutta ei ole rahaa jonottaa 20min.
Tämä sama kuvio on täälläkin toistunut joka ilta.
Aamulla, päivällä ja yöllä pingi ja kaista mainio 90/10 vauhdilla toimii.
Alkuillasta alkaa lataus hidastelemaan. Tätä kirjoittaessa download on 3Mbit.
Joskus puolen yön aikaan alkaa taas toimimaan paremmin.
Kumma kyllä upload ei missään vaiheessa mene alle 10Mbit, eli se toimii moitteetta.
Voiko naapureiden netin käyttö näin ruuhka-aikana jotenkin häiritä omaa?
Vai onko niin, että Sonera ei ole tuonut tarpeeksi kaistaa taloon ja se menee tukkoon ruuhkaisina hetkinä?
Asun pääkaupunkiseudulla.
--- ns-secondary.funet.fi ping statistics ---
4321 packets transmitted, 4269 received, 1% packet loss, time 4556540ms
rtt min/avg/max/mdev = 50.840/60.298/73.901/1.975 ms
Hetken aikaa pistin pingiä menemään ping.funet.fi:hin, ei hyvältä näytä. Lossiakin alkaa olla jonkun verran.
Vaikea uskoa että olisi kiinteistökohtaista.. Voiko näin monessa kiinteistössä samaan aikaan olla samaa ongelmaa? :)
Keskimääräinen ping noussut tuosta alkuillan 58ms:stä 64ms.
4321 packets transmitted, 4269 received, 1% packet loss, time 4556540ms
rtt min/avg/max/mdev = 50.840/60.298/73.901/1.975 ms
Hetken aikaa pistin pingiä menemään ping.funet.fi:hin, ei hyvältä näytä. Lossiakin alkaa olla jonkun verran.
Vaikea uskoa että olisi kiinteistökohtaista.. Voiko näin monessa kiinteistössä samaan aikaan olla samaa ongelmaa? :)
Keskimääräinen ping noussut tuosta alkuillan 58ms:stä 64ms.
Sama ongelma täälläkin jatkuu edelleen.
Sonera.fi:hin viive 90-100ms, kun normaalisti 1-5ms. Nettipeleissä pingit samaa luokkaa ja lataus-/uppikaistat jälleen todella hitaat verrattuna normaaliin.
Speedtestin tulos klo 21 jälkeen tänään: http://www.speedtest.net/result/3114379999.png
Vikapalveluun on kuulemma soitettu tästä jo useampia puheluita, joten milloinkohan saataisiin Soneran suunnalta virallista tietoa asiasta ja kauankohan tämä hidastelu vielä jatkuu?
Sonera.fi:hin viive 90-100ms, kun normaalisti 1-5ms. Nettipeleissä pingit samaa luokkaa ja lataus-/uppikaistat jälleen todella hitaat verrattuna normaaliin.
Speedtestin tulos klo 21 jälkeen tänään: http://www.speedtest.net/result/3114379999.png
Vikapalveluun on kuulemma soitettu tästä jo useampia puheluita, joten milloinkohan saataisiin Soneran suunnalta virallista tietoa asiasta ja kauankohan tämä hidastelu vielä jatkuu?
Joopa joo. Näin se taas tämäkin ilta meni, kolmas putkeen. Kuudes päivä liittymä kytkettynä ja kolmena niistä ainakin ollut samaa vaivaa.
Eiköhän tänne AAMULLA joku Soneran edustaja paukkaa paikalle taas toteamaan että on tarkistanut meidän yhteydet ja todennut kaiken olevan kunnossa, ja näin taas on Sonera pessyt kätensä koko hommasta ja sama jatkuu taas huomenna illalla virka-aikojen jälkeen. Hohhoijaa.
Eiköhän tänne AAMULLA joku Soneran edustaja paukkaa paikalle taas toteamaan että on tarkistanut meidän yhteydet ja todennut kaiken olevan kunnossa, ja näin taas on Sonera pessyt kätensä koko hommasta ja sama jatkuu taas huomenna illalla virka-aikojen jälkeen. Hohhoijaa.
Tein asiasta eilen vikailmoituksen, eikä siihen ole kuulunut mitään vastausta. Tein varmuuden vuoksi tänään uudelleen, mikäli edellinen olisi hukkunut byrokratian rattaisiin. Automaatin mielestä kaikki pelaa kunnolla.
Traceroute ping.funet.fi:hin selvästi kertoo vasteaikojen nousevan jossain edempänä kun oma verkko, joten vika ei ole Minun Päässäni.
traceroute to ping.funet.fi (128.214.248.132), 30 hops max, 60 byte packets
1 dsl-hkibrasgwxxx.dhcp.inet.fi (88.x.x.x) 15.866 ms 15.869 ms 15.876 ms
2 csc.ficix1.ficix.fi (193.110.226.14) 62.830 ms 63.067 ms csc.ficix2.ficix.fi (193.110.224.14) 64.308 ms
3 csc6-ae0-0-helsinki6.funet.fi (193.166.255.93) 63.303 ms ns-secondary.funet.fi (128.214.248.132) 63.066 ms 63.074 ms
Ja sama vielä varmuuden vuoksi google.fihin:
traceroute to google.fi (173.194.32.63), 30 hops max, 60 byte packets
1 dsl-hkibrasgwxxx.dhcp.inet.fi (88.x.x.x) 15.293 ms 15.516 ms 15.522 ms
2 hls-b2-link.telia.net (213.248.75.17) 64.014 ms hls-b1-link.telia.net (213.248.68.209) 78.743 ms hls-b2-link.telia.net (213.248.75.17) 64.232 ms
3 s-bb4-link.telia.net (80.91.245.214) 71.743 ms s-bb4-link.telia.net (80.91.249.2) 71.524 ms 71.714 ms
4 s-b2-link.telia.net (213.155.131.29) 71.959 ms s-b2-link.telia.net (213.155.131.33) 71.472 ms s-b2-link.telia.net (213.155.133.105) 71.480 ms
5 google-ic-130575-s-b3.c.telia.net (213.248.93.198) 73.433 ms * 73.171 ms
6 209.85.250.192 (209.85.250.192) 72.920 ms 73.143 ms 68.697 ms
7 216.239.43.255 (216.239.43.255) 69.432 ms 69.666 ms 68.961 ms
8 arn06s02-in-f31.1e100.net (173.194.32.63) 68.406 ms 68.167 ms 68.645 ms
Kuten näkyy, aina kakkoshopilla pingi nousee.
Yhteys on sillattu, eli ensimmäinen hoppi on Soneran eikä minun, ja sinne vasteajat on ihan normaalit.
Traceroute ping.funet.fi:hin selvästi kertoo vasteaikojen nousevan jossain edempänä kun oma verkko, joten vika ei ole Minun Päässäni.
traceroute to ping.funet.fi (128.214.248.132), 30 hops max, 60 byte packets
1 dsl-hkibrasgwxxx.dhcp.inet.fi (88.x.x.x) 15.866 ms 15.869 ms 15.876 ms
2 csc.ficix1.ficix.fi (193.110.226.14) 62.830 ms 63.067 ms csc.ficix2.ficix.fi (193.110.224.14) 64.308 ms
3 csc6-ae0-0-helsinki6.funet.fi (193.166.255.93) 63.303 ms ns-secondary.funet.fi (128.214.248.132) 63.066 ms 63.074 ms
Ja sama vielä varmuuden vuoksi google.fihin:
traceroute to google.fi (173.194.32.63), 30 hops max, 60 byte packets
1 dsl-hkibrasgwxxx.dhcp.inet.fi (88.x.x.x) 15.293 ms 15.516 ms 15.522 ms
2 hls-b2-link.telia.net (213.248.75.17) 64.014 ms hls-b1-link.telia.net (213.248.68.209) 78.743 ms hls-b2-link.telia.net (213.248.75.17) 64.232 ms
3 s-bb4-link.telia.net (80.91.245.214) 71.743 ms s-bb4-link.telia.net (80.91.249.2) 71.524 ms 71.714 ms
4 s-b2-link.telia.net (213.155.131.29) 71.959 ms s-b2-link.telia.net (213.155.131.33) 71.472 ms s-b2-link.telia.net (213.155.133.105) 71.480 ms
5 google-ic-130575-s-b3.c.telia.net (213.248.93.198) 73.433 ms * 73.171 ms
6 209.85.250.192 (209.85.250.192) 72.920 ms 73.143 ms 68.697 ms
7 216.239.43.255 (216.239.43.255) 69.432 ms 69.666 ms 68.961 ms
8 arn06s02-in-f31.1e100.net (173.194.32.63) 68.406 ms 68.167 ms 68.645 ms
Kuten näkyy, aina kakkoshopilla pingi nousee.
Yhteys on sillattu, eli ensimmäinen hoppi on Soneran eikä minun, ja sinne vasteajat on ihan normaalit.
Ja yllättäen aamusta taas on kaikki palautunut normaaliksi. Voi käydä Soneran edustaja taas toteamassa, ettei mitään vikaa ole olemassakaan, tai vika on asiakkaan päässä.
Kyllähän tämä aamusta taas toimii joo. Ja illalla taas ongelma varmasti päällä jälleen.
Alkuviikosta lähettämääni vikailmoitukseen asiasta ei edelleenkään ole reagoitu mitenkään.
Tämä ongelma on tällä hetkellä suurella määrällä maksavia asiakkailla, jotka ovat jo toimittaneet huomattavan määrän tietoa siitä, miten ongelma ilmenee/missä se ilmenee ja tarkat kellonajat, jolloin ongelma normaalisti esiintyy.
Vika EI ole käyttäjien päätelaitteissa, sillä esim. itselläni ei ole mitään omia laitteita välissä ennen Soneran talojakamoa/kytkintä, vaan kone on suoraan kytkettynä seinään. Ensimmäinen vastaantuleva laite on Soneran hallinnoima.
Miksi edelleen vaikuttaa siltä, että asiaan ei ole reagoitu mitenkään? Viesti "Yhteys tarkistettu ja se on kunnossa" ei todellakaan ole minkäänlainen ratkaisu tilanteessa, jossa asia ei selvästikään ole näin.
Alkuviikosta lähettämääni vikailmoitukseen asiasta ei edelleenkään ole reagoitu mitenkään.
Tämä ongelma on tällä hetkellä suurella määrällä maksavia asiakkailla, jotka ovat jo toimittaneet huomattavan määrän tietoa siitä, miten ongelma ilmenee/missä se ilmenee ja tarkat kellonajat, jolloin ongelma normaalisti esiintyy.
Vika EI ole käyttäjien päätelaitteissa, sillä esim. itselläni ei ole mitään omia laitteita välissä ennen Soneran talojakamoa/kytkintä, vaan kone on suoraan kytkettynä seinään. Ensimmäinen vastaantuleva laite on Soneran hallinnoima.
Miksi edelleen vaikuttaa siltä, että asiaan ei ole reagoitu mitenkään? Viesti "Yhteys tarkistettu ja se on kunnossa" ei todellakaan ole minkäänlainen ratkaisu tilanteessa, jossa asia ei selvästikään ole näin.
Itse tein myös tiistaina sekä myös eilen keskiviikkona vikailmoitukset joihin on liitetty ping/traceroute -tietoja vian rajaamiseksi pois omasta päästä. Vikailmoituksiin ei yllättäen ole reagoitu mitenkään, eikä Soneran edustaja eilen aamulla käynyt kun toiseen threadiin toteamassa että mitään vikaa hän ei nsillä hetkellä] havainnut eikä ollut tietoinen vioista.
Seurataan taas illalla tilannetta. Taidan töistä päästyäni kyhätä kasaan nopeasti jonkun pingaus-skriptin joka vähän loggaisi tarkemmin millon/miten tuo hidastelu alkaa.
Seurataan taas illalla tilannetta. Taidan töistä päästyäni kyhätä kasaan nopeasti jonkun pingaus-skriptin joka vähän loggaisi tarkemmin millon/miten tuo hidastelu alkaa.
Sama tilanne taas alkamassa tänään. Tein tuossa loggerin tänään päivällä joka pingaa 2 minuutin välein 10 kertaa ping.funet.fi:tä, ja keskiarvon ylös (poistaen keskiarvolaskennasta pienimmän ja suurimman ajan suurempien virheiden välttämiseksi).
Pieni pilkkuvirhe softassa ei logannut pingejä yli 9.999ms (tarkoitus oli 9999ms joten täysin tarkkaa tietoa en saanut kerättyä ihan ongelman alusta saakka.
Tasan kello 18:00 suoritetussa tarkistusessa on ensimmäisen kerran pingit yli 9.999ms. Tämän jälkeen tilanne on ollut kohtuullisen normaali, kunnes 18:28 tarkistuksessa ja jokaisessa sen jälkeen on pingit ollut yli 9.999ms. 18:44 tarkistuksessa huomasin bugin softassa ja siellä tulos sanoo 30.4ms, jonka jälkeen pingi on tasaisesti noussut joka tarkistuksessa.
18:44 30.4ms
18:46 38.1ms
18:48 45.9ms
18:50 47.5ms
Pidän tuota nyt ajossa tuossa ja katsotaan miltä tilanne näyttää.
Tarkastukset ennen klo 18 on ollut 6.9 ja 7.2ms välissä, pieninä piikkeinä toisinaan päälle 8ms. eli vasteajat taas ovat noin 6x korkeammat kuin normaalisti.
Voisko nyt jo siellä Soneran päässä ottaa tilanne vakavasti, kun sama homma toistuu jälleen kerran?
Pieni pilkkuvirhe softassa ei logannut pingejä yli 9.999ms (tarkoitus oli 9999ms joten täysin tarkkaa tietoa en saanut kerättyä ihan ongelman alusta saakka.
Tasan kello 18:00 suoritetussa tarkistusessa on ensimmäisen kerran pingit yli 9.999ms. Tämän jälkeen tilanne on ollut kohtuullisen normaali, kunnes 18:28 tarkistuksessa ja jokaisessa sen jälkeen on pingit ollut yli 9.999ms. 18:44 tarkistuksessa huomasin bugin softassa ja siellä tulos sanoo 30.4ms, jonka jälkeen pingi on tasaisesti noussut joka tarkistuksessa.
18:44 30.4ms
18:46 38.1ms
18:48 45.9ms
18:50 47.5ms
Pidän tuota nyt ajossa tuossa ja katsotaan miltä tilanne näyttää.
Tarkastukset ennen klo 18 on ollut 6.9 ja 7.2ms välissä, pieninä piikkeinä toisinaan päälle 8ms. eli vasteajat taas ovat noin 6x korkeammat kuin normaalisti.
Voisko nyt jo siellä Soneran päässä ottaa tilanne vakavasti, kun sama homma toistuu jälleen kerran?
nuttunen kirjoitti: Sama tilanne taas alkamassa tänään
Täällä pingit triplaantuivat @ 18.40 tänään(kin), tein myös vikailmoituksen.
Ei tässä auta kun odotella että jotain tapahtuisi jossain.
Avasin myös jälleen kerran vikatiketin. Vikatiketti aukeaa joka päivä kunnes asia korjaantuu, tai kunnes saan minkään näköistä vastakaikua aikaisempiin vikatiketteihin.
Pingit ovat tasaisesti noussseet illan mittaan klo 18:44:n 30ms:stä klo 20:02:n 51.8ms.
Pingit ovat tasaisesti noussseet illan mittaan klo 18:44:n 30ms:stä klo 20:02:n 51.8ms.
Sama vika täälläkin.
klo 18.30 alkoi hidastumaan, kuten eilenkin.
Helsinki 94.
klo 18.30 alkoi hidastumaan, kuten eilenkin.
Helsinki 94.
Ongelma jatkuu täälläkin tänään. Viiveet taas päälle 100ms ja muut oireet vastaavat, kuin aiemmin.
Lähetin uuden vikailmoituksen, koska edelliseen ei ole reagoitu edelleenkään mitenkään. Kuinkahan kauan tällainen määrä käyttäjiä joutuu ongelmasta kärsimään ennen, kuin palveluntarjoajan päässä asialle tehdään jotain? Tästä on aivan varmasti lähetetty useampia vikailmoituksia sekä soitettu vikapalveluun useamman henkilön toimesta, mutta asiaan ei reagoida mitenkään? Dataa asiasta on saatavilla jo näissä viestiketjuissa ja varmasti lähetetyissä vikailmoituksissa, joten ei voi olla siitä kiinni.
Lähetin uuden vikailmoituksen, koska edelliseen ei ole reagoitu edelleenkään mitenkään. Kuinkahan kauan tällainen määrä käyttäjiä joutuu ongelmasta kärsimään ennen, kuin palveluntarjoajan päässä asialle tehdään jotain? Tästä on aivan varmasti lähetetty useampia vikailmoituksia sekä soitettu vikapalveluun useamman henkilön toimesta, mutta asiaan ei reagoida mitenkään? Dataa asiasta on saatavilla jo näissä viestiketjuissa ja varmasti lähetetyissä vikailmoituksissa, joten ei voi olla siitä kiinni.
Laitoin myös itse nyt vikailmoitusta. Olisin kuvitellut, että kymmenet viestit jo valmiiksi ovat saaneet asian perille, mutta näköjään ei.
En olisi yhtään yllättynyt jos sonera päivällä ihmettelee yhteyksiä ja toteaa, että hyvin toimii, mutta illalla ei sitten ole ketään asiaa tutkimassa.
Ja miten on mahdollista, ettei tästä edelleenkään löydy häiriötiedotetta sivuilta?
En olisi yhtään yllättynyt jos sonera päivällä ihmettelee yhteyksiä ja toteaa, että hyvin toimii, mutta illalla ei sitten ole ketään asiaa tutkimassa.
Ja miten on mahdollista, ettei tästä edelleenkään löydy häiriötiedotetta sivuilta?
Jees, pingi noussut normaalista 3-10ms tuonne satasen tuntumaan, nopeus 100/10 -> 90/6, joten aivan yhtä huonoa iltaa ei nyt ole kuin pari päivää sitten.
Tuo ohjelmasi vaikuttaa varsin kätevältä, olisiko mahdollisuutta saada jakoon?
nuttunen kirjoitti: Sama tilanne taas alkamassa tänään. Tein tuossa loggerin tänään päivällä joka pingaa 2 minuutin välein 10 kertaa ping.funet.fi:tä, ja keskiarvon ylös (poistaen keskiarvolaskennasta pienimmän ja suurimman ajan suurempien virheiden välttämiseksi).
Pieni pilkkuvirhe softassa ei logannut pingejä yli 9.999ms (tarkoitus oli 9999ms joten täysin tarkkaa tietoa en saanut kerättyä ihan ongelman alusta saakka.
Tasan kello 18:00 suoritetussa tarkistusessa on ensimmäisen kerran pingit yli 9.999ms. Tämän jälkeen tilanne on ollut kohtuullisen normaali, kunnes 18:28 tarkistuksessa ja jokaisessa sen jälkeen on pingit ollut yli 9.999ms. 18:44 tarkistuksessa huomasin bugin softassa ja siellä tulos sanoo 30.4ms, jonka jälkeen pingi on tasaisesti noussut joka tarkistuksessa.
18:44 30.4ms
18:46 38.1ms
18:48 45.9ms
18:50 47.5ms
Pidän tuota nyt ajossa tuossa ja katsotaan miltä tilanne näyttää.
Tarkastukset ennen klo 18 on ollut 6.9 ja 7.2ms välissä, pieninä piikkeinä toisinaan päälle 8ms. eli vasteajat taas ovat noin 6x korkeammat kuin normaalisti.
Voisko nyt jo siellä Soneran päässä ottaa tilanne vakavasti, kun sama homma toistuu jälleen kerran?
Tuo ohjelmasi vaikuttaa varsin kätevältä, olisiko mahdollisuutta saada jakoon?
teeppaja kirjoitti: Tuo ohjelmasi vaikuttaa varsin kätevältä, olisiko mahdollisuutta saada jakoon? ;)
Tuo on vähän jeesusteipillä kasaan vedetty. Mutta jos on mahdollista ajaa PHP-skriptiä Unix-ympäristössä jollakin automaatilla (mm. crontab), ja loggailla tietoa MySQL-tietokantaan, niin eiköhän asia ole järjestettävissä
No niin, Murossa ja FB:ssä Soneran asiakaspalveluhenkilöt vastasivat, että ongelma on tiedossa/paikallistettu ja nyt asiasta on sentään tehty myös vikatiedote: http://www.sonera.fi/vihtiInSonerafiWeb/viewAnnouncement.do?announcementId=137187
Vielä, kun tämä saataisiin nopeasti kuntoon.
Vielä, kun tämä saataisiin nopeasti kuntoon.
Hei kaikille!
Asiaa on nyt saatu tutkittua enemmän vikailmoitusten johdosta! Eilen on sivuilemme lisätty asiasta myös häiriötiedote kuten nri tuossa maintsikin.
Kiitoksia kaikille teille aktiivisuudesta asian suhteen!
Asiaa on nyt saatu tutkittua enemmän vikailmoitusten johdosta! Eilen on sivuilemme lisätty asiasta myös häiriötiedote kuten nri tuossa maintsikin.
Soneran laajakaistaliittymissä pääkaupunkiseudulla on havaittu ajoittaista hidastelua. Ongelma on tunnistettu, ja teemme verkossa päivityksiä ja muutostöitä joilla pyrimme ratkaisemaan hidastelua mahdollisimman nopeasti.
Kiitoksia kaikille teille aktiivisuudesta asian suhteen!
nuttunen kirjoitti: Tuo on vähän jeesusteipillä kasaan vedetty. Mutta jos on mahdollista ajaa PHP-skriptiä Unix-ympäristössä jollakin automaatilla (mm. crontab), ja loggailla tietoa MySQL-tietokantaan, niin eiköhän asia ole järjestettävissä ;)
Heh, en usko että noin monimutkaiseen systeemiin riittää nyt rahkeet. Tärkeintä, että edes jollain viasta kärsivällä on tarvittaessa esittää Soneralle logit.
Hommat kusee edelleen.. huononpaan ollaan vain menty. Tällähetkellä ollaan jo alle "minimin" jota Sonera lupaa.. maanantaina oli tullut viestiä jälleen, että asia on siirretty asentajalle, mutta ei ole sen koomin mitään kuulunut?
VesaTaimen kirjoitti: Hommat kusee edelleen.. huononpaan ollaan vain menty. Tällähetkellä ollaan jo alle "minimin" jota Sonera lupaa.. maanantaina oli tullut viestiä jälleen, että asia on siirretty asentajalle, mutta ei ole sen koomin mitään kuulunut?
Noniin edistystä.. asentaja kävi tutkimassa asiaa ja saatiin valumaan jo lähes 74 megaa alas. Nyt jossain vaiheessa teidän päästä joku on laittanut takaisin virheenkorjauksen joka jo hetken oli pois. Latenssit sen verran korkeat. Voisiko joku tosiaan ottaa vielä tuon virheenkorjauksen pois jotta saadaan latenssit takaisin alas. Kiitos
Hei VesaTaimen
Vilkaisin vikailmoitustasi ja asentajalla vikasi tutkinnassa yhä on. Pyydän siis odottamaan vielä viankorjausta ja asentajan kuittausta kun homma on OK!
Vilkaisin vikailmoitustasi ja asentajalla vikasi tutkinnassa yhä on. Pyydän siis odottamaan vielä viankorjausta ja asentajan kuittausta kun homma on OK!
Antti- kirjoitti: Hei VesaTaimen
Vilkaisin vikailmoitustasi ja asentajalla vikasi tutkinnassa yhä on. Pyydän siis odottamaan vielä viankorjausta ja asentajan kuittausta kun homma on OK!
Kuittaus viesti tuli mulle puhelimeen 16.38 joten nyt pitäisi olla kuitattu. Testataan jos tuolla virheenkorjauksen pois otolla saisi vielä puristettua vähän lisää tai ainakin latenssit alas. Kiitos
Muutimme samassa talossa viereiseen rappuun ja yhteyden nopeus putosi luvattoman paljon. Aiemmin saattoi hyvänä päivänä olla sisäänpäin "jopa" 40-50 Mbit/s, mutta nyt pysyvästi välillä 10-20 Mbit/s. Viitsisikö joku tarkastaa onko kaikki ihan kunnossa? Kiitos.
VesaTaimen kirjoitti: [quote="Antti-":2fnv3hbf]Hei VesaTaimen
Vilkaisin vikailmoitustasi ja asentajalla vikasi tutkinnassa yhä on. Pyydän siis odottamaan vielä viankorjausta ja asentajan kuittausta kun homma on OK!
Kuittaus viesti tuli mulle puhelimeen 16.38 joten nyt pitäisi olla kuitattu. Testataan jos tuolla virheenkorjauksen pois otolla saisi vielä puristettua vähän lisää tai ainakin latenssit alas. Kiitos[/quote:2fnv3hbf]
...
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.