Sama juttu kuin monella kirjoittelijalla täällä, 16.12. oli huoltotöitä ja sen jälkeen ei ole internetiä näkynyt.
Kyselin naapurilta, heillä sama juttu eli tuskin on minun piuhasta yksinään kyse. Eli tuolloin torstaina lakkasi toimimasta huoltotöiden aikaan.
Käytössä on TW-EA201v2, joka toiminut aiemmin aivan moitteettomasti, sekä kokeiltu Soneralta saatu Zyxel P660-HW. Jos tuo zyxel on siltaavana, dsl-valo palaa mutta internet-valo ei ("connection is down"), jos on reitittävänä niin internet-valo on punainen ("failed to get an ip-address"). TW:n merkkivalot ovat käsittämätön disco, niistä ei saa selvää.
Pitäisikö vanhan modeemin toimia tuon vdsl2-muutoksen jälkeenkin? Telewellin lähinnä. Vai onko pakko ostaa uusi modeemi?
Onko liittymässä vikaa, milloin se korjataan? Vikailmoitusta naputtelin jo perjantaina omien sivujen kautta, mutta en ole saanut sille minkäänlaista vahvistusta.
Sivu 1 / 1
No, vastaanpa nyt itselleni. Soittelin asiakaspalveluun perjantaina, ei tapahtunut mitään. Laitoin netin kautta vikailmoitusta samantien perjantai-iltana, tänään maanantai-aamuna tuli viesti että vika on korjattu, mutta eihän sitä oltu. Soitin uudestaan ja sanoivat että laitetaanpa asetukset kuntoon ja meni n. kymmenen minuuttia ja alkoi toimia.
Eli sissihenkeä kaikille, jotka tämän kanssa painivat, on vissiin vähän tuurista kiinni miten nuo hommat hoidetaan.
Eli sissihenkeä kaikille, jotka tämän kanssa painivat, on vissiin vähän tuurista kiinni miten nuo hommat hoidetaan.
kissa kirjoitti: No, vastaanpa nyt itselleni. Soittelin asiakaspalveluun perjantaina, ei tapahtunut mitään. Laitoin netin kautta vikailmoitusta samantien perjantai-iltana, tänään maanantai-aamuna tuli viesti että vika on korjattu, mutta eihän sitä oltu. Soitin uudestaan ja sanoivat että laitetaanpa asetukset kuntoon ja meni n. kymmenen minuuttia ja alkoi toimia.
Eli sissihenkeä kaikille, jotka tämän kanssa painivat, on vissiin vähän tuurista kiinni miten nuo hommat hoidetaan.
Kerrotko vielä mitkä asetukset pitää korjata? Tuntuu olevan niin vaikea saadan kiinni Soneralta ketään
Ite en muuttanut mitään, ainakin puhelimessa tyyppi sanoi että lähettävät mulle adsl-asetukset uudelleen, tai laittavat ne uudelleen päälle tms. Mutta tosiaan se ensimmäinen asiakaspalvelija ei puhunut tämmöisestä mitään, eikä voinut edes tarkistaa toimiiko linja vai ei, eli varmaan vähän arpapeliä että minkälaisen ihmisen sieltä saa kiinni.
Nimimerkin kissa liittymän konfiguraation muutokset on tehty Vikapalvelussa ja sen jälkeen yhteys on lähtenyt toimimaan. Asiakaspalvelulla on on hyvin rajalliset mahdollisuudet tarkistaa saati vaikuttaa verkon toimivuuteen, mutta sen sijaan Vikapalvelun kautta hoituvat Soneran verkon puolelle jäävien vikojen korjaukset.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.