Yritimme sukulaiselleni saada VDSL2-yhteyttä toimimaan. Kaikki toimii muuten ok, mutta nettiin ei pääse. Aina kun yrittää ladata jotain nettisivua, tulee Soneran "Tervetuloa...tarkistetaan liittymätietoja", jonka jälkeen "Liittymäsi on nyt käyttövalmis". Tämä tulee siis aina uudelleen ja uudelleen ja itse nettisivut eivät lataudu. Ainoastaan Soneran nettisivulle pääsee.
Tietokoneena on vuoden 2007 valkoinen Macbook ja modeemi on koneessa kiinni verkkokaapelilla. Modeemissa palavat valot ihan normaalisti. Modeemi on Zyxel P870HN-51b.
Sivu 1 / 1
Liittymän tilausportaali on toteutettu nimipalvelin-kikkailuilla. Modeemin tai tietokoneen muistiin on voinut jäädä tilausportaalin käyttämät kikkailu-nimipalvelinten osoitteet.
Kokeile, pääsetkö nettiin suoraan IP-osoitteella (esim. Google http://173.194.71.94/). Jos tämä toimii, vapauta dhcp-laina ja hae uusi ip-osoite sekä modeemista että tietokoneesta. Jos termi dhcp-laina ei ole tuttu, sammuta sekä modeemi että tietokone ja käynnistä ne uudelleen.
Jos edes suoralla IP-osoitteella ei pääse nettiin tai ongelma jatkuu laitteiden uudelleenkäynnistyksen jälkeen, liittymässä on ongelma ja joudut tekemään vikailmoituksen.
Kokeile, pääsetkö nettiin suoraan IP-osoitteella (esim. Google http://173.194.71.94/). Jos tämä toimii, vapauta dhcp-laina ja hae uusi ip-osoite sekä modeemista että tietokoneesta. Jos termi dhcp-laina ei ole tuttu, sammuta sekä modeemi että tietokone ja käynnistä ne uudelleen.
Jos edes suoralla IP-osoitteella ei pääse nettiin tai ongelma jatkuu laitteiden uudelleenkäynnistyksen jälkeen, liittymässä on ongelma ja joudut tekemään vikailmoituksen.
Hei Josmos,
Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme tarkistella liittymän tilanteen.
Jos sinulla on asiakasnumero tai liittymänumero tiedoissasi, niin voit sen vaihtoehtoisesti lisätä asiakastietoihisi, niin voimme tätä kautta koittaa tarkistaa tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä. Eli muodossa 346123456.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme tarkistella liittymän tilanteen.
Jos sinulla on asiakasnumero tai liittymänumero tiedoissasi, niin voit sen vaihtoehtoisesti lisätä asiakastietoihisi, niin voimme tätä kautta koittaa tarkistaa tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä. Eli muodossa 346123456.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Marko- kirjoitti: Hei Josmos,
Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme tarkistella liittymän tilanteen.
Jos sinulla on asiakasnumero tai liittymänumero tiedoissasi, niin voit sen vaihtoehtoisesti lisätä asiakastietoihisi, niin voimme tätä kautta koittaa tarkistaa tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Lisäsin väliaikaisesti sukulaiseni asiakasnumeron profiiliini, niin jos voisitte tutkia tilannetta. Itselläkin on VDSL2-yhteys, mutta se toimii.
Hei Josmos,
Siellä oli ohjaukset menneet pieleen jostain syystä ja siksi oli tyrkyttänyt tuota rekisteröinti sivua. Ne on nyt korjattu ja yhteyden pitäisi nyt olla toiminnassa. Varmistathan vielä että lähti toimimaan.
Siellä oli ohjaukset menneet pieleen jostain syystä ja siksi oli tyrkyttänyt tuota rekisteröinti sivua. Ne on nyt korjattu ja yhteyden pitäisi nyt olla toiminnassa. Varmistathan vielä että lähti toimimaan.
Marko- kirjoitti: Hei Josmos,
Siellä oli ohjaukset menneet pieleen jostain syystä ja siksi oli tyrkyttänyt tuota rekisteröinti sivua. Ne on nyt korjattu ja yhteyden pitäisi nyt olla toiminnassa. Varmistathan vielä että lähti toimimaan.
Kiitos! nyt toimii.
Heippa! Mulle tuli tämä sama ongelma. Olisiko mahdollista että joku tarkastaisi missä on vika?
Hei seonnitoja
Voisitko kokeilla toimiiko nyt?
Voisitko kokeilla toimiiko nyt?
Kivasti pelittää, kiitoksia!
Hei,
Minulla sama ongelma uudessa liittymässä. Nettisivuille pääsee suoralla ip-osoitteella, muttei esim http://www.google.fi. Modeemina Zyxel P870HN-51b. Olen jättänyt asiasta myös vikailmoituksen. Toivoisin mahdollisimman nopeaa korjausta asiaan, sillä verkkoyhteydelle on kova tarve.
Minulla sama ongelma uudessa liittymässä. Nettisivuille pääsee suoralla ip-osoitteella, muttei esim http://www.google.fi. Modeemina Zyxel P870HN-51b. Olen jättänyt asiasta myös vikailmoituksen. Toivoisin mahdollisimman nopeaa korjausta asiaan, sillä verkkoyhteydelle on kova tarve.
Hei samout55
Lisäätkö liittymätunnuksesi ilman väliviivaa (-) esim. 345123456 käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää.
Asiasi on kyllä varmasti myös hoidossa vikailmoituksen kautta mutta voin yrittää auttaa myös tätä kautta!
Lisäätkö liittymätunnuksesi ilman väliviivaa (-) esim. 345123456 käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää.
Asiasi on kyllä varmasti myös hoidossa vikailmoituksen kautta mutta voin yrittää auttaa myös tätä kautta!
Hei,
Lisäsin liittymänumeron ilman väliviivaa. Kiitoksia jo etukäteen mahdollisesta avusta!
Lisäsin liittymänumeron ilman väliviivaa. Kiitoksia jo etukäteen mahdollisesta avusta!
Hei,
Vikapalvelusta tuli viesti, että vika on korjattu. Nyt näyttäisi toimivan hyvin. Kiitoksia vaivannäöstänne.
Vikapalvelusta tuli viesti, että vika on korjattu. Nyt näyttäisi toimivan hyvin. Kiitoksia vaivannäöstänne.
Hei samout55
Hienoa että vika korjaantui! En tällä kertaa ehtinyt tätä kautta avuksi
Hienoa että vika korjaantui! En tällä kertaa ehtinyt tätä kautta avuksi
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.