uusimmassa laskussa, joka tuli tänään, hämmästyksekseni huomasin maksusopimuksesta perittävän 2,99 e.
olen kuluvan vuoden laskuista melkein jokaisen verkon kautta varmuuden vuoksikin siirtänyt maksupäivää. ja nyt tuli ensimmäistä kertaa siitä veloitus.
maksusopimusta tehtäessä, ei ole mainintaa muuta kun huomautettu että viivästyskorot peritään seuraavassa laskussa, mutta ei ole mainintaa että myös itse maksusopimus maksaa.
Ainoastaan nyt kun katselin hinnastoa, niin siellä oli että maksusopimus itsepalveluna 2,99 e, asiakaspalvelussa 9,00 e
asiakaspalvelun kautta tehty maksusopimus on maksanut aikaisemminkin, vaikka sitäkään asiakaspalvelija ei ikinä mainitse.
se kuuluisi kyllä mielestäni mainita kaikki mitä toimenpiteet tuovat lisäkustannuksia.
Jos tekee maksusopparin aspan kanssa, kuuluisi asiakkaalle sanoa siinä vaiheessa, ja kun tekee verkossa, siellä kuuluisi olla tuo huomautus kolmen euron maksusta, eikä vain viivästyskoroista.
soitin aspaan tänään, ja siellä väittivät kivenkovaa että myös verkonkautta itse tekemät maksusopimukset ovat aina maksaneet. minulla tämä oli kyllä ensimmäinen kerta.
jos olisin tuon tiennyt niin en olisi varmuuden vuoksi eräpäivää siirtänyt, vaan vasta sitten kun olisin katsonut sen tarpeelliseksi.
kyseisen laskun, mistä nyt tuli veloitus maksusopimuksesta, maksoin senkin kuitenkin maksusuunnitelmastani huolimatta kaksi viikkoa ennen alkuperäistä eräpäivää.
- Yhteisö
- Foorumin etusivu
- Arkisto
- Kysy ja keskustele -palstan arkisto
- veloitus verkossa tehdystä maksusopimuksesta
veloitus verkossa tehdystä maksusopimuksesta
- December 11, 2014
- 7 kommenttia
- 7 katselukertaa
7 kommenttia
A
- Anonymous
- November 11, 2011
Hei. Heti ensimmäiseksi pahoittelut sinulle annetusta väärästä tiedosta Asiakaspalvelustamme. Itsepalveluna tehty maksusopimus on tullu maksulliseksi syyskuussa 2011. Asiakaspalvelumme kautta tehty maksusopimus on ollut maksullinen huomattavasti pidempään, mutta siitä toki pitää asiakkaalle sopimusta tehtäessä mainita. Jos sinulla on useasti tarvetta saada maksupäivää siirrettyä, on myös mahdollista siirtää eräpäivää pysyvästi johonkin toiseen kohtaan kuukautta. Laitoin palautetta eteenpäin kehitysehdotuksestasi, että Omien Sivujen kautta maksusopimusta tehtäessä löytyisi maininta sopimuksen maksullisuudesta. Kiitos palautteestasi!
A
- Anonymous
- November 11, 2011
jasso. tämä tämänpäiväinen asiakaspalvelija antoi kyllä ymmärtää että itsepalvelussakin tehty maksusopimus olisi ollut maksullinen jo pidemmän aikaa, ainakin koko tämän vuoden.
ja sanoi että se on sitten minulle vain hyvä jos alkuvuoden laskuissa ei tuota kolmea euroa näy.
Olen tosiaan tehnyt maksusuunnitelman usein vain varanvuoksi jo hyvissä ajoin. välillä jo samana päivänä kun lasku tulee.
tämänkin laskun, mistä on kyse, maksusuunnitelman tein varanvuoksi, mutta maksoin sen paria viikkoa ennen alkuperäistä eräpäivää.
olen kerran tehnyt laskutusryhmän muutoksen. mutta silloinkaan ei sanottu että se ei onnistu yhdistelmälaskuihin, missä on laitemaksuja ja laajakaista samassa.
eli sitten tuli seuraavassa kuukaudessa normaalilla eräpäivällä pelkkä laitelasku.
ja laskutusryhmä muuttui vain laajakaistalaskun osalta.
peruin koko laskutusryhmän muutoksen sen vuoksi.
tämän sähläyksen vuoksi reilu kuukausi jäi laskuttamatta ja sitten tuli lasku reilulta kahdelta kuukaudelta. ja siinä oli muutakin sähläystä.
esim. jo erikseen tullut laitemaksu laskutettiin seuraavan kuukauden yhdistelmälaskussa toiseen kertaan.
uuden määräaikaisen sopimuksen hinnat ei täsmännyt, ja kun soitin asiakaspalveluun, niin taas oltiin kovin pahoillaan ja pyydeltiin anteeksi. sen jälkeen tuli vielä yksi virheellinen lasku asian tiimoilta, joita hyviteltiin kyllä sitten pari kolme kuukautta.
esim. laskutettiin erikseen tietoturvasta, jonka piti uuden sopimuksen mukaan kuulua laajakaistan pakettihintaan. niistä sain loppujen lopuksi hyvityksen.
mietin vaan niitä jotka ei ole yhtä valveutuneita tarkistamaan laskujansa ja niiden oikeellisuutta.
ja asiakaspalveluun soittaminen maksaa monesti enemmän, kun tulevat hyvitykset.
kun yrittää varata soittoaikaa, niin se on tukossa "valitettavasti vapaita aikoja ei ole".
toivottavasti soneralla herättäisi huomaamaan, että asiakkaiden kusetus ja vedätys ei pitemmän päälle kannata. Eikä ole ollenkaan perusteltua laskuttaa itsepalveluista.
Mutta ahneella kun tapaa olla pas...loppu, niin tulette huomaamaan että asiakkaat kiinnostuvat hyvin pian kilpailijoistanne, jotka eivät ole laskuttamassa tyhjästä.
kiitos ja parempaa jatkoa asiakaspalveluunne.
ja sanoi että se on sitten minulle vain hyvä jos alkuvuoden laskuissa ei tuota kolmea euroa näy.
Olen tosiaan tehnyt maksusuunnitelman usein vain varanvuoksi jo hyvissä ajoin. välillä jo samana päivänä kun lasku tulee.
tämänkin laskun, mistä on kyse, maksusuunnitelman tein varanvuoksi, mutta maksoin sen paria viikkoa ennen alkuperäistä eräpäivää.
olen kerran tehnyt laskutusryhmän muutoksen. mutta silloinkaan ei sanottu että se ei onnistu yhdistelmälaskuihin, missä on laitemaksuja ja laajakaista samassa.
eli sitten tuli seuraavassa kuukaudessa normaalilla eräpäivällä pelkkä laitelasku.
ja laskutusryhmä muuttui vain laajakaistalaskun osalta.
peruin koko laskutusryhmän muutoksen sen vuoksi.
tämän sähläyksen vuoksi reilu kuukausi jäi laskuttamatta ja sitten tuli lasku reilulta kahdelta kuukaudelta. ja siinä oli muutakin sähläystä.
esim. jo erikseen tullut laitemaksu laskutettiin seuraavan kuukauden yhdistelmälaskussa toiseen kertaan.
uuden määräaikaisen sopimuksen hinnat ei täsmännyt, ja kun soitin asiakaspalveluun, niin taas oltiin kovin pahoillaan ja pyydeltiin anteeksi. sen jälkeen tuli vielä yksi virheellinen lasku asian tiimoilta, joita hyviteltiin kyllä sitten pari kolme kuukautta.
esim. laskutettiin erikseen tietoturvasta, jonka piti uuden sopimuksen mukaan kuulua laajakaistan pakettihintaan. niistä sain loppujen lopuksi hyvityksen.
mietin vaan niitä jotka ei ole yhtä valveutuneita tarkistamaan laskujansa ja niiden oikeellisuutta.
ja asiakaspalveluun soittaminen maksaa monesti enemmän, kun tulevat hyvitykset.
kun yrittää varata soittoaikaa, niin se on tukossa "valitettavasti vapaita aikoja ei ole".
toivottavasti soneralla herättäisi huomaamaan, että asiakkaiden kusetus ja vedätys ei pitemmän päälle kannata. Eikä ole ollenkaan perusteltua laskuttaa itsepalveluista.
Mutta ahneella kun tapaa olla pas...loppu, niin tulette huomaamaan että asiakkaat kiinnostuvat hyvin pian kilpailijoistanne, jotka eivät ole laskuttamassa tyhjästä.
kiitos ja parempaa jatkoa asiakaspalveluunne.
A
- Anonymous
- November 12, 2011
samaisessa laskussa, mistä tässä aikaisemminkin mainitsin, oli viivästyskorkoja.
ne minä muuten ymmärrän, mutta sain tehdä kolme tuntia töitä selvittääkseni miltä ajalta ja millä velkapääomalla tai viivästyskorkoprosentilla nuo ovat laskutettu. Eikä kaikki selvinnyt vieläkään ja lopuistakaan en ole ollenkaan varma, kun saa arvuutella
voitte tarkistaa tuon laskun mielellään. profiilissani näkyy asiakasnumeroni jonka perusteella kai näette laskuni. erpäivä 28.11.2011 laskun numero 61855023.
siitä siis toinen sivu, missä on viivästyskorkoja viidellä eri rivillä. mistä laskun 60704872 viivästyskoroista (neljällä ekalla rivillä) on tulkinnan vaikeuksia.
päivämäärät ovat mitä sattuu alkaen kaikki laskun alkuperäisestä eräpäivästä.
siinä välissä on muuttunut korkoprosentti, velkapääoma ja viivästysaika (kun maksoin laskun kahdessa erässä)
laskussa on mainittu päivien lukumäärä miltä ajalta korko on laskettu, mutta ne ei täsmää aikojen kanssa mitä laskussa on esitetty.
meitä on joitakin, jotka tarkistavat laskunsa ja kun emme ole ajatuksenlukijoita mekään, niin laskujen tarkistus käy mahdottomaksi, kun siinä esitetyt tiedot ovat mitä sattuu.
nyt viimeksi kun soittelin aspaan, sieltä sanottiin että jos siirtyy paperiseen laskutukseen, se maksaa nykyään 1,89 e.
katsoin hinnastoa, niin siellä sanotaan että se maksaa 1,01 e ja uusille asiakkaille 1.11.11 alkaen 1,90 e.
olen ollut yli kymmenen vuotta soneran asiakas (liian kauan ?) ja poikanikin -kenen asioista lähinnä oli puhetta, on hänkin jo kaksi vuotta.
olemmeko silti uusia asiakkaita.
mikäli asiakaspalvelijoilla ei ole tietämystä, sen voisi sanoa, eikä heittää lonkalta mitä sattuu.
ja olettaa että asiakkaat tarkistavat kuulemansa todenperäisyyden verkosta.
se ei ole hyvää asiakaspalvelua.
silloin v. 2004 kun olin soneran matkapuhelin asiakas, kysyin yksinkertaista laskutusperusteita, mihin ei osattu vastata. laitoin postitse useiden puheluiden jälkeen paketin kokoisen paperinipun ja pyysin selvitystä, mitä ei ole vielä tullut. aikaa tosin on mennyt vasta 8 vuotta.
puhelimessa sanottiin että ei heidän tarvi tietää laskutusperusteita, koska he eivät sinällään tee laskuja, he laittavat vaan ne eteenpäin. tämä oli ja on outoa.
silloin sanottiin että minun täytyisi tehdä reklamaatio. pidin sitäkin outona, koska olisin kysynyt asioista, en valittanut. reklamaatio käsite on teillä virheellinen. kun mielestäni reklamaatio tarkoittaa valitusta.
kysymyksiin täytyisi osata vastata, tai niistä täytyisi ottaa selvää, ilman reklamaation tekemistäkin.
sanoin että kun olin tuolloin ison sairaalan laskutuksessa, niin vaikka en ikinä itse tehnyt laskuja, minun piti tarkistaa jokaisen laskun oikeellisuus ennenkun lähetin sen eteenpäin.
odotan että minuun otetaan yhteyttä. tiedot näette profiilin kautta laskustani. kiitos !
ne minä muuten ymmärrän, mutta sain tehdä kolme tuntia töitä selvittääkseni miltä ajalta ja millä velkapääomalla tai viivästyskorkoprosentilla nuo ovat laskutettu. Eikä kaikki selvinnyt vieläkään ja lopuistakaan en ole ollenkaan varma, kun saa arvuutella
voitte tarkistaa tuon laskun mielellään. profiilissani näkyy asiakasnumeroni jonka perusteella kai näette laskuni. erpäivä 28.11.2011 laskun numero 61855023.
siitä siis toinen sivu, missä on viivästyskorkoja viidellä eri rivillä. mistä laskun 60704872 viivästyskoroista (neljällä ekalla rivillä) on tulkinnan vaikeuksia.
päivämäärät ovat mitä sattuu alkaen kaikki laskun alkuperäisestä eräpäivästä.
siinä välissä on muuttunut korkoprosentti, velkapääoma ja viivästysaika (kun maksoin laskun kahdessa erässä)
laskussa on mainittu päivien lukumäärä miltä ajalta korko on laskettu, mutta ne ei täsmää aikojen kanssa mitä laskussa on esitetty.
meitä on joitakin, jotka tarkistavat laskunsa ja kun emme ole ajatuksenlukijoita mekään, niin laskujen tarkistus käy mahdottomaksi, kun siinä esitetyt tiedot ovat mitä sattuu.
nyt viimeksi kun soittelin aspaan, sieltä sanottiin että jos siirtyy paperiseen laskutukseen, se maksaa nykyään 1,89 e.
katsoin hinnastoa, niin siellä sanotaan että se maksaa 1,01 e ja uusille asiakkaille 1.11.11 alkaen 1,90 e.
olen ollut yli kymmenen vuotta soneran asiakas (liian kauan ?) ja poikanikin -kenen asioista lähinnä oli puhetta, on hänkin jo kaksi vuotta.
olemmeko silti uusia asiakkaita.
mikäli asiakaspalvelijoilla ei ole tietämystä, sen voisi sanoa, eikä heittää lonkalta mitä sattuu.
ja olettaa että asiakkaat tarkistavat kuulemansa todenperäisyyden verkosta.
se ei ole hyvää asiakaspalvelua.
silloin v. 2004 kun olin soneran matkapuhelin asiakas, kysyin yksinkertaista laskutusperusteita, mihin ei osattu vastata. laitoin postitse useiden puheluiden jälkeen paketin kokoisen paperinipun ja pyysin selvitystä, mitä ei ole vielä tullut. aikaa tosin on mennyt vasta 8 vuotta.
puhelimessa sanottiin että ei heidän tarvi tietää laskutusperusteita, koska he eivät sinällään tee laskuja, he laittavat vaan ne eteenpäin. tämä oli ja on outoa.
silloin sanottiin että minun täytyisi tehdä reklamaatio. pidin sitäkin outona, koska olisin kysynyt asioista, en valittanut. reklamaatio käsite on teillä virheellinen. kun mielestäni reklamaatio tarkoittaa valitusta.
kysymyksiin täytyisi osata vastata, tai niistä täytyisi ottaa selvää, ilman reklamaation tekemistäkin.
sanoin että kun olin tuolloin ison sairaalan laskutuksessa, niin vaikka en ikinä itse tehnyt laskuja, minun piti tarkistaa jokaisen laskun oikeellisuus ennenkun lähetin sen eteenpäin.
odotan että minuun otetaan yhteyttä. tiedot näette profiilin kautta laskustani. kiitos !
A
- Anonymous
- November 14, 2011
Hei. Laskulla eri viivästyskoron käytön selittää 01.07.2011 tullut viivästyskoron nosto 8%:sta 8,50%:iin. Eli laskut, joista on veloitettu 8% viivästyskorko ovat ajalta ennen heinäkuuta 2011 ja 8,50% 01.07.2011 jälkeen veloitettuja. Sain vastauksen laittamaani palautteeseen, ettei Omilla Sivuilla mainita maksusopimuksen maksullisuudesta. Asia mainitaan ennen "Hyväksy" painiketta, eli ennen kun hyväksyt ko. maksusopimuksen. Suora lainaus Omilta Sivuilta: "Itsepalveluna tehdystä maksusopimuksesta veloitetaan 2,99e euroa (alv. 23%)". Jatkossa maksusopimus kannattaa tehdä vasta esim. eräpäivänä, jos huomaa, ettei juuri eräpäivänä pystykään laskua hoitamaan. Näin välttyy turhilta maksuilta.
A
- Anonymous
- November 15, 2011
En saanut verkossa tehtyä maksusopimusta joten soitin.9€ piti tulla joulukuun laskuun lisää,mutta sen sijaan tulikin erillinen 14,02€ lasku missä oli 5€ muistutus ja 9€maksusopimus sekä 2 sentin tippimaksu.aspassa puhutaan kyllä välillä niin ihme juttuja,plussat kuitenkin siitä että multicast toimii ja tuli uusi modeemi,mitä tosin minä jouduin aina kyselemään ja lopulta sain sen vaikka siitä piti ilmoittaa asiakkaalle.Taitaa olla kiire vain uusia asiakkaita haalia ja antaa vanhojen kärvistellä.maksoin kuitenkin laskut pois,että odotellessa tuleeko siitäkin maksuja että on maksanut laskut pois....
A
- Anonymous
- November 15, 2011
kanajorma: Maksukehoitusmaksu 5e muodostuu tulevalle laskulle, jollei suoritusta ole maksettu kaksi viikkoa eräpäivästä. Välttääksesi jatkossa tämän maksun, kannattaa maksusopimus tehdä laskulle ennen kuin kaksi viikkoa eräpäivästä on kulunut (jos laskulla on voimassaoleva maksusopimus, maksukehoitusta ei lähetetä). Viivästyskorko lähtee juoksemaan heti eräpäivän jälkeen, jollei suoritusta ole maksettu.
A
- Anonymous
- November 16, 2011
Niinamari kirjoitti: Hei. Laskulla eri viivästyskoron käytön selittää 01.07.2011 tullut viivästyskoron nosto 8%:sta 8,50%:iin. Eli laskut, joista on veloitettu 8% viivästyskorko ovat ajalta ennen heinäkuuta 2011 ja 8,50% 01.07.2011 jälkeen veloitettuja.
vastauksenne on hylätty. perustelut. lasku, missä on sekä 8 että 8,50 % viivästyskorkoveloitus oli lasku nro 60740872 ja alkuperäinen eräpäivä 29.8.2011 eli nuo 8 prosentin viivästyskorot (ennen heinäkuuta) ovat virheellisiä. miten laskuun joka [u:1peexkym]erääntyy vasta elokuun lopussa, voi tulla viivästyskorkoja ennen heinäkuuta ?[/u:1peexkym]
Lisäksi viivästyskorkoajat ovat aivan kummalliset: alkaen jokainen toki laskun alkuperäisestä eräpäivästä 29.8.2011, mutta päättyen sitten jjoko 11.9. tai 1.10. tai 14.10.
eli kirjoitan tässä nuo tiedot, kun täytyy kaikki rautalangasta vääntää.
eli [u:1peexkym]viivästyskorot[/u:1peexkym]:([u:1peexkym]laskusta 60740872, alkuperäinen eräpäivä 29.8.2011,[/u:1peexkym] summa 133,80 e.
maksettu kahdessa erässä: 66,90 e maksettu 1.10. ja 66,90 e maksettu 14.10.
8,00% 13 pv, lasku 60740872 [u:1peexkym]29.8. - 11.9.[/u:1peexkym] 0,17 e
8,50 % 20 pv, lasku 60704872 [u:1peexkym]29.8. - 1.10.[/u:1peexkym] 2,99 e
8,00 % 13 pv, lasku 60704872 [u:1peexkym]29.8. - 11.9.[/u:1peexkym] 0,17 e
8,50% 33 pv, lasku 60704872 [u:1peexkym]29.8. - 14.10.[/u:1peexkym] 0,52 e
Voin yrittää ratkaista yhtälön, että koska velkapääoma on puolittunut 1.10. niin tuo yksi rivi päättyy siihen päivään. ja viimeisin päivämäärä 14.10. kun lasku on loppuun maksettu.
muuta en sitten ymmärräkään. saisinko ostaa vokaalin ?
päivämäärät eroavat siitä mikä on todellinen päivien lukumäärä kyseisellä jaksolla.
tuo 8 % on laskutettu aikaväliltä 29.8. - 11.9. ja kuten huomaatte kahdella rivillä.
varmaankin kun maksoin kahdessa erässä mutta koska päivien lukumäärä on sama, ja velkapääoma puolittunut, niin veloitetun summankin pitäisi olla eri.
Joka tapauksessa olen siis oikeutettu hyvitykseen jotka koskevat tuota 8 prosentin viivästyskorkoa.
Niinamari kirjoitti:
Sain vastauksen laittamaani palautteeseen, ettei Omilla Sivuilla mainita maksusopimuksen maksullisuudesta. Asia mainitaan ennen "Hyväksy" painiketta, eli ennen kun hyväksyt ko. maksusopimuksen. Suora lainaus Omilta Sivuilta: "Itsepalveluna tehdystä maksusopimuksesta veloitetaan 2,99e euroa (alv. 23%)".
suora lainaus omilta sivuilta : "Huomioithan, että alkuperäisestä eräpäivästä lukien laskun maksamattomasta osuudesta veloitetaan korkolain mukainen viivästyskorko, kunnes viimeinen erä on maksettu. Viivästyskorko veloitetaan seuraavassa laskussa."
tämä tulee juuri ennen laskun hyväksymistä. missä kohtaa tässä on tarkilleen mainita maksusopimuksen maksusta ?
tiedän minulla olevan jonkinasteinen lukihäiriö, mutta en tiennyt sen menneen näin pahaksi.
Niinamari kirjoitti:
Jatkossa maksusopimus kannattaa tehdä vasta esim. eräpäivänä, jos huomaa, ettei juuri eräpäivänä pystykään laskua hoitamaan. Näin välttyy turhilta maksuilta.
terävästi havaittu, varsinkin kun minä näin kirjoitin jo aikaisemmin tässä ketjussa :=)
se jälkiviisaus onkin sitten sitä parhainta viisautta.
ei kannata ähkiä, kun löysät on jo housussa.
tässä tapauksessa niistä löysien tulosta ei vaan kukaan ilmoittanut minulle mitään.
siitä tässä on kysymys. eikä siitä mitä tulevaisuudessa tapahtuu.
en minä tulevaisuuden tapahtumista tässä valitakaan.
minä en ole tekemässä enää ainuttakaan maksusopimusta, mutta niinkun sanoin se kuuluu tulevaisuuteen. ja jos sen tekisinkin, niin tekisin sen vasta viikko, kaksi eräpäivän jälkeen.
sekin tulee halvemmaksi kun maksusopimuksen teko, kun tulee pelkät viivästyskorot.
jos ne osattaisiin laskuttaa edes ne oikein.
huomautuslisä lasku tulee ainakin soneran asiakaspalvelijan aikaisemman söpötyksen mukaan jos lasku viivästyy 14 vuorokaudella eräpäivästä.
mutta te nyt vaihdatte mielipiteitänne ja laskuperusteitakin niin tiuhaan että ei tässä kukaan enää perässä pysy.
odotan lisäksi vieläkin kolme päivää sitten asiakaspalvelun lupaamaa yhteydenottoa "mahdollisimman pian". kyse oli salasanan vaihdosta ja parista muusta tärkeästä asiasta, mihin hän sanoi palaavansa.
onko se kenties tässä elämässä.
en jaksaisi viidettä kertaa soittaa taas tässäkin asiassa.
olisi paikallaan että kun luvataan palata asiaan mahdollisimman pian. niin ei viivyteltäisi montaa päivää. välillä ei ole viikossakaan soiteltu takaisin vaikka on luvattu. sitten kun olen soitellut uudelleen, niin asiasta ei kukaan ole tehnyt mitään merkintää eikä kukaan taas tiedä asiasta yhtään mitään.
saan jälleen kerran selittää asiat juurta jaksaen. ja kierros alkaa alusta.
menee hermo.
mutta näin ollen myös kun soittavat joskus sieltä, niin minäpä vaadin maksuhyvitystä väärin laskutetuista viivästyskoroista. kiitos.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK