Minulla hävisi verkot täysin puhelimesta (Lumia 720) perjantaina 15.8. ajomatkalla kuopiosta tampereelle.
Sama tapahtui ajoittain viikonlopun aikana ja edelleen maanantaina autoillessa tampereelta helsinkiin ja takaisin.
Myöskään toimistolla (keskustassa) verkkoja ei löytynyt.
Välillä ne toimivat hyvin, mutta ongelmia ollut edelleen tänään keskiviikkona 20.8.
- ongelma ei liity ainoastaan autoiluun vaan ilmenee siis myös toimistolla.
Sivu 1 / 1
Hei ilonav!
Kiitos viestistäsi. On vaikea varmuudella sanoa, mistä kuvaamasi tilanne johtuu. Tällä hetkellä ei ole tiedossa laajempaa häiriötä matkapuhelinverkossa.
Jotta viestisi voidaan kohdistaa oikealle liittymälle asian tutkimista varten, lisäisitkö tämän Keskustelupalstan profiiliisi kyseisen puhelinnumerosi ilman ensimmäistä nollaa. Puhelinnumerosi ei näy muille Keskustelupalstan käyttäjille.
Ohje: Omat asetukset => Profiili => Asiakasnumeron kohdalle kirjoitetaan puhelinnumerosi ilman ensimmäistä nollaa => Lähetä.
Oletko kokeillut sammuttaa puhelimesi vähäksi aikaa silloin kun puhelimesi ei löydä verkkoa? Joskus puhelimen käyttäminen virrattomana saattaa nimittäin auttaa.
Kiitos viestistäsi. On vaikea varmuudella sanoa, mistä kuvaamasi tilanne johtuu. Tällä hetkellä ei ole tiedossa laajempaa häiriötä matkapuhelinverkossa.
Jotta viestisi voidaan kohdistaa oikealle liittymälle asian tutkimista varten, lisäisitkö tämän Keskustelupalstan profiiliisi kyseisen puhelinnumerosi ilman ensimmäistä nollaa. Puhelinnumerosi ei näy muille Keskustelupalstan käyttäjille.
Ohje: Omat asetukset => Profiili => Asiakasnumeron kohdalle kirjoitetaan puhelinnumerosi ilman ensimmäistä nollaa => Lähetä.
Oletko kokeillut sammuttaa puhelimesi vähäksi aikaa silloin kun puhelimesi ei löydä verkkoa? Joskus puhelimen käyttäminen virrattomana saattaa nimittäin auttaa.
moi
lisäsin numeron.
virheviesti on "ei signaalia", ja tosiaan mm. sähköpostit ovat päivittymättä & puhelut eivät tule läpi.
puhelin oli korjauksessa (kosketusnäyttö oli ilmeisesti rikki, vaihdettiin takuutyönä) ja sain sen takaisin 11.8. voiko tämä vaikuttaa asiaan ?
olen buutannut puhelimen useampaan kertaan.
lisäsin numeron.
virheviesti on "ei signaalia", ja tosiaan mm. sähköpostit ovat päivittymättä & puhelut eivät tule läpi.
puhelin oli korjauksessa (kosketusnäyttö oli ilmeisesti rikki, vaihdettiin takuutyönä) ja sain sen takaisin 11.8. voiko tämä vaikuttaa asiaan ?
olen buutannut puhelimen useampaan kertaan.
tarkennuksena vielä, vikailmoitus on ""ei signaalia" .
ja kun buuttaan puhelimen, se sanoo "valitsemaasi matkapuhelinverkkoa ei ole valittavissa, haluatko yhdistää johonkin toiseen"
esim. tällä hetkellä signaalia ei löydy - aamu tamperella + pendolino tre-hki. (aikaisemmin junassa on toiminut).
ja kun buuttaan puhelimen, se sanoo "valitsemaasi matkapuhelinverkkoa ei ole valittavissa, haluatko yhdistää johonkin toiseen"
esim. tällä hetkellä signaalia ei löydy - aamu tamperella + pendolino tre-hki. (aikaisemmin junassa on toiminut).
Hei ilonav,
kiitos tiedoista. Liittymälläsi ei näy mitään mikä aiheuttaisi noin laajan verkosta tippumisen. Minä epäilen että vika jää laitteeseen. Saat varmuuden siitä jääkö vika laitteeseesi testaamalla sim-korttia toisessa puhelimessa. Useimmilla laitemerkeillä on 2 vuoden takuu.
kiitos tiedoista. Liittymälläsi ei näy mitään mikä aiheuttaisi noin laajan verkosta tippumisen. Minä epäilen että vika jää laitteeseen. Saat varmuuden siitä jääkö vika laitteeseesi testaamalla sim-korttia toisessa puhelimessa. Useimmilla laitemerkeillä on 2 vuoden takuu.
tarkennuksena, että olin torstai illasta perjantaihin tallinnassa, ja siellä verkko (kolmikirjaiminen yhdistelmä E??) toimi erinomaisesti koko ajan.
palattuani suomeen, helsinkivantaalla ei signaalia taas löytynyt.
palattuani suomeen, helsinkivantaalla ei signaalia taas löytynyt.
Hei ilonav!
Kieltämättä erikoinen tilanne on kyseessä. Ongelma voi johtua oikeastaan ainoastaan neljästä eri syystä: Soneran verkko, SIM-kortti, itse liittymä tai käytössäsi oleva puhelinlaite.
Laajempaa häiriötä matkapuhelinverkossamme ei tällä hetkellä ole tiedossa eikä liittymääsi ole tehty mitään muutoksia. SIM-kortin mahdollinen vika saataisiin selville, jos sinulla olisi mahdollisuutta testata puhelimessasi jonkin toisen liittymän SIM-korttia ja mahdollisesta laiteviasta saataisiin osviittaa, kun testaat käytössäsi olevan liittymän SIM-korttia toisessa puhelinlaitteessa.
Kieltämättä erikoinen tilanne on kyseessä. Ongelma voi johtua oikeastaan ainoastaan neljästä eri syystä: Soneran verkko, SIM-kortti, itse liittymä tai käytössäsi oleva puhelinlaite.
Laajempaa häiriötä matkapuhelinverkossamme ei tällä hetkellä ole tiedossa eikä liittymääsi ole tehty mitään muutoksia. SIM-kortin mahdollinen vika saataisiin selville, jos sinulla olisi mahdollisuutta testata puhelimessasi jonkin toisen liittymän SIM-korttia ja mahdollisesta laiteviasta saataisiin osviittaa, kun testaat käytössäsi olevan liittymän SIM-korttia toisessa puhelinlaitteessa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.