Moro.
Viimeisen viikon aikana verkko hajonnut pariin kertaan.
Yhteys vain katkeaa ja thomsoni(Thomson TG789vn) sanoo että "dsl not connected".
Ensimmäisen kerran lauantaina(18.2) päivällä.
Sunnuntaina yritin soittaa vikailmoitusta, ja sillä hetkellä kun "automaattinen vian tarkistus robotti"
rupesi kysymään tietoja verkon tarkistusta varten thomsoni ilmoitti että "yhteys on nyt auki".
ajattelin että hyvä homma toimii taas, turha tehdä ilmoitusta ja lopetin puhelun.
noh homma toimi sitten tiistaihin(21.2) ja verkko katkesi taas illalla (kello 19.00 - 20.00 aikoihin en muista tarkkaa aikaa).
Tänään sitten tein vikaraportin noin kello 12.. robotti sanoi että "liittymässä häiriö ja tehdään vika raportti".
Myöhemmin noin kello 15 huomasin että verkko on taas toiminnassa. oletin että viat on korjattu.
kello 16.03 tulee ilmotus että "vika ilmoitus siirtynyt asiantuntijalle".
ja sitten 16.18 "verkonhallintamme on tutkinut ilmoittamanne vian, vikaa verkosta ei löytynyt"
Muutaman kerran aiemminkin on ollut tuollaisia päivän katkoksia verkossa.
Häiriotiedotteista ei selityksiä katkoksille ole löytynyt.
Tuon modeemin(thomson) restart ja reset ei ole auttanut näissä ongelmissa.
verkko on vain poikki ja purkki yrittää dsl:ää avata uusiksi.
Hiukan häiritsevää nyt se että robotti ja modeemi ilmoittivat virheestä joka sitten korjaantuu itsekseen.
ja vikailmoitukseen tulee vaan vastaus "vikaa ei ole". ja tarjotaan helpsonia auttamaan modeemin ja tietokoneen asetuksissa..
Modeemin asetuksiinhan EI voi (eikä saa) koskea koska laite on soneran omaisuutta ja tarvittavia salasanoja/tunnuksia ei ole annettu. Ärsyttävästi ei edes virhe logia voi lukea koska hallinta ui on lukittu "Administrator" tunnuksiin joilla ei voi tehdä mitään. Samoin ne muutama asetus joihin voi vakuttaa katoavat aina kun "remote administraattori soneralta" tyhjää ne "päivityksen" takia.
Samoin tuo koti-tv purkin(Motorola VIP-1903) hdmi toimii vain satunnaisesti pari päivää kerrallaan, epg näyttää ohjelmat monistuneina, verkko tallennukset toimii/eitoimi sen lisäksi purkin virta piuhaa joutuu parin päivän välein repimään irti kun laite jumittuu niin että kaukosäätimen virta nappi ei tee mitään....
Harvinaisen epätoimivaksi muuttunut sonera.
Aikaisemmin oli oma ADSL (ja sitten ADSL2) purkki käytössa ja verkko kuten asiakaspalvelukin toimivat hyvin (niissä parissa tilanteessa joissa asiakaspalvelua on tarvittu), mutta nyt rupeaa tuntumaan että mikään ei toimi ja asiakaspalvelukin on vain automaattinen robotti eikä virhe raportin käsittelijä edes ota yhteyttä kysyäkseen lisätietoja, tulee vaan standardi vastaukset teksti viestillä.
jani
Verkko ongelmia
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.