Skip to main content
Kaverini muutti juuri ja yritti tilata Soneran laajakaistan teidän kotisivujen kautta, mutta se ei onnistunut. Sivuillanne olevassa saatavuuskyselyssä tulee vastaus, että kohteeseen olisi saatavilla laajakaista extra, mutta että sitä ei voi tilata?! Tulee vain viesti, että "Sinun ei tarvitse tilata Laajakaista Extraa internetissä, koska taloyhtiöösi on jo kytketty valmius Laajakaista Extran käyttöönottoon. Kytke tietokoneesi huoneiston datapistorasian ja kytke tietokoneeseen virta päälle. Ohjaudut automaattisesti itsepalvelusivustolle, josta voit tilata Laajakaista Extran käyttöösi."

Näinhän tämä ei siis käytännössä toiminut. Käytössä oleva tietokone kyllä toimi vanhassa asunnossa, joten epäilisin että tässä on jotain muuta häikkää. Harmillista että tilaaminen on näin hankalaa.. Missähän vika?
Kun kaverisi kytkee tietokoneen datapistorasiaan, pitäisi selaimen ohjautua suoraan itsepalveluportaalin, josta liittymän voi tilata käyttöön.

Mikäli selain ei avaa itsepalveluportaalia, kannattaa testata yhteyttä toisen datapistorasian kautta. Jos huoneistossa on käytössä huoneistojakamo, tulee tarkistaa, että yhteys on kytketty halutulle datapistorasialle.

Ongelmatilanteen jatkuessa kaverisi kannattaa ottaa yhteyttä Soneran Asiakaspalveluun, puh. 0200 17000 (pvm/mpm).

T. Jarmo
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa