Skip to main content
Eli kone tuli soneralta pari päivää sitten, kone itsessään toimii hyvin mutta laajakaistaa en ole saanut toimimaan. Acer 3G Connection Managerissa kysyy pin-koodin, laitan sen ja lukee OK. Sitten tulee sanoma "verkkopalvelua ei saatavilla" ja ennen sitä vilahtaa jotain, että "radio on sammutettu", mutta en ehdi sitä kokonaan lukea. Connection Managerissa lukee kuitenkin että radio on päällä, mutta verkko estetty? Tietokoneen pitäisi kuitenkin olla 3G-peittoalueella. Mitä siis teen?

Lainasin perusmokkulaa kaverilta, sillä toimii kone sekä netti.
Ohjeet ja vinkit - sivuilla on aiheeseen liittyen ohjeet 3G-läppärin käyttöönotto - Acer 3G connection ja Acer yhteysohjelma-asetukset.

Ellei yhteyden muodostus onnistu näiden ohjeiden avulla, seuraavaksi kannattaa ottaa yhteys mobiilin Vikapalveluun numerossa 0206 90101.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa