Käytössä modeemi TW-EAV510 xDSL, kiinteä yhteys, jossa kiinni vaihdellen useita koneita: PC (Windows 8 tai 7) tai MacBook Air sekä iPad.
Verkkoyhteys on pätkinyt 1 - 2 viikon ajan: Katkos tulee noin puoleksi tunniksi kerrallaan kerran pari päivässä. Katkoksen jälkeen sivut latautuvat hetken aikaa hitaasti, mutta sen jälkeen toimii moitteettomasti. Modeemi on vaihdettu kesällä rikkuneen tilalle ja siitä tähän saakka kaikki on toiminut moitteettomasti.
Tiedossa ei ole, että alueella olisi tehty suurempia kaivuutöitä tms. Modeemin asetuksiin ei ole koskettu, mitään päivityksiä ei ole tehty.
Mistä päin pitäisi lähteä liikkeelle ongelman selvittämisessä? Tietokoneiden ja modeemin välillä en usko ongelman olevan, koska silloin kun nettiyhteys toimii se on ok laitteesta riippumatta.
Sivu 1 / 1
Hei olammi
Vilkaisin liittymääsi ja tällä hetkellä näyttäisi siltä että linjassa on liikaa vaimennusta linjamittaasi nähden. Pätkimistä ei kuitenkaan verkon ja modeemin välillä ole suoraan ollut. Onko modeemisi kytketty puhelinrasiaan sen omalla lyhyellä (n. 2m) puhelinjohdolla? Mikäli asunnossasi on useita puhelinrasioita, voisit kokeilla yhteyttä myös niistä.
Vaikka modeemilaitteesi on uusittu kesällä, suosittelisin silti testausta toisella modeemilla ja puhelinjohdolla ettei ongelma jäisi niihin. Voit myös kokeilla palauttaa modeemisi tehdas-asetukset pitämällä laitteen reset-nappia pohjassa 15s ajan.
Jos ongelmasi jatkuu testauksista huolimatta, suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen niin tutkitaan asia meidän puolelta kuntoon. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Vilkaisin liittymääsi ja tällä hetkellä näyttäisi siltä että linjassa on liikaa vaimennusta linjamittaasi nähden. Pätkimistä ei kuitenkaan verkon ja modeemin välillä ole suoraan ollut. Onko modeemisi kytketty puhelinrasiaan sen omalla lyhyellä (n. 2m) puhelinjohdolla? Mikäli asunnossasi on useita puhelinrasioita, voisit kokeilla yhteyttä myös niistä.
Vaikka modeemilaitteesi on uusittu kesällä, suosittelisin silti testausta toisella modeemilla ja puhelinjohdolla ettei ongelma jäisi niihin. Voit myös kokeilla palauttaa modeemisi tehdas-asetukset pitämällä laitteen reset-nappia pohjassa 15s ajan.
Jos ongelmasi jatkuu testauksista huolimatta, suosittelen jättämään asiasta vikailmoituksen niin tutkitaan asia meidän puolelta kuntoon. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.