Moi.
Vähän vitsillä, mutta ei kyllä paljoa naurata. Kun netti toimii niin se toimii moitteitta, turhan usein vaan rupeaa pätkimään aivan älyttömästi. On koitettu eri piuhoja ja ties mitä, pätkimisen syytä ei olla löydetty. Tosi usein korreloi kyllä sään kanssa mikä aluksi vähän nauratti, mutta pidemmän päälle ruvennut turhauttamaan. Voisikohan firmiksen päivitys olla ensimmäinen asia millä lähteä asiaa korjaamaan?
Eli Thomson TG789vn reitittimenä, versio 8.C.H.2.
Sivu 1 / 1
Moi KTH,
Eli olit ilmeisesti kokeillut yhteyttä tietokoneella myös verkkokaapelin kanssa (ei pelkästään langattomana?). Täältäpäin katsottuna linja näyttäisi toimivan normaalisti kuten sanoitkin sen pääsääntöisesti toimivan. Voidaan kokeilla tietysti tuota softapäivitystä ensin mutta jos ongelma jatkuu, kannattaa asiasta silloin tehdä vikailmoitus. Vikailmoituksella kannattaa vihjaista tuosta epäillyksestä että vesisateella ongelmaa on enemmän.
Laitan pyynnön tuosta ohjelmistonpäivityksestä eteenpäin! Saat txt-viestillä kuittauksen kun päivitys on tehty.
Eli olit ilmeisesti kokeillut yhteyttä tietokoneella myös verkkokaapelin kanssa (ei pelkästään langattomana?). Täältäpäin katsottuna linja näyttäisi toimivan normaalisti kuten sanoitkin sen pääsääntöisesti toimivan. Voidaan kokeilla tietysti tuota softapäivitystä ensin mutta jos ongelma jatkuu, kannattaa asiasta silloin tehdä vikailmoitus. Vikailmoituksella kannattaa vihjaista tuosta epäillyksestä että vesisateella ongelmaa on enemmän.
Laitan pyynnön tuosta ohjelmistonpäivityksestä eteenpäin! Saat txt-viestillä kuittauksen kun päivitys on tehty.
Juuh eipä tuo mitään auttanut, samaa pätkimistä turhan usein. Modeemi myös välillä boottailee itseään (todennäköisesti yhteys ei katkea bootin takia vaan boottaa katkeamisen seurauksena). Nyt ja usein muutenkin nopeus jostain syystä puolittunut ja silloin pätkimistä tapahtuu useammin. Kai se olisi vaan ostettava uutta routeria, mutta rahanhukkaa sekin jos ei ole välineistä kiinni vaan esimerkiksi talon piuhoista, kerran teidän päässä ei tunnu se häikkä koskaan olevan. Tämäkin voi olla kyllä sitä, että yhteyden tarkkailu on tapahtunut juuri silloin kun netti on sattunut toimimaan.
Ärsyttää vaan tehdä vikailmoitustakin kun saa pian "omien" laitteiden takia lisämaksua, kun/jos vika on täällä päässä, operaattorin toimittamissa laitteissa :)
Edit: Liittymän määräaikaisuus tässä eniten varmaan nyppii kun olisi helppo vaihtaa operaattoria ja kahtella sitten miten toimii, ei tarttisi maksaa asentajan käynnistä jos se on tosiaan talon piuhoissa se ongelma.
Ärsyttää vaan tehdä vikailmoitustakin kun saa pian "omien" laitteiden takia lisämaksua, kun/jos vika on täällä päässä, operaattorin toimittamissa laitteissa :)
Edit: Liittymän määräaikaisuus tässä eniten varmaan nyppii kun olisi helppo vaihtaa operaattoria ja kahtella sitten miten toimii, ei tarttisi maksaa asentajan käynnistä jos se on tosiaan talon piuhoissa se ongelma.
Moi KTH!
Jos pätkimistä tapahtuu vesisateella, kyllä tuossa vaikuttaisi olevan sellainen ongelma, joka kannattaa ehdottomasti tutkituttaa.
Joissakin tapauksissa ymmärretään toki se, että talon sisäverkon tarkastaminen ei ole mahdollista. Sisäverkon kunto kuuluu muutoinkin isännöitsijän vastuulle hoitaa asianmukaiseksi, eli jos turhan käynnin maksu sattuisi siitä tulemaan, voi siitä keskustella myös isännöitsijän kanssa. Tietnekin kannattaa vähintään tarkastaa puhelinrasian kunto noin pintapuolisesti, että kaikki on silmämääräisesti kunnossa.
Jos pätkimistä tapahtuu vesisateella, kyllä tuossa vaikuttaisi olevan sellainen ongelma, joka kannattaa ehdottomasti tutkituttaa.
Joissakin tapauksissa ymmärretään toki se, että talon sisäverkon tarkastaminen ei ole mahdollista. Sisäverkon kunto kuuluu muutoinkin isännöitsijän vastuulle hoitaa asianmukaiseksi, eli jos turhan käynnin maksu sattuisi siitä tulemaan, voi siitä keskustella myös isännöitsijän kanssa. Tietnekin kannattaa vähintään tarkastaa puhelinrasian kunto noin pintapuolisesti, että kaikki on silmämääräisesti kunnossa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.