Tein vikailmoituksen 26.7.2011n. klo 10 soittamalla asiakaspalveluun jossa konehärpäke kirjasi ongelmastani vikailmoituksen.
26.7. klo 12.58 vikailmoitus oli mennyt asiantuntijalle ja siitä hetken kuluttua asentajalle. Asiasta on nyt kulunut tekstiviestin lupaama kaksi työpäivää, mutta ainakaan ilmoitusta asian etenemisestä tai korjaantumisesta ei ole tullut (eikä vika kyllä ole korjaantunutkaan). Joten missähän mennään, kuuluu kysymys asiantuntijalle?
Ongelmana on siis 24/1 netin toimiminen n. 4,5/1 nopeudella ja tätä on jatkunut jo pari kuukautta. Aiemmin toimi sentään juuri välttävällä ja palvelukuvauksen täyttävällä 8/1 nopeudella. Yhteyttä on kokeiltu/käytetty kahdesta puhelinpistokkeesta, kolmella eri ADSL-modeemilla ja monilla eri asetuksilla, kymmenillä verkkojohdoilla, kolmella eri puhelinjohdolla (kaikki alle 2m pitkiä), siltaavana, reitittävänä, langattomana, langallisena, vanhalla Windows-asennuksella, uudella Windows-asennuksella, Windows 7:llä, XP:llä, Vistalla, kahdella eri iPhonella, puolentusinalla Linux-distrolla, kuudella eri tietokoneella jne.
Edit: Sinne meni kolmaskin työpäivä eikä asia edennyt mihinkään suuntaan, katsellaanpa maanantaina taas jos jotain selviäisi edes tätä kautta. Hyvää palvelua tjtn...
Edit2 1.8.: Viikonlopun testailujen jälkeen on pakko tulla siihen lopputulokseen, ettei tälle tosiaan itse voi tehdä mitään, modeemit kokeiltu ja asetukset testailtu. ADSL-tilan vaihtamalla G.DMT:ksi sai modeemin kättelemään 5/1 yhteyden, muilla kättelee 4.5/1 luokkaa. Aamutuimaan napatut modeemin linja-arvot:
SNR (Lähetysnopeus) 9.0 db
SNR (Vastaanottonopeus) 6.5 db
Vaimennus (Lähetysnopeus) 20.0 db
Vaimennus (Vastaanottonopeus) 34.0 db
Eli jos oikein olen ymmärtänyt niin jonnekin vaimenee ja pahasti sekä SNR olisi syytä olla korkeampi.
Vian korjauksen eteneminen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.