Skip to main content
...Vai mikä ihme sitä mun läppäriä viivyttää? Tilasin puhelimitse syyskuun alussa myyjältä joka itse soitteli minullepäin. Ja minä hölmö laskin sen varaan että voisin palkkatyötäni tehdä uudella koneella.

Oikeesti, olen laittanut vanhan läppärin jo pois, koska mahtaa saapua syyskuussa tilattu HP perusläppäri? Mistä tilauksen etenemistä voi seurata? Istun ylitöissä joka viikko kun en saa omaa konetta käyttöön. Hatuttaa. Vastatkaa.
Tiedossamme ei ole, että kyseisten laitteiden toimituksissa olisi viivettä, eikä varsinkaan näin pitkää. Sinun kannattaa tiedustella laitteen toimitustilannetta asiakaspalvelustamme, jonne voit olla joko puhelimitse yhteydessä, tai jättää yhteydenottopyynnön Omien sivujen lomakkeella.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Kyllä vaan on vääriä johtoja jaossa. Omassa koneessani, joka tuli eilen, ei ollut kun se kolmi"piikkinen" johto. Soitin tänään laittoimitukseen ja siellä oltiin hyvin epäystävällisiä, mutta luvattiin toimittaa johto.
En tiedä mikä Soneran laitetoimitusta vaivaa, kun runsas vuosi sitten ostamassani digiboxissa ei ollut kaukosäädintä mukana, vaan siitä piti soittaa ja se toimitettiin erikseen myöhemmin.
Tämän vuoden keväällä ostamassani aikaisemmassa pöytäkoneessa oli viallinen käyttöjärjestelmän ensiasennus. se meni heti Fujitsulle pariksi viikoksi huoltoon.
ja tästä puuttui nyt se johto.
Ei hyvin mene....

sitten kun tähän kuului se Microsoft Office 2007 kokeiluversio, niin siinä ei Microsoft Outlook toimi ollenkaan. avattaessa tulee ilmoitus: "virhe tämän sivun komentosarjassa" ja ""toiminto ei onnistunut rekisteri- tai asennusvirheen vuoksi. Käynnistä Outlook uudestaan ja yritä uudelleen. Jos ongelma toistuu asenna ohjelma uudelleen".

Miten voi olla muka asennusvirhe, kun Office tuoteperheen kaikki muut ohjelmat toimivat ?
Ja nehän asentui samalla kaikki.
ja kun tuo ongelma toistuu, ja pitäisi kai pelkkä Outlook asentaa uudelleen niin miten sen tekee.

Lisäksi minulle luvattiin "erittäin hyvä tarjous" Securen tietoturvaohjelmasta, kun saisin sen kaupanpäälle. Niinpä niin, kokeiluversio pariksi kuukaudeksi, mikä tulee aina näiden koneiden mukana. Huiputuksen makua. Mitä tekee parin kuukauden aikana tuollaisella ? Selvää markkinointiahan tämä vain on. (mies asiakaspalvelija antoi nimensä, mutta en tässä sitä viitsi kirjoittaa - annoin viestin toimitettavaksi eteenpäin nyt kun soitin)

Muuten hyvä kone, mutta pitää kaameen hurinan käynnistyessään. Muuten käytössä hiljainen
Nyt kun otin eilen yhteyttä tästä pöytäkoneen puuttuneesta virtajohdosta, tuli asiakaspalvelusta tällainen viesti:

"Subject: LAITEKAUPPA / (asiakkaan nimi)
Hei,

Asiakas on tilannut Soneran vanhasta verkkokaupasta Sonera PC Tehopöytäkoneen ja tämän mukana ei ole tullut suomalaiseen pistokkeeseen käyvää virtakaapelia lainkaan. Olisitteko yhteydessä asiakkaaseen asian tiimoilta?

Alla asiakkaan tiedot: XXXX

Terveisin
Sonera laiteasiakaspalvelu"

ja edelleen:

"Hei,

kiitos viestistäsi.

Sinun kannattaa laiteasioissa olla suoraan yhteydessä laitteen valmistajaan. Laitevalmistajan yhteystiedot löytät valmistajan kotisivuilta.

Esim. Jos tietokone on Fujitsu-Siemens, löydät yhteystiedot osoitteesta http://www.fujitsu.com/fi/contact/


Ystävällisin terveisin

Jarmo
Sonera Asiakaspalvelu
puh. 0200 17000 (pvm/mpm) ma-pe 8-20, la 9-16.30
http://www.sonera.fi "

Eikö laitetoimituksesta vastaa viimekädessä kuitenkin jälleenmyyjä, eikä valmistaja ?

Kun tilasin Maximum-digiboxin ja siitä puutui kaukosäädin, niin kyllä sen sonera minulle lähetti, eikä kehoittanut minua ottamaan yhteyttä Maximumin maahantuojaan tai valmistajaan.

kummaa toimintaa.

Jos ei olisi ollut ylimääräistä virtakaapelia niin vihastuisin todella.

Kuitenkin tämä virtakaapeli kuuluu pakettiin, mistä maksan, joten otin nyt yhteyttä Fujitsuun.

Niin Soneran tapaista että asiakasta pompotellaan paikasta toiseen eikä itse kanneta vastuuta mistään.
Laura: Fujitsu-Siemensin pöytäkoneista osassa on ollut vääränlainen virtajohto. Näille asiakkaille pitäisi ainakin tietojemme mukaan olla toimitettu oikeanlainen virtajohto. Jos et vielä sellaista ole saanut, kannattaa sinun vastata asiakaspalvelusta saamaasi sähköpostiviestiin.

Outlookin ongelmaan olenkin jo vastannut toisessa viestiketjussa.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
entä ne muut vastaukset ?
Laura kirjoitti:
entä ne muut vastaukset ?


Koskiko kysymyksesi kertomaasi F-secure -tarjousta? En osaa valitettavasti ottaa asiaa tuntematta kantaa, että mitä tarjousta asiakasneuvoja on tarkoittanut.

Tällä hetkellä Sonera Tietoturva -palvelustamme on voimassa tarjous, jossa uuden Sonera Tietoturva -palvelun hinta on 12 kuukauden ajan 4 euroa / kk. Löydät tarjouksesta ja tarjouksen ehdoista lisätietoa tältä sivultamme. Voiko kyse olla tästä tarjouksesta?

Palvelun tilaus edellyttää, että käytössäsi on Sonera Laajakaista -liittymä. Palvelun voi tilata, esimerkiksi myyntipalvelumme 0800 133133 numeron kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
viewtopic.php?f=52&t=1349

Vastaa