Skip to main content
Hmm, mielenkiintoista luettavaa:

Hallituksen esitys Eduskunnalle laeiksi viestintämarkkinalain, televisio- ja radiotoiminnasta annetun lain 7 a §:n, radiotaajuuksista ja telelaitteista annetun lain 6 §:n sekä viestintämarkkinalain väliaikaisesta muuttamisesta annetun lain voimaantulosäännöksen muuttamisesta

http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.asp?tunniste=HE+272/2009&base=erhe&palvelin=www.eduskunta.fi&f=WORD

Aiheesta lisää:

Pätkivä laajakaista tuo pian tuhdimmat hyvitykset
http://www.taloussanomat.fi/tietotekniikka/2009/12/22/patkiva-laajakaista-tuo-pian-tuhdimmat-hyvitykset/200926000/133

Katsotaan sitten tapahtuuko oikeasti mitään tulevaisuudessa. Mutta myönnettäköön välillä raivostuttaa kolmen viikon päivittäiset pätkimiset, oman ajan käyttö modeemin viemiseksi tarkastukseen, uhkailu asentajakäynnin maksuista, jonotusajan maksamisista. Samoin hieman harmittaa välillä asiantuntijan kanssa keskustelut vianratkaisuista: "no 1% packet loss on ihan normaalia!! katsos näin netti toimii!" tai "joo tiedät kyllä että sopimuksessa sanotaan 1/3 nopeus on kuule loistava!" jne.

Tietysti Soneralla on myös hankalaa välillä kun he eivät kuitenkaan omista Internet - päätelaite -ketjua kokonaisuudessaan, ja asiakkaiden tekniset taidot vaihtelevat varmaan myös melkoisella haitarilla. Asiakkaan omissa laitteissa voi olla ongelmia, .... Silti, mielestäni alkaa olla jo perusteltua nykyään hieman rutistaa esim. Soneraa, on tässä SEN verran omaa aikaa käyttänyt esim. tänä vuonna sodankäyntiin Soneran kanssa hetkellisistä (3-4 tänä vuonna?) kolmen viikon vikasumista.

Terv,
P

ps. tämäkin voisi auttaa tietysti:


– Viranomaisiin kannattaa ottaa yhteyttä pelkäämättä ja arastelematta. Heidän kauttaan ongelmat tulevat myös meidän tietoomme. Tarvittaessa voimme kiristää lainsäädäntöä.
Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa