Skip to main content

Viestit ja MMS-viestit

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Ai elo pellossa ! Soneralla ongelmia viestien ja MMS-viestien lähettämisessä. Päivällä saatiin asia toimimaan teknisenpuolen hemmon kanssa (kiitos hänelle asiantuntemuksesta ja asiaan paneutumisesta), kun istuttiin puhelimessa lähes tunti. Nyt ei mene enää , kuin osa tekstiviesteistä perille ja multimediaviestit ei lähde ollenkaan. Puhelimena Lumia 900 ja asetukset kunnossa ja toimi siihen asti kaikki ok, kunnes vaihdoin liittymän paketin sisältöä. Johan tätä kestikin 5 tuntia, kun alkoi temppuilemaan uudelleen. Ja ei, en ole ainoa jolla eivät mene viestit perille, joten puhelimessa ei ole vika vaan operaattorilla mättää nyt jokin.

Ehkä saatte kuntoon asian jokupäivä ??

6 kommenttia

  • August 16, 2012
Hei mar69s!

Lisääthän asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin voimme välittää soittopyynnön Vikapalveluumme. Ongelmaa voidaan sitä kautta tarkemmin selvittää. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.

  • August 17, 2012
Melina kirjoitti:
Hei mar69s!

Lisääthän asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin voimme välittää soittopyynnön Vikapalveluumme. Ongelmaa voidaan sitä kautta tarkemmin selvittää. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.


Ongelmaahan on YRITETTY, HUOM. YRITETTY teidän puolelta jo selvittää, kuten viestissä aiemmin ilmoitin. Yritys, kun ei riitä siihen, että toimisi MMS-viestit, joita ei voi lähettää eikä myöskään vastaanottaa. Eilen saatiin toimimaan muutamaksi tunniksi, kunnes lopetti toiminnan täysin. Tänään on jo jätetty vikapyyntö/yhteydenottopyyntö ko. ongelmaa koskien. Erikoisinta on, että SONERA edelleen väittää, ettei verkossa ole ongelmia vaan käyttäjän puhelimessa. (Lumia 900) Kuitenkin näkivät, että esim. tekstiviesti jäänyt ns. langoille roikkumaan eikä ole mennyt perille. Tuskin Sonera nyt puhelimen sisälle näkee vaan saanut tiedon omasta verkostaan, ettei viesti etene verkossa eteenpäin. Taidan olla oikeassa vai kuinka ? Ja ei, en ole todellakaan ainoa jolla on ollut ongelmia viestien lähettämisessä ja preille menemättä jäämisessä. Sen tiedon voit saada selville, kun otat kyselyn vikapalveluihin, onko tullut eilen useampikin puhelu ko. aiheesta.

  • August 17, 2012
Hei!
Oletko päivittänyt Lumian uusimpaan versioon Zunen avulla? Uusi versio on tullut kaksi viikkoa sitten. Päivityksen jälkeen pitäisi Marketplacesta hakea uusin verkkoasetus - softa. Tämän jälkeen pitää käynnistää verkkoasetus sovellus, ja sieltä kun löytyy Tele Finland ja Sonera, niin käyttää vaikka kerran Tele Finlandissa ja sitten takaisin Soneraan että puhelin hakee uudestaan ne asetukset. Vielä suljet puhelimen ja aukaiset puhelimen uudelleen.

Tämän pitäisi auttaa ongelmaasi, otathan yhteyttä meihin jos nämä ohjeet ei auta.

  • August 17, 2012
Venla_ kirjoitti:
Hei!
Oletko päivittänyt Lumian uusimpaan versioon Zunen avulla? Uusi versio on tullut kaksi viikkoa sitten. Päivityksen jälkeen pitäisi Marketplacesta hakea uusin verkkoasetus - softa. Tämän jälkeen pitää käynnistää verkkoasetus sovellus, ja sieltä kun löytyy Tele Finland ja Sonera, niin käyttää vaikka kerran Tele Finlandissa ja sitten takaisin Soneraan että puhelin hakee uudestaan ne asetukset. Vielä suljet puhelimen ja aukaiset puhelimen uudelleen.

Tämän pitäisi auttaa ongelmaasi, otathan yhteyttä meihin jos nämä ohjeet ei auta.



Tuo yllämainittu on tehty jo eilen/testailtu. Kaikki mahdollinen on jo tehty käyttäjän ja puhelimen osalta, joten pallo on nyt SONERALLA. Siihen asti eli ( 9.8 ) , kun otin uuden puhe/viestipaketin SONERALTA toimi kaikki vanhalla systeemillä, niinkuin pitikin. Uuden paketin käyttöönoton jälkeen alkoivat major-ongelmat. Puhelin päivitettty heti, kun tuli uusin versio tarjolle. Kun ei toimi, niin ei toimi. Tässä EDELLEEN odottelen sieltä (vikapalvelusta) suunnalta puhelua, joka luvattiin soittaa tänään ennen klo: 18.00:sta ja ratkaista ongelma.

  • August 20, 2012
Edelleen odottelen soittoa/onegelmaan ratkaisua ?

Mikäköhän tällä kertaa tekosyynä/syytösten kohteena ? Käyttäjäpä tietenkin tai kuun kiertoradan väärät magneettikentät tai ehkpäpä marsluotaimen vääränlainen sim-kortti. Ihan mielenkiinnolla odotan selityksiä.

  • August 20, 2012
Hei mar69s,

Käytkö lisäämässä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin
(Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin tarkistan missä vaiheessa asian tutkinta on.
Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille ja se löytyy esimerkiksi
viimeksi tulleesta laskusta. Asiakasnumeron voit korvata liittymänumerollasi, ilman ensimmäistä nollaa.

Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera ja Twitteristä, @sonera_palvelu