Skip to main content
Sähköpostiini tulee nykyään kaikki viestit kahteen kertaan. Yksikin kerta riittäisi, eli voisiko tuolle asialle tehdä jotain? Vaihdoin juuri liittymäni jatkuvasta määräaikaiseksi ja ongelma ilmeni heti sen jälkeen....
Eihän kyseiselle sähköpostiosoitteelle ole Omilla sivuilla määritetty viestin edelleenlähetystä osoitteeseen itseensä? Tästä asetuksesta ei seuraa loputonta viestin edelleenlähetystä, vaan jokainen viesti näkyy Saapuneet-kansiossa kahteen kertaan.

Sähköpostin edelleenlähetyksen saat tarkistettua ja poistettua käytöstä näin:
- Kirjaudu Omille sivuille kyseisen sähköpostin käyttäjätunnuksella ja salasanalla
- Valitse linkki Liittymänhallinta
- Valitse linkki Sähköpostilaatikot
- Valitse sähköpostiosoitteen jälkeen oleva linkki Asetukset
- Valitse tekstin Sähköpostin edelleenlähetys jälkeen oleva linkki Asetukset
- Tee tarvittavat muutokset

Ohje on Omien sivujen uudemmalle näkymälle, mutta auttanee tarkistamaan asetuksen myös vanhemmassa näkymässä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Joo kyllä se edelleenlähetys oli valittuna. Itse en ole tuota muutosta tehnyt (?) vaan se on ilmeisesti tullut siinä yhteydessä kun liittymä vaihtui määräaikaiseksi. Näyttäisi oleven myös maksullinen palvelu (0.09 euroa/viesti).

Aika outoa että Sonera voi tehdä tuollaisen muutoksen ilmoittamatta. Pitääkö noista viestien edelleenlähetyksistä todella maksaa?

Mitähän muita ylläreitä on vielä tiedossa?? Noh kiitos nyt kuitenkin avusta.
Sähköpostin edelleenlähetys toiseen sähköpostiin on ilmaista. Edelleenlähetys tekstiviestinä matkapuhelimeen on maksullinen palvelu. Pääkäyttäjän sähköpostiosoitteelle Omilta sivuilta kytkettävissä oleva tekstiviesti-ilmoitus uudesta sähköpostista on sen sijaan ilmainen.

Ylimääräistä laskua sähköpostin edelleenlähetyksestä ei siis ole kertynyt, elleivät sitten viestit lähteteet myös tekstiviesteinä matkapuhelimeen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa