Skip to main content
Päätimme kokeilla tätä uutta palvelua ja latasin tabletiin sovelluksen. Palvelu kysyi salasanaa jota ei ollut joten tilasimme sen linkkiä seuraamalla.

No sen sai tilattua. Mutta tekstiviestiä ei tullut. Kaupan päälle Sonera Viihde lakkasi toimimasta.

Nyt emme pääse Viihteeseen koska Sonera ei toimita salasanaa tekstiviestillä.

Meillä oli nauhoituksella yksi ohjelma klo 21 ja tärkeä.

Onko niin, että tämä tallennus ei toimi kun salasana muuttui? Toivon ettei näin ole. Jos näin on käynyt voin taata, että kaksi liittymänsiirtoa Soneralle keskeytyy yhtä nopeasti kuin alkoikin.

Miten olette voineet tehdä sellaisen systeemin, että kun asiakas tilaa tähän Viihde mobiiliin tunnukset niin Sonera Viihde palvelu lakkaa toimimasta?

Sekään ei riitä vaan myös salasana toimitetaan sitten joskus. Nyt mennyt puoli tuntia.

Toivon totisesti, että nauhoitus toimii vaikka emme pääse Viihteeseen.

Ja vaikka tallennus toimisi, otan tämän ennakkotietona siitä miten järjettömän toimivan tavan olette tehneet tästä Viihde mobiilin salasanan tilauksesta.

Kuvailisin olotilaa ja tunnetta tänne mutta se ei ole painokelpoista tekstiä.

T. Soneran uusi ja pian entinen asiakas.
Viihteen käyttäjätunnus laitettu asiakasnron kohtaan.
Moi salmaster,

Tuohon Viihteen netti- ja mobiilipalveluun tarvitsee tilata erilliset maksuttomat tunnukset. Tilaamaan pääset täältä.

Viihde digiboksin tunnuksilla ei siis pääse mobiililaitteilla kirjautumaan Viihteeseen. Olit ilmeisesti useamman kerran koittanut tilata uutta salasanaa. Lähetän liittymälle merkattuun yhteysnumeroon vielä varmuuden vuoksi Viihteen nykyisen salasanan, jotta saat taas digiboksin päälle.

Tallennus kyllä pitäisi onnistua, jos olit sen jo ajastanut.
Seurasimme linkkiä ja sieltä tilasimme eilen tunnukset ja sitten Viihde lakkasi toimimasta kuten kerroin.

Ja kyllä, tilasin kahdesti koska ei kuulunut.

Minkä vuoksi uuden salasanan tuleminen kestää 12h vai onko se tarkoitus?

Nähtävästi tallennus onnistui, ainakin näkyy tallenteissa.
Hei salmaster,

Mobiiliviihteen tilaus ei pitäisi vaikuttaa Viihteen digiboksin toimintaan. Tilauksen jälkeen saat vielä sähköpostiisi aktivointilinkin, jolla saat viihteen mobiilipalveluun rekisteröityä haluamasi käyttäjätunnuksen.

Hyvä, että tallennus onnistui! Selvitellään vielä, että onko salasanan tilauksessa jotain häikkää. Noin pitkään ei viestin saapuminen pitäisi yleensä kestää.
Sähköpostiin ei tullut mitään. Tilausvaiheessa kysyttiin numeroa tai sähköpostitse ja laitoimme tekstiviestitse.

Olisi tärkeää pitää salasanan saaminen lyhyenä sillä se haittaa palvelun käyttöä. Toivottavasti tämä oli poikkeus.
Moi salmaster,

Mobiiliviihteen aktivointilinkki pitäisi melko nopeasti kyllä tulla suoraan sähköpostiin. Mobiili Viihde tunnukset saa tilattua Omilta sivuilta ja käyttäjätunnuksen ja salasanan saa päättää itse. Salasanan pitää kuitenkin olla aina vähintään 8 merkkiä pitkä.

Digiboksilla puolestaan käyttäjätunnus ja salasana ovat aina pelkkiä numeroita ja 10 numeroa pitkiä.
Yritän tilata viihde mobiili tunnuksia Omien sivujen kautta, ongelma on se että kohdassa Lisäpalvelut tai muuallakaan ei näy mitään viittausta Viihde Mobiili palveluihin. Mistä ilmaiset tunnukset tilataan ?
Eikö matkapuhelinliittymän pitänyt riittää viihde-mobiili palvelun tilaamiseen ?
'Tilaa omilta sivuilta' ei nyt toteudu.

(Laskuarkiston sähköisistä laskuista ei näy asiakasnumero.)
Moi fuse,

Kun olet kirjautuneena Omille sivuille pankkitunnistautumisen kautta luodulla Sonera tunnuksella, niin tilaukseen ohjaavan linkin pitäisi löytyä Liittymät ja Laitteet otsikona alta omasta laatikostaan. Jos jostain syystä linkkiä ei tuosta löydy, saat tunnukset tilattua tarvittassa myös asiakapalvelumme kautta.

Vastaa