Skip to main content

Viihde tarjottiin ilmaiseksi, vai tarjottiinko?

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Minulla on Soneran 24/1 Mb -yhteys, jossa on määräaikainen sopimus syyskuuhun 2014 asti. Puhelinmyyjä soitteli ja tarjosi minulle viihdepakettia ilmaiseksi. Paketti ei voisi itseäni vähempää kiinnostaa, mutta tyttökaveri saattaisi siitä jotain katsoakkin, niin päätin sitten paketin ottaa.

Sähköpostiin tuli nyt soppari, jossa lukee Viihteen määräaikaisen sopparin olevan voimassa kesään 2015 asti. Puhelinmyyjältä olin kovasti tingannut, että eikö tästä nyt tosiaankaan tule mitään lisäkuluja tai sopimusajan pidennyksiä, mihin olin saanut lähinnä ympäripyöreän vastauksen, että sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana määräaikaisuuden päättymisen jälkeen.

Lyhyesti: Päättykö määräaikainen sopimukseni siis Soneran laajakaistaan sekä Viihdepakettiin syyskuussa 2014, minkä jälkeen voin irtisanoa palvelun? Ja onko hinta tuohon hetkeen asti koko ajan nykyinen? Näin minulle puhelimessa luvattiin.

7 kommenttia

  • June 13, 2013
Hei paloauto!

Määräaikainen sopimuksesi Viihdepaketista on voimassa kesäkuuhun 2015 asti, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Hinta on ensimmäisen vuoden ajan 29,90€/kk ja toisen vuoden ajan 39,90€/kk.

Luvattiinko sinulle siis, että määräaikainen sopimus olisi voimassa vain syyskuuhun 2014 asti ja hinta tämän ajan n. 30€/kk?

  • June 13, 2013
Heikki- kirjoitti:
Luvattiinko sinulle siis, että määräaikainen sopimus olisi voimassa vain syyskuuhun 2014 asti ja hinta tämän ajan n. 30€/kk?


Kyllä, syyskuuhun 2014 asti, hintaan 29,90. Mitään lisäkuluja ei pitänyt tulla. Muuten en olisi "tarjoukseen" suostunutkaan. Teillä varmaan puhelut tallennetaan, joten ei muuta kuin sieltä tarkistamaan.

Haluan purkaa Viihdepaketti-sopimukseni välittömästi, mikäli todellakin jouduin huijatuksi. 14 päivää kai on aikaa purkamiseen?

  • June 14, 2013
Moi paloauto,
Etäkaupassa on aina tuo 14vrk perumisoikeus, aika alkaa siitä kun vastaanotat tilausvahvistuksen.
Tässä tilanteessa on melkeinpä järkevintä että otat meille päin yhteyttä, voit soittaa Asiakaspalveluumme p. 020017000 tai laittaa privaviestiä Facebookkiin ( facebook.com/sonera ), Asiakaspalvelumme jelppii myös siellä.

  • June 14, 2013
Asia selvitettiin asiakaspalvelun kautta, ja kompromissina tarjottiin uutta sopimusta Viihdepaketista kahdeksi vuodeksi 30 euron kuukausihintaan, mihin suostuin. Kiitokset hyvälle ja ripeälle asiakaspalvelulle! Toivottavasti taas puolestaan minua huijanneen puhelinmyyjän esimies tutkii työntekijänsä toiminnan ja suorittaa sopivat toimenpiteet.

  • July 10, 2013
Tämän kuukauden laskussa tuli laitteista 30 euron toimitusmaksu, vaikka sellaista ei myyjän mukaan pitänyt tulla. Mitä peliä se tällainen on?

Sopimuksesta:
KERTA- JA KUUKAUSIMAKSUT:
**************************************************
Sonera Viihdepakettisi kuukausimaksu on 29,9 euroa
ja toimitusmaksu on 0 euroa

  • July 11, 2013
Päätellen tästä keskustelusta siellä on käynyt kämmi tuon toimitusmaksun kanssa: http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=54&t=12529

  • July 11, 2013
Homma saatiin hoidettua Facebookin välityksellä. Ilmeisesti näitä "vahingossa" laskutettuja toimitusmaksuja on tullut monelle muullekkin, joten homma pistää vähän mietityttämään. Todennäköisesti moni kokematon käyttäjä ei hoksaa lukea sopimustaan ja huomauttaa asiasta asiakaspalveluun, joten laskuttava taho tekee voittoa "vahingoillaan". Erittäin kylmää toimintaa asiakasta kohtaan, mutta taitaapi olla ihan laillista. Harmi homma.