Hei!
Iltaisin television katselussa Sonera viihde tökkii jatkuvasti. Kyse ei ole yhdestä illasta, vaan ongelma on toistuvaa. Kuva pikselöityy ja pysähtelee. Esim. eilen illalla (1.4.2014) noin klo 23 tietämillä ei televisio-ohjelmien katselusta tullut mitään. Mittasin Speedtestillä nopeutta samanaikaisesti häiriöiden aikana ja tulokset olivat 3 - 18 mbit/s, eli vaihteli lyhyen ajan sisällä voimakkaasti. Päivisin ja alkuilloin häiriöitä ei esiinny useasti.
Laajakaista liittymä on 24/1 mbit/s. Modeemin (Inteno) ohjelmaversio on 10.4.0.M.
Toivon, että saatte ongelman korjattua mahdollisimman pian.
Profiilissani on tarvittavat tunnistetiedot.
Terveisin
Rookki
Sivu 1 / 1
Hei Rookki ,
Vilkaisin yhteyttäsi ja tällä hetkellä linja-arvot näyttivät hyviltä mutta nyt on tietysti päiväsaika... Oletko kokeillut jo resetoida palvelureitittimesi (Inteno DG301) sekä asentaa digiboksin ohjelmistoa uudestaan? Ohjeet näihin toimenpiteisiin löydät tarvittaessa täältä: http://www.sonera.fi/viihde-vika
Onko digiboksisi yhdistettynä suoraan palvelureitittimeen verkkokaapelilla vai onko välissä jotain muita laitteita? Oletko huomannut yhteyden pätkimistä myös tietokoneella? Varmistathan myös että sinulla on käytössäsi se alkuperäinen puhelinjohto mikä on tullut palvelureitittimen mukana (n. ~2m pituinen puhelinjohto). Jos tätä on jatkettu tai tilalla on jokin muu puhelinjohto, voi virheilyt johtua siitä.
Jos ylläolevista toimenpiteistä ei ole apua ja kytkennät on tarkistettu, kannattaa tehdä asiasta vikailmoitus niin saadaan liittymän toiminta seurantaan tuon pätkimisen / virheilyn varmistamiseksi ilta-aikaan.
Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Vilkaisin yhteyttäsi ja tällä hetkellä linja-arvot näyttivät hyviltä mutta nyt on tietysti päiväsaika... Oletko kokeillut jo resetoida palvelureitittimesi (Inteno DG301) sekä asentaa digiboksin ohjelmistoa uudestaan? Ohjeet näihin toimenpiteisiin löydät tarvittaessa täältä: http://www.sonera.fi/viihde-vika
Onko digiboksisi yhdistettynä suoraan palvelureitittimeen verkkokaapelilla vai onko välissä jotain muita laitteita? Oletko huomannut yhteyden pätkimistä myös tietokoneella? Varmistathan myös että sinulla on käytössäsi se alkuperäinen puhelinjohto mikä on tullut palvelureitittimen mukana (n. ~2m pituinen puhelinjohto). Jos tätä on jatkettu tai tilalla on jokin muu puhelinjohto, voi virheilyt johtua siitä.
Jos ylläolevista toimenpiteistä ei ole apua ja kytkennät on tarkistettu, kannattaa tehdä asiasta vikailmoitus niin saadaan liittymän toiminta seurantaan tuon pätkimisen / virheilyn varmistamiseksi ilta-aikaan.
Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Hei!
Yritin n. tunti sitten katsoa vuokraamosta maksullista elokuvaa. Katsomisesta ei tullut mitään, koska elokuva pätki ja pysähteli heti alusta alkaen. Tarkistin Speedtestillä nopeuden, mikä oli n. 20 mb/s. Sen jälkeen katsoin viihteen kautta tv-kanavia, joiden kanssa ei ollut ongelmia. Katsoin sen jälkeen verkkoon tallentamiani ohjelmia ja ne myös tulivat pätkimättä.
Taisi mennä maksu elokuvasta hukkaan. Tämän jälkeen en ehkä maksullisia elokuvia viihteen kautta katsele.
Modeemin ja puhelinpistorasian välissä on Soneran toimittama kaapeli ja muutenkin laitteiston asennus on ohjeiden mukainen.
Terv.
Rookki
p.s.
Onko näistä pätkimisen vuoksi pieleen menneistä elokuvien katseluista saada hyvitys?
Yritin n. tunti sitten katsoa vuokraamosta maksullista elokuvaa. Katsomisesta ei tullut mitään, koska elokuva pätki ja pysähteli heti alusta alkaen. Tarkistin Speedtestillä nopeuden, mikä oli n. 20 mb/s. Sen jälkeen katsoin viihteen kautta tv-kanavia, joiden kanssa ei ollut ongelmia. Katsoin sen jälkeen verkkoon tallentamiani ohjelmia ja ne myös tulivat pätkimättä.
Taisi mennä maksu elokuvasta hukkaan. Tämän jälkeen en ehkä maksullisia elokuvia viihteen kautta katsele.
Modeemin ja puhelinpistorasian välissä on Soneran toimittama kaapeli ja muutenkin laitteiston asennus on ohjeiden mukainen.
Terv.
Rookki
p.s.
Onko näistä pätkimisen vuoksi pieleen menneistä elokuvien katseluista saada hyvitys?
Hei Rookki,
Elokuva pitäisi vielä olla katseltavissa 25.4. klo 17 asti. Pystytkö testaamaan esiintyykö elokuvassa edelleen pätkimistä? Kerrotko myös mikä elokuva oli kyseessä?
Suosittelen olemaan hyvityksiin liittyen vikapalveluumme yhteydessä, niin samalla voimme selvittää ongelmaa. Hyvitysasiat käsitellään aina tapauskohtaisesti.
Elokuva pitäisi vielä olla katseltavissa 25.4. klo 17 asti. Pystytkö testaamaan esiintyykö elokuvassa edelleen pätkimistä? Kerrotko myös mikä elokuva oli kyseessä?
Suosittelen olemaan hyvityksiin liittyen vikapalveluumme yhteydessä, niin samalla voimme selvittää ongelmaa. Hyvitysasiat käsitellään aina tapauskohtaisesti.
Hei!
Kyseessä oleva elokuva oli Across The Line: The Exodus of Charlie Wright.
Suoritin digiboxin resetoinnin ja katsoin elokuvaa uudestaan torstai-iltana 24.4.2014. Pätkimistä oli heti elokuvan alussa, Siirryin elokuvassa eteenpäin ja katselu toimi hetken normaalisti kunnes pätkiminen jatkui noin ainakin n.28 min. kohdalla. Jälleen siirtoa eteenpäin ja normaalia katselua ja hetken päästä pätkimistä jälleen. Näin katsoin elokuvan loppuun siirtyen aina pätkimisen alkaessa eteenpäin. Pätkimistä ja pikselöintiä oli toistuvasti. Uudelleen katsoessa totesin, että pätkimiset tapahtuivat aina samalla kohtaa elokuvaa, eli vika taisi olla itse elokuvassa. Ei muuten ollut nautittava elokuvaesitys.
Joten ehkäpä tämä ensimmäisen maksetun elokuvan antama kokemus riitti tekemään päätöksen Sonera viihteen elokuvien vuokraamisesta jatkossa.
En sitten ala ruikuttamaan vikapalvelusta hyvitystä elokuvasta, sillä tästä kokemuksesta taisi minulle olla enemmän hyötyä kuin vahinkoa
Terv. Rookki
Kyseessä oleva elokuva oli Across The Line: The Exodus of Charlie Wright.
Suoritin digiboxin resetoinnin ja katsoin elokuvaa uudestaan torstai-iltana 24.4.2014. Pätkimistä oli heti elokuvan alussa, Siirryin elokuvassa eteenpäin ja katselu toimi hetken normaalisti kunnes pätkiminen jatkui noin ainakin n.28 min. kohdalla. Jälleen siirtoa eteenpäin ja normaalia katselua ja hetken päästä pätkimistä jälleen. Näin katsoin elokuvan loppuun siirtyen aina pätkimisen alkaessa eteenpäin. Pätkimistä ja pikselöintiä oli toistuvasti. Uudelleen katsoessa totesin, että pätkimiset tapahtuivat aina samalla kohtaa elokuvaa, eli vika taisi olla itse elokuvassa. Ei muuten ollut nautittava elokuvaesitys.
Joten ehkäpä tämä ensimmäisen maksetun elokuvan antama kokemus riitti tekemään päätöksen Sonera viihteen elokuvien vuokraamisesta jatkossa.
En sitten ala ruikuttamaan vikapalvelusta hyvitystä elokuvasta, sillä tästä kokemuksesta taisi minulle olla enemmän hyötyä kuin vahinkoa
Terv. Rookki
Hei Rookki,
Kiitos tiedoista. Laitoin asian selvitykseen. Hyvittelin sinulle tuon elokuvan tulevalle laskulle ja laitoin sinulle samalla 2 ilmaista vuokrausta, jotka ovat voimassa 1kk verran.
Kiitos tiedoista. Laitoin asian selvitykseen. Hyvittelin sinulle tuon elokuvan tulevalle laskulle ja laitoin sinulle samalla 2 ilmaista vuokrausta, jotka ovat voimassa 1kk verran.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.