En ole saanut asiaa selvitettyä puhelimitse joten olkaa kilttejä ja selvittäkää tämä tilanne tätä kautta jos vain mahdollista.
Viime kesänä otin itse yhteyttä Soneraan päin koska halusin jatkaa silloin päättyvää laajakaistasopimustani. Olin vanhaan sopimukseen tyytyväinen. Asiakaspalvelusta kuitenkin vakuuteltiin minulle että minun olisi suorastaan pakko ottaa uusi Viihdepaketti-sopimus, koska "modeemikin vanhenee parissa vuodessa, parempi että otat tämän uuden". Annettiin ymmärtää että liittymäni ei enää toimisi kunnolla muuten. Lisäksi sanottiin että viihdepaketti tulee ikään kuin liittymän kylkiäisenä eikä maksa mitään. (Tämähän ei ole totta, jos hinnaston mukaan pelkkä ADSL maksaa kympin vähemmän kuin ADSL + Viihdepaketti!)
Olen aika ajoin viimeisen vuoden aikana koittanut selvitellä asiaa. Koen tulleeni huijatuksi myyntihenkilön toimesta ja olevani nyt jumissa 24 kk sopimuksessa palveluun ja laitteistoon jota en halua enkä tarvitse. En kyennyt reagoimaan tilanteeseen perumisoikeusaikana ja sen jälkeenkin asian selvittely on ollut hyvin hidasta koska olen vaikeasti pitkäaikaissairas.
Tilannetta ongelmallistaa vielä lisää se että viime kesänä pian uuden sopimuksen teon jälkeen iski katastrofi - menetin itsestäni riippumattomista syistä lähes kaiken omaisuuteni, mukana myös laajakaistasopimukseeen kuuluneen uuden modeemin. (En halunnut tilalle uutta koska en ollut alkujaankaan saanut sitä toimimaan ja pitäydyin mieluummin vanhassa modeemissa.) Ilmoitin kuitenkin tilanteesta ja asiakaspalvelusta sanottiin ettei sen pitäisi haitata, mutta laskutuspuolelta myöhemmin todettiin että modeemi on vain lainassa ja minun pitää korvata se 24kk sopimuksen päätyttyä jos en voi palauttaa sitä. Onko tosiaan näin? Olen käsittänyt niin että sopimukseen kuuluva laitteisto maksetaan sopimuskauden aikana "omaksi".
Onko tilanteelle tehtävissä mitään? Ymmärrän kyllä että määräaikainen sopimus on sitova, mutta minulle on annettu vaihtelevaa tietoa joka kerta kun olen yrittänyt asiaa selvittää. Edelleen sanotaan että viihdepaketti on ilmainen kylkiäinen jota ei voi poistaa. Olen pitkäaikainen Soneran asiakas ja pysyisin mielellään sellaisena tulevaisuudessakin, mutta kohtelu on ollut varsinkin laskutuksen puolelta tylyä, suorastaan uhkailevaa, ja hermoni eivät enää kestä soitella mihinkään. :(
Viihdepaketin harhaanjohtava myynti
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.