Skip to main content

Viihdepaketin hinta muuttunut?

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Uusin marraskuussa viihdepakettini sopimuksen, ja hinnan piti olla 39,90€/kk marraskuuhun 2014 asti ja sama tarjous näkyy olevan teillä edelleen, viimeisessä laskussa (67650730) hinta oli 40,23€. Minkä takia lähdette muuttamaan sovittua hintaa?

5 kommenttia

kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • February 23, 2013
Arvonlisäveron muutos nosti vanhojen asiakkaiden pakettien hintaa.
Uusissa sopimuksissa alviton hinta on laskenut, jolloin asiakkaan maksama verollinen hinta on pysynyt (on edelleen) 39,90 €

  • February 23, 2013
Edellinen sopimukseni olisi päättynyt helmikuussa 2013, mutta pyysitte uusimaan sopimukseni viime vuoden puolella, jos olisin uusin vasta tämän vuoden puolella hinta olisi ollut 39,90, pyysittekö tietoisesti minua uusimaan viimevuoden puolella, että hinta nousisi tämän vuoden puolella?

  • February 25, 2013
Hei Wezcu80,

emme missään tapauksessa ole tarjonneet sinulle sopimuksen uusimista marraskuussa silmällä pitäen vuoden vaihteessa tapahtunutta ALV -muutosta. Koska ALV -muutos liittyy lainsäädännön muutokseen/viranomaispäätökseen, toimitusehtojemme mukaisesti hinnankorotus on ollut mahdollinen kesken määräaikaisen sopimuksen. 1.1.2013 jälkeen tehdyt sopimukset sisältävät uuden verokannan mukaisen arvonlisäveron. Sonera korotti hintaa ainoastaan veron korotuksen 1% verran.
Pahoittelen kuitenkin tästä sinulle aiheutunutta harmia ja toivottavasti olet kaikesta huolimatta tyytyväinen liittymään.

  • March 4, 2013
Minäkään en tätä oikein ymmärrä. Itsekkin uusin tuon sopimuksen viimevuoden puolella. Ja ymmärtääkseni määräaikaisen sopimuksen hinta pitäisi pysyä samana, tapahtui mitä tahansa. Kyse ei ole kuin 30 sentistä, mutta omalta osaltani enempikin periaatteesta, ja teidän maineesta. Ja kun kyse on kuitenkin noin mitättömästä summasta, niin olisitte vaan ottanut tuon muutamankymmenen sentin korotuksen omalle kontollenne. Varsinkin, kun uusiin sopimuksiin tuo korotus on sisällytetty. Vai onko maineenne, ja minut tulevaisuuden asiakkaana, menettäminen 3,60 euroa/vuodessa arvoinen

kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • March 4, 2013
jompe76 kirjoitti:
Ja ymmärtääkseni määräaikaisen sopimuksen hinta pitäisi pysyä samana, tapahtui mitä tahansa.


Näinhän se onkin, paitsi jos kyse on lakiin perustuvasta muutoksesta, kuten juurikin alv:n korotus.
Hinnankorotustapauksessa asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus myös kesken määräaikaisuuden jos ei korotusta hyväksy.

Tosin mielestäni aika outo ratkaisu soneralta lisätä vanhoille asiakkaille korotus hintaan samalla kun uusien asiakkaiden hinta on edelleen korotusta edeltävän suuruinen...