Skip to main content

Viihdepalvelun txt-tv ja talletusmenu sekoilee ja pätkii

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Moi!

Onkos täälä Treen Lent.niemessä (Melakatu) jotain hämärää menossa, kun viime päivinä Motorola 1001-boxi (vai 101kö se on) on jumitellut pahasti esim. teksti-tv.n ja Rec-menun avauksessa (mikä aukenee tyhjänä)? Tänään ehtoolla kun erehtyi avaamaan txt-tv.n niin joka kerta vaihtoi txt-tv.lle, mutta vain etusivulle, mihin jäi jumiin. Kun jumittunut txt-tv oli ruudulla, niin numeronäppäimet vaihtoivat kanavaa (kuulin äänestä), mutta txt-tv.ssä ei tapahtunut mitään. Vain boxin syväbuuttaus (piuhat irti ja takas) palautti tv-kuvan - ja sama uusix ku erehtyi menemään teksti-tv.lle. Ilmeisesti samanlaisia jumituksia myös ohjelmakirjastossa ym. lisähärdellipalveluissa, kuten aika ajoin on ollut...

Muuten nettiyhteydet pelaa (siis tietsikalla yms.) hienosti.

7 kommenttia

  • May 14, 2013
Sama ongelma myös täällä Turussa nyt parina päivänä. Teksti tv:lle kun menee niin boxi menee jumiin. Ei ihan joka kerta tätä tehnyt, mutta 3-4 kertaa sai eilen nykiä virtajohtoa irti ja takaisin. Eli vain virtajohdon irroitus auttaa. Tallennus menussa ei ongelmaa täällä.

  • May 14, 2013
Hei DigiHate ja Jurriz,

Jos ongelmat ovat edelleen päällä niin kannattaa kokeilla seuraavia toimenpiteitä.

Jos käytössä on Thomson niin kokeilkaa resetoda se aluksi. Paina laitteen kyljessä olevaa reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Power valon pitäisi palaa oranssina/punaisena tämän jälkeen. Käytä vielä laitteesta virta pois ja takaisin päälle.

Kun nettiyhteys on muodostunut jälleen, niin käytä digiboxista virtajohtoa irti. Kun laite käynnistyy uudelleen, kokeile poistuiko ongelma.

Jos ongelma on edelleen, niin kokeile vielä resetoida digiboxi. Resetointiohjeen löydät sivuiltamme.

Jos tämäkään ei auta, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • May 14, 2013
Ok kiitos vinkistä Marko. Bootatkaahan te myös serverinne siellä Soneralla tällä välin.

  • May 15, 2013
Niin siis miten em. vikatapaukset voi olla liitoksissa modeemin tai boxin resetointiin, kun siis osa Sonera- web-palveluista (esim. tv-ohjelmat) pelaa ja osa (esim. txt-tv tai pääsy ohjelmatalletuksiin/ajastuksiin) ei? ..ja kuitenkin/etenkin, kun kaikki muu web-elämä modeemin kanssa pelaa hienosti...

  • May 15, 2013
Hei DigiHate,

En osaa tarkalleen sanoa mikä tuon ongelman on tässä tapauksessa voinut aiheuttaa. Joskus laitteiden resetointi ja uudelleenkäynnistäminen vain auttaa ongelmiin, siksi tätä on hyvä kokeilla.

Jos näistä toimenpiteistä ei ole apua niin silloin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä niin selvitämme ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • May 15, 2013
No mun lautamiesjärjellä em.-tapauksessa on ilmiselvästi jotain katkoa/häikkää siellä sylttytehtaalla niissä palveluissa, mitkä ei pelaa.

En siis ymmärrä, mikä boxin tai modeemin häikkä voisi aiheuttaa vain tiettyjen Sonera-web-palvelujen ajoittaisen (=melko yleisen) tökkimisen. Tähän haluaisin sellaisen selostuksen, minkä palstan lukijat ymmärtävät! Umpimähkäinen "buuttaa sitä ja tätä ja revi välillä sulakkeet taulusta ja toivo, että sit taas pelaa" -ohje vaivaan kuin vaivaan ei ole kunnollinen selitys.

  • May 16, 2013
Hei DigiHate,

On toki mahdollista että ongelma on ollut meidän päässämme, vikailmoituksia asiasta ei kuitenkaan ollut tullut.

Voi tosin olla että verkossa on ollut joku väliaikainen häiriö ja sen seurauksena on mennyt ns. bitti vinoon. Tässä tilanteessa tuo laitteen boottaaminen tai resetointi yleensä auttaa.

Jos kyseessä on usein toistuva ongelma niin siitä kannattaa toki olla vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää asiaa tarkemmin.