Skip to main content
Mistähän ihmeestä uusimmassa laskussani on ilmestynyt 0,04e viivästyskorkomaksu, kun en eläissäni ole soneran laajakaistalaskuja myöhässä maksanut?



Meneekö samaan sarjaan kuin muutama vuosi sitten oli tekstarit käytössä laajakaistaliittymän osapalveluna, ja niistä tuli laskua vaikkei niitä käyttänytkään. Asiakkaat jotka tuon muutamien senttien "huijauksen" huomasi, saivat hyvityksen tapahtuneesta. Muut vain huomaamattaan lahjoittivat soneralle rahaa - kuinka paljon lienee tästä tullut "pikkujoulurahaa".
Voit lähettää asiasta tarvittavine tietoineen Palvelupyynnön Soneran Omien Sivujen kautta, niin asiakaspalvelumme tarkistaa kyseisen laskun.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
MarJu kirjoitti:
Mistähän ihmeestä uusimmassa laskussani on ilmestynyt 0,04e viivästyskorkomaksu, kun en eläissäni ole soneran laajakaistalaskuja myöhässä maksanut?

Meneekö samaan sarjaan kuin muutama vuosi sitten oli tekstarit käytössä laajakaistaliittymän osapalveluna, ja niistä tuli laskua vaikkei niitä käyttänytkään. Asiakkaat jotka tuon muutamien senttien "huijauksen" huomasi, saivat hyvityksen tapahtuneesta. Muut vain huomaamattaan lahjoittivat soneralle rahaa - kuinka paljon lienee tästä tullut "pikkujoulurahaa".


Pitää paikkansa useammankin kuluttajan laskussa. Sonera edellyttää että lasku maksetaan niin että huomioon otetaan mahdolliset viiveet maksujen siirrossa. Eli kun maksat laskun 2-3 pvää ennen eräpäivää, varmistat että ei tule viivästyskorkoa ja että mahdolliset plussat kertyvät. Jäävät nimittäin nämä plussatkin tilittämättä jos et ota tätä kirjoittamatonta sonera-lakia huomioon.

Nuo tekstariveloituksetkin pitävät paikkansa. Allekirjoittaneelta veloittettiin laskuissa 460341??_9.12.2008 ja 479650??_14.4.2009 yhteensä 10,39 eur koskien tilaamattomia, saapuneista sähköposteista ilmoittaneita tekstiviesti-ilmoituksia.
Asiakaspalvelu ei myöntänyt ohjelmavirheitä tms. sähköpostien siirron tai järjestelmämuutosten yhteydessä. Ei muuta kuin maksa pois...
merinen kirjoitti:
.... Jäävät nimittäin nämä plussatkin tilittämättä jos et ota tätä kirjoittamatonta sonera-lakia huomioon. ...



Huvittavahkoa asiasta tekee se että makselen laskun pois korkeintaan muutaman päivän kuluttua sen saatuani ja useastihan noissa on miltei kuukausi eräpäivään.


Ei kai siinä kummempia kuin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun omien sivujen kautta - jotka onneksemme jo ovat alkaneet toimimaan - miltei aina. Tällä palstallahan ei virheitä kaiketi voisikaan tunnustaa, soneran puolelta. Puhelimessa kyllä jutellaan jos ja vaikka mitä, kun ei asiakkaalle jää todisteita puhutusta. Tuumasivathan nuo tuosta neljästä sentistä että "sehän on vain 4 senttiä", josta innostuinkin tarkastamaan että mistäs se on kotoisin, eikä syytä löydy mistään.

Vastaa