Tulipas tuossa uusi lasku, johon oli edelliseltä kuukaudelta laitettu viivästyskorkoa 2 päivältä.
Edellisen laskun eräpäivä oli laskussa viikonloppuna, eli maksu on lähtenyt vasta maanantaina.
Onko tämä jokin uusi hieno tapa laskuttaa asiakkailta ylimääräistä, kun laitetaan laskun eräpäivä viikonlopulle ja sitten seuraavassa laskussa otetaan siitä viivästyskorot.
Laskut tulee e-laskuna.
Sivu 1 / 1
Laskulle on virheellisesti osunut eräpäivä viikonlopulle jonka seurauksena tosiaan tuo viivästyskorko on lähtenyt seuraavalle laskulle. Tarvittaessa voit tehdä asiakaspalveluun palvelupyynnön jotta asiakaspalvelu voi tehdä laskuusi korjauksen viivästyskorosta. Pahoittelemme tapahtunutta ja pyrimme jatkossa huolehtimaan eräpäivät arkipäiville.
Ei kuulosta oikein vaikuttavalta selitykseltä "vahingossa eräpäivä viikon loppuna".Sain itsekin samanlaisen viivästyskoron eokuun laskusta (0,02eur).Tämä oli ensimmäinen kerta n.15v.aikana.e-laskuun siirryin pari vuotta sitten ja tarkistin laskuarkistosta,niin tänä vuonna on laskun eräpäivä sattunut 6 kertaa viikonlopulle ja viime vuonna 7 kertaa.Tosin niistä ei ole edes yritetty periä viivästyskorkoa.Todennäköisemmin joku on sörkkinyt laskutusohjelmaa ja se lisää autommaattisesti koron jos eräpäivä ja maksupäivä eivät täsmää. Sikäli kuitenkin omituista,että näitä valituksia on esiintynyt nettisivuilla jo aiempinakin vuosina. Toivottavasti asiaan kiinnitetään vastaisuudessa enemmän huomiota.
Juu tuli tuossa itsekin käytyä noita vanhoja laskuja läpi ja joka toinen lasku on erääntynyt lauantaina. Ja niin tuossa tulleessakin laskussa on seuraavan laskun eräpäivänä lauantai.
Nyt tosiaan oli ensimmäinen kerta kun siitä yritetään viivästyskorkoa laskuttaa. Eihän tuo suuri summa ole mutta jos sitä aletaan joka toinen kuukausi perimään niin kyllähän siitä ajan mittaan kertyy.
Nyt tosiaan oli ensimmäinen kerta kun siitä yritetään viivästyskorkoa laskuttaa. Eihän tuo suuri summa ole mutta jos sitä aletaan joka toinen kuukausi perimään niin kyllähän siitä ajan mittaan kertyy.
pupa: Kiitos hyvästä huomiosta. Pienen lisäselvittelyn jälkeen tarkennan ja korjaan vielä aikasempaa viestiäni siinä esiintyneen asiavirheen osalta seuraavasti.
Eräpäivä tosiaankin voi osua viikonlopulle, mutta viivästyskorkoja siitä ei peritä. Kesällä tapahtunut viitekoron periminen on ollut virheellinen.
Eräpäivä tosiaankin voi osua viikonlopulle, mutta viivästyskorkoja siitä ei peritä. Kesällä tapahtunut viitekoron periminen on ollut virheellinen.
Katja kirjoitti: Laskulle on virheellisesti osunut eräpäivä viikonlopulle jonka seurauksena tosiaan tuo viivästyskorko on lähtenyt seuraavalle laskulle. Tarvittaessa voit tehdä asiakaspalveluun palvelupyynnön jotta asiakaspalvelu voi tehdä laskuusi korjauksen viivästyskorosta. Pahoittelemme tapahtunutta ja pyrimme jatkossa huolehtimaan eräpäivät arkipäiville.
Hei. Ei tämä näin mene! Esimerkki: Soneralla on esim. 300.000 laajakaista-asiakasta. Laskutettava viivästyskorko Soneran virheen vuoksi keskimäärin 0,02snt/lasku. Väärin perustein laskutettu viivästyskorko 6000 eur/kk. Eli yritätkö nyt esittää, että jokainen 300.000 asiakasta vaatii teidän asiakastuesta palvelupyynnöllä 2 senttiä takaisin. Oikein tämä menee siis niin, että nyt laitat viestin uudelleen näin.
"Hyvä asiakas. Pahoittelemme e-laskutuksessa tapahtunutta virhettä. Palautamme virheellisesti perityn viivästyskoron ilman yhteydenottoa kaikille asiakkaillemme. Samalla hyvitämme seuraavaa laskuanne 2 eur summalla. Pahoittelemme tästä aiheutunutta mielipahaa asiakkaillemme."
Näin. Odottelemme ilmoitusta asiasta lähipäivinä.
Asiakkailta on laskutettu virheellisesti viivästyskorkoja laskuista joiden eräpäivä osuu lauantaille tai sunnuntaille ja jotka on maksettu ensimmäisenä arkipäivänä (maanantaina). Laskutusvirhe ei siis koske kaikkia asiakkaita. Aiheettomat viivästysmaksut hyvitetään asiakkaille automaattisesti tulevalla laskulla. Mikäli asiasta haluaa lisätietoja, niin pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Pahoittelemme virhettä.
Pahoittelemme virhettä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.