Skip to main content

Vika liittymässä jo kolme vuotta, nyt "kuppi" kaatumassa!

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Kolmisen vuotta sitten minulla oli nokian N73 kännykkä, sekä soneran liittymä ja oudot ongelmat alkoivat. Puhelin toimi normaalisti soittaessani, mutta sitten itsekseen se meni tilaan, jossa se ei hälyttänyt saapuvista puheluista, eivätkä viestit tulleet perille. Kun joku soitti numerooni, niin se hälytti kyllä soittajan puhelimessa normaalisti, mutta omassa puhelimessani ei tapahtunut mitään. Tästä johtuen en voinut koskaan tietää, milloin puhelimeni oli mennyt sellaiseen tilaan, ettei se toiminut normaalisti. Puhelin palautui normaaliksi kun sen sammutti ja avasi uudelleen, jonka jälkeen se toimi taas kunnolla muutamasta minuutista muutamaan päivään, mutta ei voinut mistään tietää, milloin se oli mennyt toimimattomaksi.

Hermo alkoi mennä, vaihdoin uuden puhelimen (Samsung) ja ajattelin että nyt toimii. Mitä vielä, sama juttu, aivan sama ongelma jatkui taasen. Hermo alkoi mennä, vaihdoin saunalahden liittymän ja sain uuden sim kortin ja ajattelin että nyt pelittää. Mitä vielä, sama juttu, aivan sama ongelma jatkui taasen.

Hermo alkoi mennä, kun ei ollut kuuluvuuttakaan saunalahden liittymässä, joskaan ei kukaan enää juurikaan minulle soittele, kun en kuulemma koskaan vastaa puheluihin.

Vaihdoin takaisin soneran liittymän ja puhelimeni on nyt niin hiljaa, niin hiljaa, ei tarvitse vastailla, kun enää KUKAAN ei soittele minulle, kun en kuulemme VASTAA puheluihin. Koska minulla on yritys ja monet asiat hoituvat viestien välityksellä, ilmoitukset ym. jutut, niin voi vaan kuvitella kuinka JYRSII!!

Siis missä vika ja kuinka se korjataan?????

5 kommenttia

  • June 10, 2013
Hei velivelho60! Todella hankalan oloinen ongelma, mutta kyllä tähän varmasti ratkaisu löydetään. Onko tilanne tällä hetkellä siis se, että sinulle tulevat puhelut saapuvat kyllä puhelimeen, mutta puhelin ei hälytä? Vai käykö mahdollisesti niin, että sinulle soitettaessa soittaja saa ilmoituksen "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä"? Mikäli puhelimesi ei hälytä, niin laitteessa on jokin vika ja silloin kannattaa puhelin viedä huoltoon. Mikäli taas usein käy niin, että sinua ei tavoiteta, koska puhelimesi ei ole verkossa, niin siinä tapauksessa selvitämme mielellämme asiaa tarkemmin.

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa liittymän tilannetta tarkemmin . Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.

  • July 9, 2013
Jep!

Puhelimessa EI ole mitään vikaa, eli siis itse laite kyllä on kunnossa.
Kun siis joku soittaa minulle, hän kuulee ihan normaalin hälytysäänen, mutta minun puhelimessani ei tapahdu mitään, se ei siis hälytä, eikä siihen jää mitään merkkiä siitä, että siihen on soitettu. Myöskään tekstiviestit eivä tule perille. Kun puhelimesta katkaisee virran ja käynnistää sitten sen uudelleen, niin lähetetyt tekstiviestit tulevat sitten kyllä perille, mutta saapuneista puheluista ei mitään tietoa. Eli puhelin voi siis mennä tällaiseen tilaan koska tahansa ja sitä ei voi mistään tietää milloin se niin tekee. Eli näin voi tapahtua sulkemisen ja käynnistämisen jälkeen joko viiden minuutin, tai parin päivän jälkeen.
Selvennykseksi sanottakoon, että vaikka ottaa toisen puhelimen ja laittaa sim kortin siihen, niin ongelma on TÄYSIN SAMA, eli vika ei ole puhelimessa, se on vaihdettu ja sim korttikin on vaihdettu kolmeen kertaan!!! Vaikka sitten seisoa könötät tukiaseman juurella ja yhteys on taattu, niin ongelma on täysin sama!!!

Siis missä vika????

  • September 9, 2013
Moi,

vaimon liittymässä on täysin sama vika. Eli hänelle soittaessani joskus puhelut toimivat aivan normaalisti, mutta on useasti on käynyt niin, että hänelle soittaessani minun puhelimeni hälytää normaalisti, mutta hänen puhelimensa ei lainkaan. Lisäksi todella usein käy siten, että minun puhelimeni hälyttää noin 5 - 7 kertaa ennenkuin vaimon puhelin alkaa hälyttämään. Vika on todettu käyttäen useaa eri Nokia Lumia mallia.

Vika on todella ärsyttävä, sillä koskaan ei voi olla varma, että menikö puhelu oikeasti perille vai eikö siihen vain ehditty sillä hetkellä vastaamaan.

Edit: muokattu asiakasnumero profiiliin

  • September 9, 2013
Hei sambba! Asiakasnumerosi ei jostakin syystä näkynyt Profiilissasi. Tallennatko sen vielä uudelleen niin päästään tutkimaan ongelmaa.

  • September 9, 2013
Minna- kirjoitti:
Hei sambba! Asiakasnumerosi ei jostakin syystä näkynyt Profiilissasi. Tallennatko sen vielä uudelleen niin päästään tutkimaan ongelmaa.


Nyt pitäisi olla oikein. Laskulla oli asiakasnumerossa välilyönnit joista profiilin lomake ei ilmeisesti pitänyt.