Skip to main content
Tilasin Soneran 100mbit laajakaistan muuttaessani tänne Tornioon syksyllä. Tarkoituksena on ollut perussurffailun lisäksi siirtää dataa verkon yli sekä pelata netissä peliä. Näihin tarvitsee usein nopean ja vakaan yhteyden, jota Soneran 100mbit laajakaista ei ole toistaiseksi ollut.
100mbit.... sanahelinää. Jos tiedonsiirto on n. 1mbit/sek luokkaa, ei tuolla päästä sitä lähellekään. Periaatteessahan tuo voisi jopa riittää jos ei noita "!#¤#" epävakauksia olisi. Nyt on viimeaikoina varsinkin ollut monta tuntia netti poikki, ja silloin kun on toiminut, on nopeus vaihdellut rajusti.
Esimerkiksi nettipeliä pelatessa ping pelattaessa norjalaisella serverillä on minulla aiemmin ollut Sotkamosta käsin n.30 luokkaa. Tällöin minulla oli KPO:n 6mb yhteys. Nyt Tornioon muutettua ja otettuani Soneran laajakaistan, on ping ollut samalla serverillä normaalisti n.50-60. Säälittävä lasku. Eipä tuossa mitään, olin tuohon tyytyväinen, mutta kun näyttäisi että tuo yhteys on niin pirun epävakaa että on heittänyt tuon pingin sinne 100-140 viime päivinä. /
Alkaa hieman sapettaa tuo ns. nettiyhteys, ja kun soittaa 'asiakaspalveluun', vastaaja on siellä automatisoitu. Näinkö pelleinä sonera asiakkaitaan pitää?
Ei ole kyllä yhtään luottoa tähän palveluun..
Yhteysongelmissa sinun kannattaa olla yhteydessä Vikapalveluumme joko soittamalla numeroon 0206 90101, tai jättämällä yhteydenottopyynnön Omien sivujen lomakkeella.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
todella typerä tuo vianrajauspalvelu, eikö saa ihmistä neuvomaan?
Vikailmoitusnumerossamme 0206 90101 (pvm/mpm) on käytössä vianrajausautomaatti, jonka kautta asiakas voi jättää Sonera Laajakaista -liittymästä automaattisesti vikailmoituksen ilman pitkää jonotusta. Automaatti käy läpi samoja kysymyksiä, joita asiakasneuvojamme käyvät läpi eri vikatyypeissä.

Vianrajausautomaatin kautta vikailmoituksen jättäminen on mahdollista myös silloin, kun vikapalvelumme ei ole normaalisti avoinna. Jos vikailmoituksen tekeminen ei jostain syystä onnistu vianrajausautomaatista, puhelu ohjautuu asiakasneuvojalle vikapalvelumme aukioloaikana.

Löydät lisätietoa vianrajausautomaatista täältä. Voit jättää vikailmoituksen myös Panun edellisessä viestissämme neuvoman lomakkeen kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Tornionkin sonerapisteessä todella passiivista palvelua...
Haluaisin vaan saada tämän netin toimimaan kun olen siitä maksanut, mutta tuntuu isolta kynnykseltä auttaa siellä. Jos minulle on annettu esim. viallinen modeemi tai soneran/taloyhtiön verkossa on vikaa, kenelle tuo mahdollinen korjausmaksu lankeaa? En ole uskaltanut vielä jättää vikailmoitusta koska haluaisin tarkistaa yhteyttä toisella modeemilla, mutta tuolta sonerapisteestä ei ensinnäkään luvata sellaista lainaan eikä minun modeemin kuntoakaan pysty paikan päältä varmistamaan.
mervitapola kirjoitti:
Jos minulle on annettu esim. viallinen modeemi tai soneran/taloyhtiön verkossa on vikaa, kenelle tuo mahdollinen korjausmaksu lankeaa?


Jos asentaja tulee paikan päälle ja hän toteaa, että vika on modeemissa, veloitetaan käynnistä turhan asentajakäynnin maksu. Vastaavasti, jos pystyt selvittämään modeemin osuuden itse ja tulee ilmi, että modeemi on rikki, voi modeemin vaihtaa takuuvaihtona toimivaan modeemiin. Asentajakäynti on maksuton siinä tapauksessa jos vika on Soneran verkossa.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Juu, nyt on tarkistelty etäavustuksena erään tuttavan avulla tuota yhteyttä, ja näyttää että soneran linjat suorastaan kusee silmille. Häikkää yhteyksissä. Korjaajan tuloa odotellessa...
Tällä viikolla sopimusta purkamaan ja ehdoton ei-suositus tästä palvelusta kaikille. Kiitos.

Vastaa