Skip to main content
Vianrajausautomaattinne teki minulle vikailmoituksen ensinnäkin kysymättä haluanko jättää sellaisen. Sain ongelmani ratkaistua asiakaspalvelun kanssa. Vikailmoitus ei ilmeisesti peruuntunut, vaikka ongelmani ratkaistiin asiakaspalvelussa. Vikailmoitus pitäisi pystyä perumaan vianrajausautomaatissa, mutta minua kyseinen automaatti neuvoo ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, sillä tunnuksillani löytyy monta liittymää.

Jonotin juuri äsken puolitoista tuntia(!) asiakaspalveluunne, jotta saisin vasten tahtoani tehdyn vikailmoituksen peruttua. Lopetin jonottamisen, koska mielestäni jonotusaika on kohtuuton.

Miten saan vikailmoitukseni peruttua? En todellakaan aio enää soittaa yhteenkään asiakaspalveluunne, sillä niissä jonottaminen on maksanut minulle jo kymmeniä euroja!
Liittymän vikailmoituksen voi perua vianrajausautomaatin kautta eli soittamalla 0206 90101. Automaattii kysyy: "Yhteydestäsi on jo aiemmin kirjattu vikailmoitus. Haluatko perua sen?". Vastaus kyllä tai ei.
Olisi suotavaa lukea asiakkaiden viestit kokonaan. Juurihan kerroin, etten pysty perumaan ilmoitusta asiakaspalvelun kautta, koska tunnuksillani löytyy monta liittymää. Vianrajausautomaatti kertoo tämän kaiken, jonka jälkeen kehottaa ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.
Jos teit vianrajausautomaatin kautta vikailmoituksen, on automaatti tunnistanut puhelimeen kertomillasi tiedoilla mistä laajakaistaliittymästä on kyse. Samalla tavalla tunnistautumalla vikailmoitus pitäisi saada myös peruttua. Jos tunnistautuvalla henkilö- tai y-tunnuksella on useampi liittymä, puhelu siirtyy henkilökohtaiseen palveluun (ma-pe 8-20, la 9-16:30).

Toinen vaihtoehto on lähettää Vikapalveluun viestin Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomakkeella ei ole omaa valintaa vikailmoituksen peruuttamiselle, mutta sopivat valinnat kyseisen liittymätyypin mukaan ja lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään teksti että kyse on vikailmoituksen perttamisesta.

Vastaa