Skip to main content
Tein vikailmoituksen laajakaistan toimimattomuudesta joskus viime vuoden puolella ja nyt kun yritän tehdä samasta viasta noin kymmenettä ilmoitusta niin vianrajauspaska väittää että on jo avoin ilmoitus eikä se suostu sitä poistamaan. Mitäs tässä tilanteessa tehdään? Jos yhteydestä on jo jotain tutkimusta meneillään niin minkäs takia tämä yhteys ei ole toiminut kunnolla kuin noin 8 tuntia viimeisen 24 tunnin aikana?
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilanteen vikailmoitusten suhteen. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.

Hidastelevan tai/ja katkovan yhtteyden vikailmoitus voi olla avoimena pidemmänkin aikaa (yli viikon). Tämä johtuu siitä, että häiriön aiheuttaja on vaikea paikallistaa ja tästä syystä yhteyden toimintaa pidetään tarkkailussa. Tämä koskee erityisesti silloin tällöin katkovia yhteyksiä.
Asiakasnumero lisätty ja edelleen väittää että "yhteydestäsi on jo aikaisemmin kirjattu vikailmoitus" vaikka yritin viime soitolla sen perua 3.1.
Liittymäsi tietoihin oli jäänyt "jumiin" marraskuussa 2010 vianrajausautomaattiin tehty vikailmoitus. Ilmoitus oli vastaanotettu Vikapalvelussa samana päivänä kun olit automaattiin soittanut, mutta se oli järjestelmävirheen vuoksi jäänyt kuittaantumatta käsittellyksi.

Vikailmoituksen jättäminen onnistuu nyt vianrajausautomaatin kautta ja toisena vaihtoehtona on Laajakaistan vikailmoituslomake. Lomakkeen lähettäminen vaatii tietenkin jonkin toimivan nettiyhteyden.
Kiitoksia että korjasitte vikanne, tulen varmasti tekemään lisää vikailmoituksia kun se taas onnistuu.

Vastaa