Skip to main content
Miten tulisi toimia kun tekstissä on häiriö palvelun käynnistymisessä. Ei yhteyttä multicast- ryhmään (vikakoodi 712).
Palvelureititin on käynnistetty uudelleen ja otettu virrat pois jopa 2:ksi minuutiksi ja sitten käynnistetty digiboksi uudelleen, mutta mikään ei auta.
Mikä neuvoksi?
Hei Tarkko69,

Lisäätkö asiakasnumeron tietoihisi, niin selvitellään asiaa. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Olihan sinulla tuo digiboxi kytketty suoraan ethernet kaapelilla palvelureitittimen keltaiseen porttiin? Välissä ei ole muita laitteita?
Apua kaivattaisiin myös täällä.

Alkaa rasittamaan, kun kokoajan pitää käydä vetämässä kuitumuunnin pimeäksi, sitten Thomsonin purkista virrat pois ja digiboksista johto irti. Kaikki takaisin ja muutaman minuutin kuluttua taas toimii.

Thomson on resetoitu ohjeiden mukaan.

Ja mikä ihmeellisintä vaikka ruutu on pimeä, niin menu napin takaa pääsee katsomaan tallennettuja ohjelmia ja ohjelmaopas toimii, kello on ajassa, mutta ruutu vain on pimeänä....
Hei jylhami,

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä tilanne tännepäin näyttää. Löydät asiakasnumeron esim. laajakaistalaskusi yläreunasta.

Suosittelisin kertomasi vikakuvauksen perusteella nollaamaan digiboksin tämän ohjesivun ohjeiden mukaan.
Sama vika täällä. Onneksi uudelleenkäynnistin digiboksin vasta kun oli ilmaisleffat katsottu, sillä eihän se enää edes valikkoon asti mennyt. Ennen resetointia ei mikään tv kanava näkynyt, mutta sentään videovuokraamo toimi.

Nyt on resetoitu reititintä ja digiboksia eikä onnaa. VLC:llä ei myöskään aukea multicast. Thompsonin diagnoosi näyttää ihan ok connectivityä IPTV:lle.

Edit: Digiboxin full resetin jälkeen se ei edes saa ladattua sitä softwarea, IPTV connectivity sanoo:

Test Results
Test Succeeded Ethernet port
Test Succeeded Ethernet
Test Succeeded IP
Test Succeeded Internet
Enabled/OKConnectivity to Gateway (80.221.64.1)
Enabled/OKConnectivity to DNS Server 1 (193.210.19.19)
Enabled/OKConnectivity to DNS Server 2 (192.89.123.26)

Ja telkkarin kautta netti toimii ok (ovat saman kytkimen takana), mitään muutoksia en ole tehnyt kytkentöihin.
Hei nobody,

Vilkaisin yhteyttäsi ja ainakin se näyttisi modeemille asti toimivan normaalisti. Onko digiboksi kytketty suoraan Thomsonin modeemin ilman mitään omaa reititintä välissä? Näyttäisi siltä ettei digiboksi ole jostain syystä tuota softaa tosiaan saanut ladattua.

Jos ongelma kuitenkin jatkuu ja kytkennät on oikein, kannattaa tehdä asiasta suoraan vikailmoitus. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Moi, tilanteesta tekee oudon se, että sain kuitenkin katsottua niitä ilmaisia vuokraleffoja (panin kyllä merkille ettei tv kanavat näy, mutta en tarkemmin tutkinut asiaa, onneksi)

Välissä on yksi switch, kokeilen vielä suoraan Thompsoniin, mutta on kyllä toiminut ennenkin tuon switchin läpi, samoin on toiminut PC:ltä vlc:llä streamaus, mutta eipä sekään toimi enää.
Hei nobody,

Jos ei suoraan modeemiin kytkettynäkään viihdepalvelu näytä kuvaa (ja olet tosiaan molemmat laitteet resetoinut), kannattaa tehdä suorilta vikailmoitus. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Ei toiminut suoraan yhdistettynäkään. Voisiko liittyä tähän jollain tavoin?

"Parannamme Sonera Viihteen ohjelmaopasta 11.–18.3.2014"

Edit: Sain toimimaan ottamalla virrat hetkeksi pois siitä kuitumuuntimesta (CTS HET 300..jotain)
Hei nobody,

Ohjelmaoppaan päivitys vaikuttaa vain ohjelmaoppaaseen, TV-kanavia voi kuitenkin katsella normaalisti. Enpä huomannut että taloutesi oli kotikuitukohde. Sen muuntimen uudelleenkäynnistys kannatta myös modeemin lisäksi tehdä jos siihen on mahdollisuus. Hienoa että ongelma ainakin nyt ratkesi tällä.

Ilmoitathan mikäli ongelmasi vielä jatkuu!

Vastaa