Laajakaista lakkasi jälleen kerran toimimasta kesken työskentelyn. Kokeilin, että oma kone on kunnossa, ja soitin Soneran vikapalveluun. Robotti vastasi, sen ääni pätki, eikä se saanut selvää puheesta. Lopulta sain tehtyä vikailmoituksen. Puhelinaikaa kului viisitoista minuuttia.
Sain sitten puhelimeen kaksi viestiä, että vikailmoitus on otettu vastaan, ja että korjaaja tekee asialle jotain kahden päivän kuluessa. Pyydettiin myös ilmoittamaan, jos yhteys palaa. Yhteys palasi vajaan neljän tunnin kuluttua, ja soitin saamaani numeroon. Sama robotti. Tällä kertaa odotin, että minut kytkettiin oikealle ihmiselle. Toiset viisitoista minuuttia. Sitten asiakaspalvelija sanoi, ettei liittymääni ole tehty vikailmoitusta, eikä liittymää ole korjattu. Pyysin asiakaspalvelijaa pistämään sinne tiedon, että yhteys on palannut, mutta se on kuulemma mahdotonta. Minua pyydettiin soittamaan uudelleen robottiin ja jälleen käymään kaikki venkurat läpi, niin saisin kerrottua, että yhteys on palannut. Koetin sen sijaan tehdä ilmoituksen netin kautta. vikailmoitussivut eivät toimineet. Oli hyvin hidasta ja vaati monta yritystä, että pääsin rekisteröitymään tännekään.
Ilmeisesti Sonera on päättänyt säästää viankorjuaspalveluistaan vähentämällä ihmisiä, ja teettää sen sijaan asiakkailla kaikki työt. Ja säästäähän se vaivaa sekin, kun asiakkaat hyytyvät jonottamiseen ja internetissä seikkailemiseen, eivätkä enää jaksa ilmoittaa vioista. Tosin voi olla, että jossain vaiheessa ihmiset alkavat vaihtaa palveluntarjoajaa?
Vikapalvelu toimii huonosti
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.