Skip to main content
Ei ole totta!!

Vikailmoitusta ei pysty jättämään! On niin hidas ja sitten katkaisee koko yhteyden!

https://www4.sonera.fi/OmatSivut/Apps/K ... anguage=fi

Olisin ilmoittanut Soneran valokuituni toivottamasta h-i-t-a-u-d-e-s-t-a!

Ystävällisesti ottakaa vikailmoitukseni vastaan tätä kautta!
Olen yrittänyt kaikkia väyliä, en saa viestiä perille!
Puhelinkaan ei vastaa! 😞
Vikailmoituslomake JUUTTUU toistuvasti tähän kohtaan:

Sivu 3
Toimiiko yhteys toisella tietokoneella?
Yhteyttä ei ole kokeiltu toisella tietokoneella
Ei toimi yhdelläkään tietokoneella
Toimii toisella tietokoneella
Onko käytössäsi langaton (WLAN) yhteys tietokoneen ja modeemin välillä?
Kyllä
Ei

Tässä kohdassa pääsee vain alakulman vasemmalla painikkeella "Edellinen" kohtaan ja
oikealla oleva "Seuraava" on aivan harmaana, eli ei mitään mahdollisuutta edetä lomakkeessa!

Olen kokeillut nyt kolmesti, sama tulos joka kerta!

https://www4.sonera.fi/OmatSivut/Apps/K ... nguage=fi& ja osoite jatkuu numeroina ja kirjaimina yli 6 riviä, mutta en kirjoita tähän, sillä ilmeisesti on salattu osoite, joka paljastaisi omia tietojani..?
mitenmodeemiauki: Kerrotko vielä mahdollisimman tarkasti millä eri lomakkeen vaihtoehdoilla olit edennyt, kun päädyit lomakkeella jumitilanteeseen? Kerrotko myös millä Internet -selaimella käytit lomaketta?

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Selain on uusin päivitetty Firefox,

menin tästä alkaen eteenpäin:

https://www4.sonera.fi/OmatSivut/Apps/K ... anguage=fi

sitten Aloita,

valittuna Adsl,

taas Aloita ja kirjasin modeemini Telewell sekä viaksi hidastelun,

sitten valittuna "yhteyttä ei ole kokeiltu toisella tietokoneella" (taloudessa on vain tämä läppäri)
ja Onko käytössä Wlan vastaan: kyllä

ja kun valitsen oikeasta alakulmasta:

sitten ollaankin tuossa jumikohdassa!

https://www4.sonera.fi/OmatSivut/Apps/K ... lZW4iO3M6N

"osoite jatkuisi vielä 6 riviä, mutta koska en tiedä onko sen julkaiseminen bittinikkareille omien tietojeni paljastamista, poistan viimeiset 6 riviä

Eli tuosta ei ole enää mitään pääsyä eteenpäin, sillä "Seuraava" on harmaana,
eli valittavissa vihreänä on ainoastaan edellinen!
Jos lomakkeen Seuraava-painike muuttuu harmaaksi ja saat seuraavan ilmoituksen "Testaa yhteys verkkokaapelilla langattoman yhteyden sijaan. Jos yhteys toimii verkkokaapelilla mutta ei silloin, kun käytössä langaton yhteys, jää vika langattoman verkon asetuksiin.", niin laita valinta WLAN-yhteyden suhteen kohtaan Ei ja jatka ilmoituksen tekoa.

Näin tietenkin vain siinä tapauksessa jos vika ilmenee myös tietokoneen ollessa kaapelilla eli verkkokortin kautta kytketynä modeemiin. Tuo ominaisuus lomakkeella on siksi, että käyttäjä testaisi ettei vika jää omaan WLAN-yhteyteen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
... 😃 Kiitos vastauksestasi, mutta tuollainen ominaisuushan on suoraansanottuna aivan pöhkö!

Siitä seuraa vain em. umpikuja, joka ei ratkaise mitään!

Vastasin jokaiseen kysymykseen täysin totuudenmukaisesti,
siis olisin "onnistunut", jos olisin vastannut totuudenvastaisesti ja
lomakkeenlaatijan logiikan mukaan! :D

Korjatkaa lomake, niin että se mukautuu todellisiin tilanteisiin!

Jos tahdotte, että asiakas testaa jotain, rakentakaa testipatteriinne lisää vaihtoehtoja.
Vuokaavio paperille, niin helpottaa lomakkeen rakentamista!

Varmasti ollut joku insinööri taas asialla! 😉

Vastaa