Skip to main content

voiko Kaapeli-TV-verkon päivitys vaikuttaa nettiin?

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Ennen päivitystä toimi yli 90 megan nopeudella.
Vaikuttaisi ihan siltä, että kaapeli-TV-verkon päivitys olisi hidastanut laajakaista-kaapelin toimintaa.
Viime viikolla tehdyn päivityksen jälkeen tippui alle 1 megan, jopa sähköpostien luku takkusi.
Vielä eilen toimi alle megalla. Kokeilimme eilen myös alakerran naapurin samanlaisella modeemilla (cisco epc3000), yhteys oli yhtä hidas.
Hänellä netti myös hidasteli eilen, nopeus oli 34-39 megaa.

Tänään minulla toimii n. 40-50 megaisena, ei mielestäni täytä lupauksia.
Paikka on Valkeakoski, Savottatie 4.

Missä vika?

6 kommenttia

  • December 4, 2012
Hei Heikkihoo,

Olisitko vikapalveluumme yhteydessä niin voidaan selvittää ongelmaa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • December 17, 2012
Soneralta soitettiin, ja kerroin että nopeus oli viimeksi mitatessa n. 40 megaa, eikä ole tökkinyt, mutta kun veloittavat 100 megasta.
Viime viikonloppuna taas hidasteli, tänään ei taaskaan toiminut, nopeus taas alla 1 mega.
Ikävää, piti katsella pari leffaa viikonloppuna TV-kaistalta, ei onnistunut.

  • December 18, 2012
Hei heikkihoo

Olit tehnyt asiasta vikailmoituksen aikaisemmin ja ongelma oli poistunut hetkeksi. Ota uudelleen yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta uusi vikailmoitus. Asiaa pitää tutkia uudelleen. Harmi, että ongelma ei korjaantunut ensimmäisellä yrittämällä. Toivottavasti ongelma saadaan korjattu uudella vikailmoituksella.

  • December 23, 2012
Soneran palvelusivut on niin kankeat, ettei ne aukee tälläisella alle megan yhteydellä, tämän vastaussivunkin aukeamin kestää minuutteja.

  • February 16, 2013
Nettiongelmat jatkuvat edelleen.
Yleensä saa toimimaan kun sammuttaa muutaman kerran kaapelimodeemin, tänäänkin sammuttekin 5-6 kertaa, kun nopeus pysyi alle 1 megan.
Useamman sammuttelun jälkeen nopeus soneran oman nopeustestin mukaan nousi 3-5 megaan, jää vielä aika paljon alle luvatun 100 megan!!!
Aikaa tähän kului melkein ½ tuntia.
Alkaa todella olla aika vaihtaa palveluntarjoajaa.

  • February 18, 2013
Hei Heikkihoo,

Ikävä kuulla että yhteydessä edelleenkin vikaa. Olethan vikapalveluumme yhteydessä niin kokeillaan saada ongelma vihdoin kuntoon.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.