Skip to main content
Hei! Huomasin sivuiltanne, että teillä on olemassa uusi 18kk tarjous, kysyisin koskeeko tuo tarjous myös vanhoja asiakkaita? Minä olen kyllä jo viime vuonna ottanut silloisen 18kk sopimuksen ja sitä on voimassa vielä heinäkuuhun asti.
T: sami
Jos liittymässäsi on jo 18 kuukauden määräaikainen sopimus, ei liittymälle voi tehdä uutta määräaikaista sopimusta ennen kuin nykyisen sopimuksen loppumista.

Soneran verkkokaupassa laajakaistan saatavuuskyselyssä näkyvät tarjoushinnat koskevat uusia liittymiä. Olemassa oleviin liittymiin muutoksia voi tehdä kirjautuneena Omilla sivuille osoitteessa http://www.sonera.fi.

Laajakaistaliittymien määräaikaisuuteen ja nopeuden nostoon liittyviä tarjouksia voi kysellä Asiakaspalvelustamme 0200 17000.


T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Soneran määräaikaisuussysteemi tuntuu olevan aika p*****stä. Otin puhelinmyyjän tarjouksen nopeuden tuplauksesta 2 megaiseksi adsl:ksi 18 kk sopimuksella. Ja nyt en voi nostaa liittymän nopeutta 8 megaiseksi tai full-rateksi vielä korkeammalle hinnalle kun 2 megaisen sopimuksen määräaikaisuus on vielä vuoden voimassa.

On se kumma kun Soneralle ei raha kelpaa?
VMJ kirjoitti:
Soneran määräaikaisuussysteemi tuntuu olevan aika p*****stä. Otin puhelinmyyjän tarjouksen nopeuden tuplauksesta 2 megaiseksi adsl:ksi 18 kk sopimuksella. Ja nyt en voi nostaa liittymän nopeutta 8 megaiseksi tai full-rateksi vielä korkeammalle hinnalle kun 2 megaisen sopimuksen määräaikaisuus on vielä vuoden voimassa.

On se kumma kun Soneralle ei raha kelpaa?


Kyllähän nopeutta voi nostaa määräaikaisuuden aikana, mikäli nopeampia yhteyksiä on saatavilla osoitteeseen. Nopeuden laskeminen ei sen sijaan onnistu määräaikaisuuden aikana.
Liittymän nopeutta voi toki nostaa määräaikaisenkin sopimuksen aikana, mikäli se vain teknisesti on mahdollista. Myöskin alkuperäinen kampanja säilyy liittymässä.

Esimerkiksi, jos olet alun perin nostanut liittymäsi nopeuden 1M->2M tarjouksella että ensimmäiset 12kk saat alemman nopeusluokan hinnalla, ja päätät nostaa liittymäsi nopeuden vaikkapa 6kk jälkeen luokkaan 8M, niin saat kyllä tuon tarjouksen edeelleenkin käyttöösi. Tämä tarkoittaa sitä, että loput tarjousajasta käytät 8M yhteyttä, mutta maksat 2M yhteyden mukaista kuukausimaksua. 12 kuukauden jälkeen aina määräaikaisen sopimuskauden loppuun asti liittymästä veloitetaan sen nopeusluokan hinta, mikä nopeudessa on ollut määräaikaisen sopimuksen tekohetkellä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tuo "alkuperäinen kampanja" sitä juttua sotki.

Otin tarjouksen, ylempi nopeus alemman hinnalla määräaikaisesti ja tuloksena 2M yhteys 38 eur. Sitä ei voinut muuttaa uuteen myöhempään tarjoukseen full-rate 40 eur vaikka määräaikaisuus olisi voinut alkaa alusta.
Eli siis jos ja kun minulla on jatkuva 2M sopimus tällä hetkellä niin jos muutan sen määräaikaiseksi tai nostan nopeutta 8M niin saan sen puoleen hintaan??
juhis kirjoitti:
Eli siis jos ja kun minulla on jatkuva 2M sopimus tällä hetkellä niin jos muutan sen määräaikaiseksi tai nostan nopeutta 8M niin saan sen puoleen hintaan??


Tällä hetkellä on voimassa kampanja, jossa ADSL-nopeusluokan 2M/512k nostaminen nopeusluokkaan 8/1M ja samalla liittymän sopimuksen muuttaminen 18 kuukauden määräaikaiseksi muuttaa liittymän hinnoittelua siten, että määräaikaisen sopimuksen voimassaoloajan hinta on 2M/512k nopeusluokan hinta + 5 euroa kuukaudessa. Seuraavan nopeusluokan saisi siis käyttöön 5 euron lisähinnalla.

Toinen nopeuden nostoon liittyvä kampanja on sellainen, että jos liittymän nopeutta nostaa vähintään kaksi nopeusluokkaa ja muuttaa sopimuksen 18 kk määräaikaiseksi, saa liittymän yhtä nopeusluokkaa alemmalla hinnalla 18 kuukauden ajan. Tässä tapauksessa esimerkiksi 24/1M nopeusluokan hinta olisi 8/1M - nopeusluokan mukainen.

Molemmat tarjoukset ovat voimassa 30.6.2009 asti.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Hei, huomasin tuossa teidän 18kk tarjous sopimuksen. soitin teidän asiakas palveluunne, ja tiedustelin mahdollisuutta muuttaa nykyisen liittymäni 18kk määräaikais liittymäksi, tarjous koskee kuulemma vain ja ainoastaan uusia asiakkaita, luvattiin kyllä että saisin 5 euron lisähinnasta asteen nopeamman liittymän, mutta koska maksan jo nykyisestä 8/1M yhteydestä 51 euroa, jäi tuo 5 euron supertarjous kyllä käyttämättä. Kysyisinkin nyt että olikohan asiakaspalvelija ihan hukassa, vai näinkö täällä kohdellaan vanhoja asiakkaita??.
Tiedustelemasi tarjous on viestisi tietojen perusteella ollut uusia asiakkaita koskeva eikä sitä ole tästä syystä valitettavasti voinut hyödyntää liittymässäsi. Asiakasneuvoja oli kertonut sinulle kuitenkin olemassa olevista nykyisten asiakkaiden tarjouksista.

Löydät tietoa nykyisille asiakkaillemme suunnatuista tarjouksista esimerkiksi tämän keskustelupalstamme 'Tarjoukset ja edut' -> 'Nykyiset asiakkaat' -osion kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:


Toinen nopeuden nostoon liittyvä kampanja on sellainen, että jos liittymän nopeutta nostaa vähintään kaksi nopeusluokkaa ja muuttaa sopimuksen 18 kk määräaikaiseksi, saa liittymän yhtä nopeusluokkaa alemmalla hinnalla 18 kuukauden ajan. Tässä tapauksessa esimerkiksi 24/1M nopeusluokan hinta olisi 8/1M - nopeusluokan mukainen.

Molemmat tarjoukset ovat voimassa 30.6.2009 asti.


Melkein ymmärsin kirjoittamasi:-(

Kuitenkin, 1.6 Soneran puhelinkauppias soitteli kun olin reissussa ja tarjosi nopeusluokan nostoa 8 megaiseen kun minulla nyt on 2 megainen. Maksaisi kuulemma 4 eur/kk lisää ja olemassa oleva määräaikaisuus ei asiaa estä. Tuumasin että voihan sen nostaa, mikäs sitten on kokonaishinta? Kertoi että tulisi maksamaan 52 eur/kk jolloin ihmettelin että mielestäni 38 + 4 on lähempänä 42 euroa! Siihen puhelinkaupustelija vain totesi, että "sinulla onkin jo joku tarjous voimassa, siihen emme voi tarjota nopeuden nostoa."

Se siitä. Ja en voi todeta liittymän nykyistä ns. oikeaa hintaa koska Soneran saatavuuskysely näyttää käyttöpaikalle vain extraa eikä adsl:ää. Sonerapisteen myyjän mukaan siellä voi adsl:n nopeutta nostaa vaikkei asiakkaalle näkyvässä saatavuudessa koko adsl:ää enää ole tarjolla. Mikähän on adsl:n hinta Kemin keskusta-alueella?
Sonera.fi - sivuston saatavuuskysely näyttää saatavuuden vain uusille liittymille. Osoitteeseen ei ilmeisesti enää saa uutena liittymänä kuin Laajakaista Extraa, jos ADSL-liittymät eivät enää näy hakutuloksissa. Olemassa olevan ADSL-liittymän nopeuden nosto onnistuu kuitenkin normaalisti.

Omilla sivuilla voi liittymän nopeuden noston tilata, mutta sielläkään ei näy nopeusluokkien hintoja. Hintoja ja tarjouksia voi kysyä asiakaspalvelusta palvelupyyntö lomakkeella.

Laajakaistaliittymän hinnassa voi olla yksi tarjous voimassa kerrallaan. Jos liittymässä on jo määräaikainen sopimus, liittymän hinnoittelu pysyy kyseisen sopimuksen mukaisena sopimuskauden loppuun asti. 18 kuukauden määräajan tultua täyteen sopimus muuttuu toistaiseksi voimassa olevaksi. Tämän jälkeen liittymän on mahdollista soveltaa tarjousta, joka vaatii uuden määräaikaisen sopimuksen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa