Skip to main content
Elikkäs olen ollut yhteydessä useaan otteeseen tekniseentukeen ja he eivät tunnu saavan aikaiseksi yhtään mitään. Soitin tuossa helpsoniinkin 40euron puheli!! ja neuvoivat kyselemään erilaisia asioita tekniseltätuelta mutta eipä osannut kaveri sanoa yhtään mitään tuohon asiaan.

Liittymä siis pätkii tai enemmänkin pätkäsee ja sitten ei toimi vähään aikaan. Yleensä uudelleen käynnistys auttaa mutta lähinnä vituttaa juurikin se että se modeemi pitää käynnistää uudestaan ja venailla 10min että saa taas uuden yhteyden aikaiseksi. Helpson sanoi näin: Ratkaisu: Eli linja-arvot näyttivät olevan ihan OK. Alaspäin modeemi ei kuitenkaan saa lukittua signaalia mihinkään QAM-arvoon, jonka voit myös Soneralle mainita. Modeemi hukkaa samaisen syyn takia aina WAN IP:n, joten nettihän ei tietenkään voi toimia. Jotain häikkää linjassa tod näk nyt kuitenkin on.
Modeemi ei näe minkäänlaista downstream frequencya eikä se myöskään löydä cable modem ip addressia ollenkaan. Modeemin merkki ja malli ovat muuten Thompson TCW750-4 eli se minkä saa tuon liittymän avaamisen yhteydessä soneralta halvalla.
Jos modeemin asetuksista painaa "release WAN lease" ja yrittää tämän jälkeen "renew WAN leasea" niin ei onnistu. Ei ennenkuin modeemin käynnistää kokonaan uudestaan ja siinäkin menee taas se 10min joskus jopa pari tuntia.

Event login tulee tasaisesti kerran päivässä tämmöinen viesti: Mon Sep 13 21:09:19 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Ovatkohan nämä arvot oikein??
DHCP Server "Yes" No
Lease Pool Start 192.168.0.10
Lease Pool End 192.168.0.254
Lease Time 604800

WAN Connection Type DHCP
MTU 0
Host Name "tyhjä" (Required by some ISPs)
Domain Name "tyhjä" (Required by some ISPs)
Spoofed MAC Address 00 00 00 00 00 00

-Ari
Kaapelilaajakaistaliittymäsi vikailmoituksen käsittely on kesken.

En tiedä antaako Thompson TCW750-4 käyttäjän muuttaa WAN-yhteyden arvoja, mutta jos antaa ja olet niitä muuttanut, suosittelen tekemään modeemille alkuperäiset asetukset palauttavan resetoinnin.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Moi,
En noihin WAN arvoihin viitsinyt puuttua koska ei ole mitään hajua miten niitä pitäisi muuttaa. Resetoin modeemin jo kertaalleen varmuudeksi pari viikkoa sitten. Ei vaikuttanut mihinkään liittymän toiminassa WLAN asetukset piti laittaa uudestaan.

Vastaa