Skip to main content
Kuten Nelonen HD ja WBOX -ketjussakin on todettu, jumiutuu WBOX aina, kun EPG:tä selaa luettelomuodossa. Jumista pääsee eroon vain virtakatkolla laitteen takana olevasta virtakytkimestä. Muissa kaapeliverkoissa WBOX:lla ei ole tätä ongelmaa.

Asiasta on raportoitu laitteen maahantuojalle (DNA Welho) jo tammikuussa. Nyt maahantuoja on kertonut, että vika on Soneran verkossa ja Soneran korjausta asiaan odotetaan: Keskustelu DVDPlazassa

Milloin Sonera korjaa tämä vian?
niintainain kirjoitti:
Taloyhtiö liittyi Soneran kaapeliverkkoon 1.8.2012 jolloin välittömästi EPG alkoi jumittaan.Elisan kaapelissa toimi moitteettomasti.Soneraa ongelma ei ilmeisesti kiinnosta,vaikka ihmiset ovat ilmoitelleet asiasta.Mitä tehdä?


Ei oikein muuta kuin alkaa lobbaamaan takaisin siirtoa toimivampaan verkkoon.

Kuluttajaneuvontahoa ei kiinnosta, lähinnä osaaminen on kehitysmaatasoa.

Viestintäviraston päätöksessä Sonera on kuulemma tietoinen näistä EPG-oppaan ongelmista ja pyhästi lupaa tehdä muutoksia jos ongelmia ilmaantuu enemmän.

Kysymys kuuluukin, kuinka paljon on ilmaantua enemmän?
Arttu- kirjoitti:
Hei sevk

Topfield EPG-ongelma on todettu jäävän itse laitteeseen. Ymmärtääkseni Topfield on todennut asian myös itse.

WBOX EGP ongelmassa näyttää olevan sama tilanne. Ongelma tuntuu jäävän softaversioon. Meidän verkon osalta ongelmaa ei ole. Vanhemmalla versiolla toimivissa laitteissa ei ymmärtääkseni samaa ongelmaa ollut?


Kumma juttu kun tuota Topfieldin ongelmaa ei koskaan ilmennyt Elisan verkossa, vaan välittömästi Soneran verkkoon siirtymisen myötä! Ja tämäkö muka laiteongelma? EI TODELLAKAAN!
jankro kirjoitti:
[quote="Arttu-":148522u6]Hei sevk

Topfield EPG-ongelma on todettu jäävän itse laitteeseen. Ymmärtääkseni Topfield on todennut asian myös itse.

WBOX EGP ongelmassa näyttää olevan sama tilanne. Ongelma tuntuu jäävän softaversioon. Meidän verkon osalta ongelmaa ei ole. Vanhemmalla versiolla toimivissa laitteissa ei ymmärtääkseni samaa ongelmaa ollut?


Kumma juttu kun tuota Topfieldin ongelmaa ei koskaan ilmennyt Elisan verkossa, vaan välittömästi Soneran verkkoon siirtymisen myötä! Ja tämäkö muka laiteongelma? EI TODELLAKAAN![/quote:148522u6]

Topfield ei ole myöntänyt mitään ongelmaa, koska maahantuojalla on pelkkiä tumpuloita tyhjänjaarittelijoita töissä. Ilmeisesti Soneralta rekrytoineet väkeä. Osaamistaso viittaisi siihen, kun tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää hiemankaan monimutkaisempaa tekstiä.

Mikä Soneralla on jäänyt huomaamatta esimerkiksi tässä Topfield-asiassa. Se laite toimii Elisan verkossa, keskustelin tästä erään käyttäjän kanssa. Ihmetteli sitä, että miksei se Soneran verkossa toimi kun se hänellä toimii Elisan verkossa hyvin. Vai pystyykö Sonera väittämään, ettei Elisan verkossa ole kanavia ja sitä myötä "liikaa" epg-dataa?

Kehoittaisin Soneraa järjestemään kyselyn netissä ja tiedottamaan siitä kuukausitiedotteessaan. Tällä tavoin saatte varmasti enemmänkin samankaltaista viestiä esille. Täällä ei keskustele tästä asiasta kuin jäävuoren huippu.

Pekka P kirjoitti:

VASTAUS SELVITYSPYYNTÖÖN KOSKIEN ASIAKASVALITUSTA OHJELMAOPPAAN TOIMIVUUDESTA
SONERAN KAAPELI­TV­VERKOSSA

Olemme tietoisía asiasta, ja mikäli EPG-tìetojen huonoa toimivuutta ìlmaantuísi
asiakkaillamme suuremmassa määrin, joudumme Iuonnollisesti miettimään mahdollìsìa
muutoksia EPG-tietojen Iähettämìsessä.

Arttu- kirjoitti:
Hei sevk

Myös Topfield asiasta on ilmoitettu eteenpäin meidän puolelta. Ongelma jää kuitenkin edelleen Topfieldin päähän, niin kuin aikaisemmin on todettu. Osa Topfieldin laitteista ei pysty käsittelemään EPG-dataa oikein.


Potkikaapa Topfieldiä lähestyvän vuosipäivän kunniaksi uudestaan tämän ongelman tiimoilta.

Ohjelmistopuolelta sen verran, että pyörittelin tuossa lootassa läpi viimeisen viiden vuoden aikaiset firmwaret. Toiseksi viimeisimmästä irtosi sen verran dataa, että korruptoi mm. CNN:n ohjelmatietoja.
Meillä taloyhtiössä vaihdettiin juuri DNA:sta Soneran verkkoon. Ihmettelin miksi samantien kun päivitin kanavat Wbox:iin ja selailin EPG:tä, koko kone meni ihan jumiin eikä toennut kuin virtakytkimestä. Aikaisemmin ei ollut mitään ongelmia. Google ohjasi tähän ketjuun ja näemmä syykin kaatuiluun selvisi. Eipä lähtenyt elämä Soneran kanssa ruusuisesti käyntiin 😞
Itsellä loppui kanssa EPG:n toiminta Topfieldissä, kun pakkomuutin toisesta operaattorista Soneralle.

Soneran ainoa vastaus 4 vuoden valittamisen jälkeen, oli että vika oli boksin, eikä heidän!

Nyt on uusi boksi joka hakee EPG:n netistä ja toimii hyvin, kun ei tarvitse luottaa Soneran EPG tietoihin!

-J-
jankro kirjoitti:
Itsellä loppui kanssa EPG:n toiminta Topfieldissä, kun pakkomuutin toisesta operaattorista Soneralle.

Soneran ainoa vastaus 4 vuoden valittamisen jälkeen, oli että vika oli boksin, eikä heidän!

Nyt on uusi boksi joka hakee EPG:n netistä ja toimii hyvin, kun ei tarvitse luottaa Soneran EPG tietoihin!

-J-


Minkä boksin ostit? Juosten liruteltu tämä hd-standardointi, kun hyviä bokseja on ulkomailla paljonkin ja niitä ei näihin kotikutoisiin järjestelmiin saa helposti laitettua. Rampautettua Topfieldiä kyllä on tarjolla, lieköhän niissä toimisi oppaat.

Raha kelpaa Soneralla ja sillä saa sitten mitä saa.
VU+ Duo2:n boksin hommasin, eli tämän:

http://www.satshop.fi/digiboksit/dvb-c/vu-duo2.html

Kykenee nauhoittamaan jopa 10 ohjelmaa samanaikaisesti (jos niput vaan sopii) ja saa ulkoiselle levylle tallennukset ja toistot, on Wlan vakiona ja vaikka mitä. Sisään laitoin teran 2,5" levyn, joten on hiljainen eikä lämpiä liikaa.
Hyvin on toiminut, eikä valittamista vielä.
EPG toimii myös, kun laite hakee tiedot netistä ;-)

-J-

Vastaa