Skip to main content
Miksi laajakaista asiakkaalle Webin kautta tuleva posti tyhjenee saapuneet kansiosta automaattisesti heti seuraavana päivänä?
Pyydän vastauksen osoitteeseen: xxxxxxxxxx@pp.inet.fi
Webmail ei tyhjennä sähköpostipalvelimen Saapuneet-kansiota ellei viestejä tarkoituksella poisteta webmailin kautta. Todennäköisesti kyse on siitä, että tarkistat uudet viestit myös jollain sähköpostiohjelmalla (Outlook Express, Windows Mail, Mozilla Thunderbird) ja se tyhjentää sähköpostipalvelimen Saapuneet-kansion tarkistuksen yhteydessä. Näin toimii POP3-sähköpostitili oletusasetuksilla.

Jos kyse on tästä, voi palvelimen Saapuneet-kansion tyhjenemisen estää kahdella tavalla:

1. Laita käyttämäsi sähköpostiohjelman tiliasetuksiin käyttöön asetus Jätä viestistä kopio palvelimelle tai vastaava käytettävästä ohjelmasta riippuen. Tämä on helppo tapa ja vaati vain yhden "rasti ruurtuun" muutoksen tiliasetuksissa.

2. Tee osoitteelle sähköpostiohjelmaan IMAP-tili ja käytä sitä. IMAP-protokolla ei tyhjennä viestejä palvelimelta, vaan näyttää samat viestit sekä omassa sähköpostiohjelmassa että webmailissa.

Ohjeita eri sähköpostiohjelmille Ohjeet ja vinkit - sivuilla.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa