Skip to main content

Webmail aikakatkaistu

  • December 11, 2014
  • 29 kommenttia
  • 8 katselukertaa

Sähköpostini ei päästä sisään, ilmoittaa, että postini on aikakatkaistu kirjaudu uudelleen joka kerta, olen koneen sammuttanut ja aina sama juttu. Vikailmoituksia ei näköjään voi tehdä. Toivottamaksi tulee olo.
KOrajtaan itse viat?????
Ottaa rutkasti päähän!!!!!!

29 kommenttia

  • October 26, 2009
Yleensä aikakatkaisun aiheuttaa tietokoneen kello tai päivämäärä, joka on väärässä ajassa. Aikakatkaisua aiheuttaa myös evästeiden estäminen selaimessa. Kannattaa tarkistaa seuraavat asiat:

-kellonaika
-päivämäärä
-aikavyöhyke (oikea aikavyöhyke on GMT+2 ja 'Vaihda kesä- normaaliaikaan automaattisesti' täppä pitää olla päällä)

Kannattaa myös tarkistaa, että evästeet ovat selaimessa sallittuina ja tyhjentää selaimen välimuisti ja kokeilla kirjautumista uudestaan.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

  • October 29, 2009
Minulla sama ongelma, kolmella eri koneella, kolmessa eri paikassa.
Olen pari kk yrittänyt saada selvyyttä ja aina Soneran päässä sanotaan, että vika on omalla koneella. Ja kyllä, evästeet ovat sallitut, eikä toimi!

  • October 30, 2009
Kannattaa tarkistaa myös muut edellisessä viestissäni mainitut asiat. Yleisin syy lienee se, että aikavyöhyke on väärin tai 'Vaihda kesä- normaaliaikaan automaattisesti' -kohtaa ei ole valittu.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

  • November 17, 2009
Aika ja vyöhyke ovat oikein, lisäksi ajan vaihto automaattisesti on käytössä.
Sama ongelma kolmessa eri koneessa, kahdella eri selaimella ja kolmella eri Windows versiolla, sekä kolmella eri virussoftalla (Win XP, Vista ja Windows 7; Internet Explorer6, Internet Explorer 8 ja Firefox 3,5; Avast antivirus, Norton Internet Security 2009, Norton 360).
Lisäksi tämä sama ongelma myös neljännessä koneessa, joka on eri paikassa ja eri IP-osoitteessa.
Kaikissa koneissa on sallittu evästeet ja oikeat portit, ajat ja aikavyöhykkeet ovat oikein, sekä välimuistit tyhjennetty. Ongelmaa ei ole kun kirjaudun työpaikan Soneran businessmail... palveluun, ainoastaan tämän oman postin kanssa.
Voisiko tälle nyt jo oikeasti tehdä jotain, kun en näemmä ole edes ainoa tämän saman asian kanssa painiva!!

-Jan

  • November 17, 2009
Ongelma lienee siis tunnuskohtainen, jolloin siitä kannattaa tehdä vikailmoitus. Voit jättää vikailmoituksen joko soittamalla vikapalvelunumeroon 0206 90101, tai jättämällä yhteydenottopyynnön Omien sivujen lomakkeella. Vikailmoituksessa kannattaa mainita samat asiat kuin mitä kirjoitat täällä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • January 19, 2010
Nyt voidaan lisätä pari konetta lisää sisään loggaus ongelman listalle ja samoin Windows 7.

-J-

  • January 19, 2010
Oletko tehnyt webmailin ongelmasta vikailmoitusta? Oletko saanut siihen mitään vastausta?

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • January 19, 2010
Ensimmäiseen, viime vuoden puolella, en saanut vastausta ja tein uuden tänään.

-Jan

  • January 21, 2010
Jos selaimesta mennään "view page info" ja sieltä "security" ja sieltä "cookies" ja poistetaan kaikki Soneran webmail:iin liittyvät evästeet, pääsee kirjautumaan välittömästi. Tämä siis Firefox:ssa.

-Jan Kronlund

  • January 27, 2010
Eikä ole vieläkään vikailmoitukseni saanut aikaan muutosta. Ongelma jatkuu...

-J-

  • February 4, 2010
Vieläkin odotellaan ratkaisua asiaan. Vikailmoituskaan ei tuottanut minkäänlaista kommenttia tai yhteydenottoa ja ongelma jatkuu.

Testasin jopa eri koneelta, aivan toisesta paikasta ja liittymästä ja lopputulos sama!

-Jan Kronlund

  • February 10, 2010
Jos et vieläkään ole saanut vikailmoitukseesi vastausta, kannattaa sen etenemistä tiedustella vaikkapa Omien sivujen lomakkeella.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • February 10, 2010
Selvä, ei nimittäin ole vieläkään kuulunut mitään.

-Jan

  • February 23, 2010
Mistä voi lähettää vikailmoituksen sähköpostilla?
Minulla ei ole aikaa istua kuuntelemassa jotain automaattista vianrajausta puhelimessa, kun vikani ei ole liittymästä tai modeemista riippuvainen!

Tällä sähköpostin (webmail) kirjautumisongelmalle tulee kohta vuosipäivä ja vieläkään sille ei ole saatu mitään aikaan, alkaa meneen jo hermot!!!!!!!!!!

-Jan

  • February 23, 2010
jankro kirjoitti:
Mistä voi lähettää vikailmoituksen sähköpostilla?
Minulla ei ole aikaa istua kuuntelemassa jotain automaattista vianrajausta puhelimessa, kun vikani ei ole liittymästä tai modeemista riippuvainen!

Tällä sähköpostin (webmail) kirjautumisongelmalle tulee kohta vuosipäivä ja vieläkään sille ei ole saatu mitään aikaan, alkaa meneen jo hermot!!!!!!!!!!

-Jan



Vikailmoitusta ei ole mahdollista jättää sähköpostitse, mutta voit olla yhteydessä vikapalveluumme puhelinsoiton sijaan Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella (kirjautuminen samoilla tunnuksilla kuin millä kirjauduit webmail-sivuille).

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

  • March 20, 2010
Ei vieläkään minkäänlaista parannusta asiaan. Vikapalvelu ei ole ottanut asiaan mitään kantaa, eivätkä ilmoittaneet itsestään.
Kohta tulee ensimmäinen vuosipäivä tälle vialle.

-Jan

  • March 23, 2010
jankro: Jos laitat käyttäjätietoihisi asiakasnumerosi, voin tarkistaa mitä vikailmoitukselle kuuluu ja kiirehtiä sitä tarvittaessa.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • March 23, 2010
OK, siellä on numero.

-J-

  • March 23, 2010
Antamasi numero ei ole asiakasnumero, vaan liittymänumerosi alkuosa, jonka perusteella tietoja ei voi hakea. Asiakasnumeron löydät esimerkiksi laskulta. Jos sinulla ei ole yhtään laskua tallessa, löydät ne Omien sivujen Laskuarkistosta. Ensimmäisellä kerralla laskuarkistoa käytettäessä vaaditaan verkkopankkitunnistautuminen.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • March 23, 2010
No nyt....

-J-

  • March 23, 2010
Katsoin tekemäsi vikailmoituksen tämänhetkisen tilanteen ja näyttää siltä, että mitään uutta tietoa ei ole valitettavasti kerrottavana. Välitin kuitenkin jatkoselvitystiimillemme asian tiimoilta kiirehtimispyynnön, jotta ongelmaan saataisiin mahdollisimman pian ratkaisu.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

  • April 24, 2010
Vuosipäivä tuli ja meni ja tilanne edelleen sama.

-Jan

  • April 26, 2010
Laitoin asiasta taas viestiä jatkoselvitystiimillemme. Toivottavasti asia saadaan sitä kautta pian ratkaistua.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

  • May 7, 2010
Asiaan vaikuttaa cookie nimeltä "The Domain" ja tämäm cookien poisto, sallii uudelleen sisään kirjautumisen webmail:iin.

-Jan

  • May 7, 2010
Lisäsin tekemäsi havainnon vikailmoituksen tietoihin.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu