Skip to main content
Olen tässä taistellut webmail:in kirjautumisen kanssa.
Joka kerta kun palvelin aikakatkaisee istunnon, en pääse loggaamaan takaisin ennenkuin suljen kaikki firefoxin ikkunat ja käynnistän sen uudelleen. Muutoin loggaus ei hyväksy salasanaani ja kyllä, annan sen oikein ;-)

XP Prof. SP3, Firefox 3.5.1.

Jan Kronlund

( 2.8.2009) Ja ongelma senkun jatkuu, raivostuttavaa!
Kannattaa ainakin tarkistaa että tietokoneen kello, kalenteri ja aikavyöhyke ovat oikeilla asetuksilla, ja että intrernet-selaimessa ovat evästeet sallittu. Soneran webmailin aikakatkaisu on 30 minuuttia kirjautumisesta ja toiminto perustuu evästeisiin.

Onko ongelma tullut Firefox 3.5.1. version myötä vai oliko se jo ennen selaimen päivitystä?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ongelma oli jo aiemmin, aikaisempien Firefox:ien kanssa.

Myös kellot, pvm ovat oikein ja evästeet sallittuja.

-Jan
Tässä tapauksessa sinun kannattaa tehdä asiasta vikailmoitus, jolloin asia voidaan tarkistaa tunnuskohtaisesti. Voit jättää vikailmoituksen joko soittamalla vikapalvelunumeroomme 0206 90101 tai jättämällä yhteydenottopyynnön Omien sivujen ongelmatilannelomakkeen kautta.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Selvä. Seuraavanlainen ilmoitus tulee uudelleenkirjautumisyrityksen yhteydessä:

"Kirjautumistiedot ovat virheelliset. Tarkista kirjautumistiedot ja yritä uudelleen. "

-Jan
jankro kirjoitti:
"Kirjautumistiedot ovat virheelliset. Tarkista kirjautumistiedot ja yritä uudelleen. "


Tuo teksti viittaa väärään käyttäjätunnukseen tai salasanaan. Kelpaavatko samat käyttäjätunnus ja salasana Omat sivut - kirjautumiseen?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kyllä ja niillä pääsee webmailiin siihen asti kunnes aikakatkaisu toimii ja tämänkin jälkeen jos käynnistää Firefoxin uudelleen.

-J-
Viimeisimmät neuvot eivät toimineet:

- aikavyöhyke: on oikea ja ollut koko ajan GMT+2
- Internet Explorer: sama ilmiö, myös tämän selaimen kanssa.

Ongelma jatkuu....?

-J-
Kerroit että webmailin välitön aikakatkaisu tapahtuu sekä Firefox- että Internet Explorer - selaimilla. Oletko testannut webmailia toisella tietokoneella?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jep, juuri testasin ja sama juttu.

-Jan

ps. ja sama tapahtui entisen työpaikkani koneelta.
Tee tunnuksestasi vikailmoitus soittamalla viestiketjussa aiemmin mainittuun vikapalvelunumeroomme, josta asian selvittely etenee.

T. Panu
Sonera asiakaspalvelu
Vastaus tuli ja sieltä väitettiin ongelman jäävän selaimeen??

OK, tuon voisin uskoa muuten, mutta vika molemmissa selaimissa (Firefox ja Internet Exploder)?? Ja kolmella eri koneella, kahden eri ip:n perässä, ei uppoa tuo selitys.

Yhteen koneesen kumminkin poistettu Firefox ja asennettu uudelleen ja ominaisuus on edelleen.

-Jan
Ei ole valitettavasti muuta ohjetta antaa, kuin että tee asiasta uusi vikailmoitus Omien sivujen uusitun Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeen kautta. Sähköpostiongelmillle on oma lomakkeensa.

Voit laittaa lomakkeen 'Lisätiedot' kenttään vikakuvauksen lisäksi myös linkin tähän keskusteluun ja mainita että kyse on tästä tapauksesta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
No vastaan sitten itselleni, kun kukaan muu ei osannut kertoa toimivaa ratkaisua tähän ongelmaan.

Ongelman aiheuttaja ei ollut selain, tai selaimet, vaan Norton Internet Security 2009, joka suuressa viisaudessaan tallentaa "turvallisten" kohteitten salasanoja ja jostain syystä Webmail:in kirjautuminen ei hyväksynyt tätä automaattista salasanan antoa ja tästä aiheutui ongelma.
Kun otetaan pois tämä salasanan tallennus Nortonista, alkoi homma toimia kuten pitikin.

Selaimen salasanan tallennus toimii kyllä Webmailin kanssa, mutta ei Norton.

-J-
Kiitos tiedosta jankro. Nyt on yksi vinkki lisää siihen mistä kirjautumisongelma webmailiin voi johtua.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa