Skip to main content
Hei,

Asensin iPhone 4S puhelimeeni WhatsApp -sovelluksen. Kun yritän aloittaa uuden keskustelun, niin tulee virheilmoitus: "Salli pääsy yhteystietoihin iPhonen Asetuksissa>Tietosuoja>Yhteystiedot>WhatsApp. Mutta kun avasin annettujen ohjeiden mukaan niin iPhonen Yhteystiedoissa ei löytynyt WhatsApp-sovellusta, jolle antaa lupa käyttää yhteystietojani.

Nollasin verkkoasetukset, poistin WhatsAppin ja asensin uudelleen, mutta sama "ongelma" esiintyy edelleen.

Minulla on firman liittymä Soneralta, niin onko mahdollista, että se estää kyseisen sovelluksen käytön. Mutta kuitenkin kolleegan puhelimessa (eli saman firman liittymä kuin minulla)sovellus toimii, ja hänellä on Samsungin puhelin?

Kolleegani pystyy ottamaan minuun yhteyttä WhatsAppilla, ja pystyn täten keskustelemaan sovelluksen kautta, mutta kun itse yritän ottaa yhteyttä niin se ei toimi?

Päivitin myös iPhonen tänään. Ja asensin päivityksen jälkeen uudelleen WhatsAppin, mutta ei toimi

Kuinka saan tämän sovelluksen toimimaan oikein?

Terv. Lauri
Hei Ikaaria,

no ompas erikoinen juttu ettei löydy whatsappia listalta kun menet polkua Asetukset>Tietosuoja>Yhteystiedot>WhatsApp. Minulta se löytyy Yhteystiedot valinnan alta viimeisenä. Eihän ole mahdollista että se jää viimeiseksi ja listalla on niin paljon sovelluksia että se jää piiloon, ja siirtämällä saisit sen näkymään? Liittymätyyppi eikä operaattori pysty estämään tätä. Muuten oletkin tehnyt jo kaiken mitä olisin sinulle seuraavaksi ehdottanut.
Hei Satu,

Sain juuri puhelimen, ja olen ladannut vain pari sovellusta puhelimeen tämän WhatsAppin lisäksi. Muut toimivat normaalisti. Eli lista ei ole siis liian pitkä, jotta tuo olisi "hävinnyt" muiden sovelluksien alle

Lauri
Hei lkaaria!

On kieltämättä aika erikoista, että WhatsApp-sovellusta ei löydy iPhonesi sovelluslistalta. Olet kuitenkin jo parikin kertaa ladannut kyseisen sovelluksen puhelimeesi.

Kun olet ladannut WhatsApp-sovelluksen, oliko iPhonesi kytkettynä USB-johdolla tietokoneeseen ja tätä kautta iTunesiin?

Ovatko muuten mainitsemasi muut sovellukset maksullisia sovelluksia? Voi nimittäin olla, että liittymässäsi on estetty maksullisten sovellusten, kuten WhatsApp iPhonessa, lataaminen. Tätä asiaa voit kysyä työpaikkasi liittymistä vastaavalta henkilöltä.

Toivottavasti saat WhatsAppin toimimaan iPhonessasi.
Terve Tapani,

Sain eilen itse asiassa WhatsAppin toimimaan.

Luultavasti kun sain puhelimen, niin puolivahingossa olin kieltäytynyt seurantaohjelmista, joten iPhone ei suostunut näyttämään WhatsAppia oheisessa polussa: Asetukset>Tietosuoja>Yhteystiedot>WhatsApp

Eli sain ongelman "hävitettyä" näin:

Asetukset > Yleiset >Nollaa> Nollaa verkkoasetukset
ja iPhone käynnistyi uudelleen, ja WhatsApp -pyysi itse lupaa käyttää Yhteystietojani, johon vastasin Kyllä

Ja nyt sovellus toimii kuten pitää

Kiitos kaikille vastauksistanne

Terv.

Lauri
Hei lkaaria!

Erittäin hyvä juttu, että sait WhatsAppin toimimaan. Mainitsemastasi ongelman ratkaisusta on varmasti hyötyä muillekin tämän Keskustelupalstan lukijoille, joten kiitos myös sinulle.

Vastaa