Hei
Ostin muutama kuukausi takaperin uuden tietokoneen. Yhdistäessäni kotonani uuden koneeni internettiin joko langallisesti tai langattomasti, antaa Windows tällaisen vikailmoituksen
Windows havaitsi IP-osoiteristiriidan
Toisella tässä verkossa olevalla tietokoneella on sama IP-osoite kuin tällä tietokoneella. Pyydä
apua verkonvalvojalta.
Vikailmoitus tulee sattumanvaraisesti, joinakin päivinä ei ollenkaan ja joskus toistakymmentä kertaa päivässä. Kun ilmoitus tulee niin se katkaisee verkkoyhteyden koneestani. Joskus auttaa, kun verkkoyhteyden katkaisee ja liittyy takaisin verkkoon, joskus taas vianmääritys, joka nollaa reitittimen, on paras ratkaisu. Joskus taas kumpikaan näistä ei auta, vaan täytyy vain odotella, josko verkkoyhteys palaisi itsekseen, niin kuin se yleensä tekee n. 20 minuutin sisällä.
Muissa verkoissa tätä ongelmaa ei ole uudella koneellani, eikä vanhoilla koneillani ole koskaan ollut kotiverkossani samanlaista ongelmaa.
Olen päivittänyt uuden koneeni IP-osoitetta itse, mutta tällä ei näytä olevan mitään vaikutusta ongelmaan.
Mitenhän tässä pitäisi toimia?
Sivu 1 / 1
Hei adelae,
Oletko määrittänyt koneellesi kiinteän IP-osoitteen vai hakeeko kone osoitteen modeemilta?
Jos olet määrittänyt osoitteen manuaalisesti, niin mitä sisäverkon IP-osoitetta olet käyttänyt?
Oletko määrittänyt koneellesi kiinteän IP-osoitteen vai hakeeko kone osoitteen modeemilta?
Jos olet määrittänyt osoitteen manuaalisesti, niin mitä sisäverkon IP-osoitetta olet käyttänyt?
Hei
Kone hakee osoitteen automaattisesti. Mie en konneista mittään tiiä niin en uskalla sitä itte mennä määrittelemään.
Kone hakee osoitteen automaattisesti. Mie en konneista mittään tiiä niin en uskalla sitä itte mennä määrittelemään.
Hei adelae,
Jos kaikki laitteet hakevat IP-osoitteen automaattisesti, niin kannattaa kokeilla seuraavaa.
Sammuta kaikki nettiyhteyttä käyttävät laitteet. Eli kaikki laitteet jotka olet yhdistänyt Thomson palvelureitittimeen.
Paina tämän jälkeen Thomsonin kyljessä olevaa reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan ja kun power valo palaa oranssina, niin käynnistä laite vielä uudelleen.
Kun nettiyhteys on muodostunut, niin käynnistele laitteita yksitellen ja seuraa tuleeko vastaavaa ilmoitusta uudelleen.
Jos kaikki laitteet hakevat IP-osoitteen automaattisesti, niin kannattaa kokeilla seuraavaa.
Sammuta kaikki nettiyhteyttä käyttävät laitteet. Eli kaikki laitteet jotka olet yhdistänyt Thomson palvelureitittimeen.
Paina tämän jälkeen Thomsonin kyljessä olevaa reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan ja kun power valo palaa oranssina, niin käynnistä laite vielä uudelleen.
Kun nettiyhteys on muodostunut, niin käynnistele laitteita yksitellen ja seuraa tuleeko vastaavaa ilmoitusta uudelleen.
Jos IP-ristiriita, kannattaa tarkistaa laitteet jotka ovat samassa verkossa...
Tämä vika saattaa ilmetä jos verkon kahdella laitteella sama isäntänimi (hostname). Tarkista ettet ole nimennyt kahta konetta samalla nimellä.
Tämä vika saattaa ilmetä jos verkon kahdella laitteella sama isäntänimi (hostname). Tarkista ettet ole nimennyt kahta konetta samalla nimellä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.