Autoin iäkästä sukulaistani, joka oli vanhan koneensa XP:n kanssa tottunut käyttämään Outlookilla soneran sähköpostia. Teimme uuteen koneeseen (W7) Windows live:n mailiin pari tiliä ja laitoimme asetukset soneran ohjeiden mukaan (POP3, 25, 110 jne) Kaikki näytti peliittävän, hyvin kunnes kaveri limoitti että ei toimi enään.
Kävin katsomassa ja huomasin saman kuin muutama muukin tällä palstalla, että kone ei hyväksy kirjautumista ja tuleva posti ei kulje, mutta lähtevä kyllä. Sitten oli vielä sellainen, että ko. koneelta ei selaimellakaan (Webmail.inet.fi) saanut säköpostipalvelimelta mitään muuta kuin mattaa pintaa. Toisella koneella eri liittymästä kyllä sai. Voiko ratkaisu olla vain tuo protokollan vaiho IMAP:ksi vai voiko laajakaistaliitymän palomuuri myös olla syyllinen. Asiakas ostaa tietoturvan Soneran laajakaistan mukana. Koneessa näytti Windowsin palomuuri olevan päällä, pitääkö sen olla päällä kun on tuo ostettu tietoturva?
Windows live lakkasi ottamasta vastaan sähköpostia
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.