Skip to main content
Hei!

Windows Mailin (Vista) kanssa on ollut n. kuukauden verran sellainen ongelma, että koneen käynnistyksen jälkeen ja WM käynnistyttyä ohjelma jää 60 sekunniksi junnaamaan, ja antaa virheen:

Tili: 'mail.inet.fi', Palvelin: 'mail.inet.fi', Protokolla: POP3, Portti: 110, SSL-suojattu: Ei, Virhenumero: 0x800CCC19

Kun kuittaan virheen, kone pysyy hyytyneenä (esim. nettiselain ei avaa sivua vaan 'odottaa') vielä 1-2 min, kunnes alkaa yht'äkkiä raksuttaa ja selaimen sivu aukeaa ja WM myöskin. Kun klikkaan WM lähetä/vastaanota painiketta, pyytää ohjelma minua tunnistautumaan (käyttäjätunnus ja salasana) ja ne annettuani toimii normaalisti, aina seuraavaan koneen sammuttamiseen asti.

Hytyneen tilanteen lauettua sähköposti ei toimi webmailinkään kautta, herjaa muistaakseni "Valittua kansiota ei pysty tarkastelemaan" tms.

Luin aiempia vastaavia viestejä, asetukseni ovat mielestäni oikein eikä ao. ohjeista ollut apua. En käytä webmailia kännykällä, joten kyse on vain minun koneestani.

Tv Jarno
Onko tietokoneellasi jokin tietoturvaohjelma, jossa on käytössä roskapostinsuodatustoiminto? Mikäli on, voisit kokeeksi testata, auttaako roskapostinsuodatustoiminnon väliaikainen poistaminen käytöstä ongelmaan. Toimenpiteen jälkeen, suodatustoiminnon voi kytkeä kuitenkin takaisin käyttöön, sillä kyse on voinut olla vain suodatuksen tilapäisestä häiriöstä.

Eräässä aiemmassa viestiketjussa oli keskusteltu saman tyyppisestä ongelmatilanteesta, joka sinullakin on. Aiemmassa tapauksessa ongelma oli selvinnyt roskapostinsuodatustoiminnon väliaikaisella pois päältä kytkemisellä.

Kannattaa myös tarkistaa, että mahdollinen tietokoneella oleva palomuuriohjelma ei estä Windows Mail -ohjelman verkkoon päästyä tällä hetkellä. Jos käytössäsi on Sonera Tietoturva -ohjelma, löydät ohjeen asian tarkistamiseksi täältä.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Joo suodattimen ottaminen pois päältä auttaa, mutta ongelma palaa jos suodattimen laittaa päälle. Käytössä on Sonera tietoturva.
Ja lisäys, Windows Mail on sallittujen listalla jälkimmäisen neuvon mukaisesti.
Kannattaa kokeilla vielä palomuurin suojaustason muuttamista esimerkiksi normaaliin tasoon, jos se tällä hetkellä on jokin muu, kuten esimerkiksi toimistotaso.

Webmailin toimimattomuus johtuu siitä, että vaikka sulkisitkin Windows Mailin, jää sen taustaprosessi ainakin joksikin aikaa päälle yrittämään yhteyttä palvelimeen. Tällöin ei myöskään webmail aukea.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Normaalitaso käytössä.
Voit vielä tarkistaa, onko roskapostinsuodatuksen tason muuttamisella vaikutusta ongelmaan. Jos suodatuksen taso on tällä hetkellä Tiukka, testaa suodatuksen muuttamista Keskitaso tilaan. Löydät tämän ohjeemme avulla valikon, josta kyseisiä asetuksia voi muuttaa

Jos edellinen neuvo ei tehoa ongelmaan, yksi vaihtoehto asiassa on koittaa vielä ohjelman poistamista ja uudelleen asentamista tietokoneelle. Toimenpide on neuvottu tällä sivullamme.

Jos asennat ohjelman uudelleen, Windowsin oma palomuuri kanattaa pitää päällä toimenpiteen ajan, jotta tietokonella on käytössä jokin suoja sillä aikaa kun Sonera Tietoturva ei ole käytössä.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa