Skip to main content
käytössä kaapelimodeemi Netgear cg834wg joka tekee seuraavaa:

pöytäkoneella ollessani eilen meni yhteys nettiin poikki puolenpäivän tienoilla. Päivän verran sitä tässä yrittänyt herätellä henkiin ilman tuloksia. Ihmeellisen tästä tekee se, että läppärillä pääsen nettiin wlanin kautta mutta silloin pitää pöytäkoneen(joka on kaapelilla yhdistetty purkkiin) olla kiinni... Jos siis laitan pöytäkoneen päälle kun läppäri on yhdistyneenä verkkoon, menee yhteys kokonaan poikki! Välillä diagnostiikka on heittänyt herjaa DNS-palvelimista ja välillä ei osaa auttaa ollenkaan, käytössä molemmissa koneissa on win7 ja ennen eilistä kaikki toimi siis hyvin...
Mahdollista toki on että modeemissa on nyt jotain vikaa. Oletko kokeillut yhdistää päytäkonetta langattomasti verkkoon, toimiiko yhteys siten? Tai toimiiko kannettavalla yhteys verkkokaapelin kautta?

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
läppäri toimii piuhalla ihan hyvin, pöytäkoneessa ei wlania ole joten sitä ei voi testata... jälleen kun laitoin pöytäkoneen päälle läppärin ollessa kaapelilla kiinnni modeemissa meni toimivakin yhteys poikki... empä tajua kyllä... ei pitäis kyllä pöytäkoneen verkkokortinkaan olla rikki kun koko kone on vain 2kk vanha!
Kannattaa kokeilla modeemin resetointia ja tämän jälkeen konfiguroida langaton lähiverkko uudelleen. Vaikuttaa vahvasti siltä, että modeemi temppuilee mutta resetin jälkeen tilanne voisi parantua.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
modeemin resetointi ei tuonut apua tilanteeseen...
henkkahankala kirjoitti:
ei pitäis kyllä pöytäkoneen verkkokortinkaan olla rikki kun koko kone on vain 2kk vanha!


Vaikkei vika kuulostakaan verkkokortilta, niin älä silti oleta, etteikö vika voisi siinä olla. Verkkokortti on kuitenkin tänä päivänä herkimmin hajoava osa tietokoneesta. Pienikin virtapiikki (ukkonen tms) tuhoaa tehokkaasti verkkokortteja.
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Kerroit aiemmin lähettämässäsi viestissä, että käytössäsi on Netgearin modeemi, jossa on wlan-ominaisuus. Olet voinutkin jo kokeilla asiaa, mutta jos tietokoneesi on kytketty modeemin tällä hetkellä wlanin välityksellä, kannattaa testata onko yhteyden toiminnassa eroa, jos tietokone on kytketty modeemiin verkkokaapelilla.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu



Netgear modeemista tietoa myös Asiantuntijalle. Sitä kannattaa kokeilla johdolla kytkettynä ja modeemista wlan kokonaan pois, vika voi poistua myös jos poistaa wlan suojaukset. Melko sekundamodeemi, softa "vanhennus" voi auttaa vikaan jonka saanet tekemällä vikailmoituksen.

lainaus omasta kirjoituksesta toisessa ketjussa...netgearit ovat oikeasti täys murheenkryynejä...eli jos haluat toimimaan jotenkin niin wlan pois kokonaan.
Resetti ja virrankatkaisu auttavat vikaan vain väliaikaisesti ja modeemin softan "vanhennus" auttaa vain joissain tapauksissa
LahesAT kirjoitti:
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Kerroit aiemmin lähettämässäsi viestissä, että käytössäsi on Netgearin modeemi, jossa on wlan-ominaisuus. Olet voinutkin jo kokeilla asiaa, mutta jos tietokoneesi on kytketty modeemin tällä hetkellä wlanin välityksellä, kannattaa testata onko yhteyden toiminnassa eroa, jos tietokone on kytketty modeemiin verkkokaapelilla.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu



Netgear modeemista tietoa myös Asiantuntijalle. Sitä kannattaa kokeilla johdolla kytkettynä ja modeemista wlan kokonaan pois, vika voi poistua myös jos poistaa wlan suojaukset. Melko sekundamodeemi, softa "vanhennus" voi auttaa vikaan jonka saanet tekemällä vikailmoituksen.

lainaus omasta kirjoituksesta toisessa ketjussa...netgearit ovat oikeasti täys murheenkryynejä...eli jos haluat toimimaan jotenkin niin wlan pois kokonaan.
Resetti ja virrankatkaisu auttavat vikaan vain väliaikaisesti ja modeemin softan "vanhennus" auttaa vain joissain tapauksissa


Minulla helmikuussa lopetti vastaava netgear toimimasta. Sai resetoida useita kertoja päivässä. Johdot kaikki irti ja pakkasin alkuperäiseen pakettiin ja kaikki liput ja laput mukaan ja Soneran paikalliseen (Hyvinkää) myymälään. Pyysin vaihtamaan merkkiä, joka onnistui ilman kyselyita Vein manantaina ja keskiviikkona oli uusi jo käytössä. Asiakaspalvelu toimi siltä osin hienosti. Harvoin Soneraa kiitetään, mutta nyt on pakko tuossa asiassa. Ongelmanni alkoivat ostaessani uuden koneen, uuden käyttiksen ja vaihtaessa uudempaan nettiselaimeen. Vieläkin ongelmia.

Vastaa