Skip to main content

Wlan-yhteys katkeilee

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moi!

Ostin itselleni Soneralta marras-joulukuu vaihteessa 8M netin, ja siihen sai Zyxelin WLAN-modeemin kaupan päälle. Olin jo reilut kuukauden käyttänyt iloisesti ilman mitään ongelmaa ostamaani nettiä, kunnes lähipäivinä wlan-yhteys alkoi katkeilemaan n. 5-10 minuutin välein kesken surffailun. Kun koittaa yhdistää takaisin nettiin, tulee aina sama lause; Windows ei pysty muodostamaan yhteyttä... Ainoa ratkaisu on odottaa jonkin aikaa(~10min), tai näpäyttää modeemista WLAN-nappia pois päältä-päälle. Ja matkaa modeemille ei montaa metriä ole, niin ei matkavälikään syynä ole. Mikähän mahtaa olla vikana? Kaverini sanoi, että vaihtoi nettiä juuri samaisen ongelman takia.(En tiedä oliko sama operaattori tai modeemi)

Kiitos jo etukäteen. :)

3 kommenttia

  • January 11, 2013
Hei jimppaa

Oletko kokeillut vaihtaa langattoman kanavaa? Tämän tyyppiset ongelmat johtuvat monesti siitä, että langattoman kanava ruuhkautuu ja yhteys alkaa pätkiä. Kanavaa voi vaihtaa modeemin hallintaohjelmasta. Ohjekirjasta löytyy yleensä ohjeet, miten hallintaohjelmaan pääsee. Zyxelin sivuilta löytyy myös hyvä video, missä ohjeistetaan langattoman asetusten määrittelemässä. Tässä suoralinkki: http://www.zyxel.fi/upload/support_flas ... .php?fid=4

Vika voi jäädä myös modeemiin. Mikäli kanavan vaihtaminen ei auta, ota yhteyttä Vikapalveluumme niin vaihdetaan modeemi uuteen.

  • January 11, 2013
Minulla on tuossa kanavan valinnassa Auto Channel Selection, eikö sen pitäisi hakea suoraan vapaa ja toimiva kanava? Otan yhteyttä jos vika jatkuu.

  • January 11, 2013
Hei jimppaa

Joskus parhaan kanavan löytää testaamalla kanavan vaihtamista käsin. Automatiikka ei toimi aina täydellisesti.