Skip to main content
Tiedustellaanpas täältä apua enenkuin ruvetaan soittelemaan asian tiimoilta.

Elikkäs itse yhteys toimii varsin ok, kunhan sen saa koneelle saakka muodostumaan. Peruskenaariona toimikoon nyt esim. aamurutiinit. Heräät, laitat koneen päälle ja alareunan kuvakkeen mukaan yhteyden pitäisi olla kunnossa. Verkkoliikennettä kuvaava softa näyttää liikettä niin sisään kuin ulos, joten olettaisi että kaikki pelittää kuten pitääkin. Sitten klikkaa selainta (chrome) ja alareunassa vilahtaa resolving host ym. vastaavaa tekstiä, sivut eivät yleensä lataudu ollenkaan, jotkut hyvin hitaasti tai korkeintaan esim. iltalehden mainosbannereita tulee näkyviin.

Yleensä tähän auttaa joko nettijohdon irroittaminen koneesta ja takaisin, välillä joutuu koettamaan tätä liikettä useamman kerran ennenkuin pääsee sivuille saakka. Välillä tästä ei tunnu olevan apua, vaan tällöin on otettava Intenosta virrat pois ja takaisin, jonka jälkeen yhteys yleensä taas pelittää. Yksi ratkaisu tähän varmaankin olisi pitää jatkuvasti konetta päällä, mutta siihenkään ei mielellään turvautuisi ainakaan vielä tässä vaiheessa.

Melko häiritsevää kun yhteys ei lähde suoraan koneen käynnistämisen jälkeen pelittämään kuten pitäisi. Osaisikohan Soneran väki sekavan kuvaukseni perusteella arvailla mistä vika voisi johtua?

Kiitokset jo etukäteen! 🙂
Hei Diagnoosi,

Vilkaisin yhteyttäsi ja ainakin modeemin ja verkon välinen toimii hyvin kuten itsekkin epäilit. Jos ongelma korjaantuu aina tuota johtoa irroittamalla tietokoneen ja modeemin välistä ja välillä myös modeemin uudelleenkäynnistyksellä, voi ongelma olla jommassa kummassa laitteessa.

Toimiiko viihdepalvelun digiboksi normaalisti verkkokaapelin ylitse? Jos digiboksin kuva näkyy normaalisti eikä se pätki ja vaadi samanalaisia johdonirroituksia, jää ylempi ongelma todennäköisesti sinun tietokoneeseen. Tämän voisi testata sitten toisella tietokoneella tuleeko sillä samanalaisia ongelmia.

Voisit kokeilla myös vaihtaa kaapeleita ristiin (tietokoneen ja boksin kanssa) jos digiboksi toimii normaalisti.
Antti- kirjoitti:
Hei Diagnoosi,

Vilkaisin yhteyttäsi ja ainakin modeemin ja verkon välinen toimii hyvin kuten itsekkin epäilit. Jos ongelma korjaantuu aina tuota johtoa irroittamalla tietokoneen ja modeemin välistä ja välillä myös modeemin uudelleenkäynnistyksellä, voi ongelma olla jommassa kummassa laitteessa.

Toimiiko viihdepalvelun digiboksi normaalisti verkkokaapelin ylitse? Jos digiboksin kuva näkyy normaalisti eikä se pätki ja vaadi samanalaisia johdonirroituksia, jää ylempi ongelma todennäköisesti sinun tietokoneeseen. Tämän voisi testata sitten toisella tietokoneella tuleeko sillä samanalaisia ongelmia.

Voisit kokeilla myös vaihtaa kaapeleita ristiin (tietokoneen ja boksin kanssa) jos digiboksi toimii normaalisti.


Itse suosittelen heivaamaan Soneran OMAT dns palvelimet jonnekkin jorpakkoon ja käyttämään esim Googlen Public DNS palvelimia, jotka vaikuttavat toimivan paremmin:

DNS IP: 8.8.8.8 Secendery: 8.8.4.4

Vastaa