Heips,
Viime aikoina on ilmennyt omituista yhteyden katkeilua. Yhteys siis katkeaa ja sitten korjaantuu itsestään muutamien minuuttien kuluttua. Tätä tapahtuu pahimmillaan useita kertoja tunnissa.
Tätä tapahtui myös viime viikolla (ehkä 2 viikkoa sitten? en muista tarkkaa ajankohtaa), jolloin tein vikailmoituksen - kyse oli ilmeisesti alueellisesta viasta (tätä ei kyllä näkynyt nettisivuillanne olevasta häiriökartasta). Sain viestin, että ongelma on korjattu ja sen jälkeen yhteys on toiminut.
Eiliseen saakka. Yhteys katkesi eilen ehkä 3-4 kertaa, mutta sitten vaikutti taas korjaantuneen. Tänään sitä on kuitenkin esiintynyt iltapäivästä saakka, ehkä 1-2 kertaa tunnissa. Yksi pätkäisyistä kustansi noin 20 dollaria, joita en välttämättä pysty saamaan takaisin, vaikka kyse oli yhteysongelmasta. Mutta silti en näe häiriökartassa mainintaa alueellisesta ongelmasta Turun alueella - lähin ongelma näyttäisi olevan Lohjalla ja sitten Helsingissä. Voiko nämä "alueelliset" ongelmat, aiheuttaa yhteyden katkeilua täällä asti?
Pitääkö asiasta tehdä aina vikailmoitus, vai huomataanko alueelliset ongelmat teidän päästänne automaattisesti? Ja onko mitään tietoa miksi näitä ongelmia on nyt esiintynyt näinkin usein? Yhteyden katkeilua ei ole ennen heinäkuuta tapahtunut juuri laisinkaan - onko ukkonen rikkonut paikkoja vai sulaako teidän reitittimet kesähelteessä?
Sivu 1 / 1
Hei Tapz!
Alueelliset ongalmat havaitaan meillä yleensä yksittäisen vian kautta. Tosiaan alueellista ongelmaa ei alueella näytä tällä hetkellä olevan, joten voi olla, että vika on vain tässä liittymässä. Yhteysongelmista kannattaa aina olla yhteydessä vikapalveluun, jotta voidaan katsoa ongelmaan ratkaisua ja tarvittaessa lähetetään asentaja korjaamaan vikaa.
Pätkivissä liittymissä vianrajauksena kannattaa sulkea pois, ettei vika jää langattomaan verkkoon, tai puhelinjohtoon. Jos langaton verkko on käytössä, kannattaa yhteyttä modeemin ja tietokoneen välillä kokeilla kaapelilla. Pitkät puhelinjohdot, sekä jatkopalat kannattaa poistaa ja kokeilla modeemin ja puhelinpistorasian väliin alle 2m pitkää, mielellään käyttämätöntä johtoa. Yhteyttä kannattaa kokeilla myös kaikista asunnon puhelinpistorasioista.
Noin kaukana olevat alueelliset ongelmat tuskin vaikuttavat tähän yhteyteen. Yleensä vaikuttavat ongelmat ovat joko kaupunginosassa, tai kaupungissa.
Jos näistä ohjeista ei ole apua, asiasta kannattaa jättää ehdottomasti vikailmoitus.
Alueelliset ongalmat havaitaan meillä yleensä yksittäisen vian kautta. Tosiaan alueellista ongelmaa ei alueella näytä tällä hetkellä olevan, joten voi olla, että vika on vain tässä liittymässä. Yhteysongelmista kannattaa aina olla yhteydessä vikapalveluun, jotta voidaan katsoa ongelmaan ratkaisua ja tarvittaessa lähetetään asentaja korjaamaan vikaa.
Pätkivissä liittymissä vianrajauksena kannattaa sulkea pois, ettei vika jää langattomaan verkkoon, tai puhelinjohtoon. Jos langaton verkko on käytössä, kannattaa yhteyttä modeemin ja tietokoneen välillä kokeilla kaapelilla. Pitkät puhelinjohdot, sekä jatkopalat kannattaa poistaa ja kokeilla modeemin ja puhelinpistorasian väliin alle 2m pitkää, mielellään käyttämätöntä johtoa. Yhteyttä kannattaa kokeilla myös kaikista asunnon puhelinpistorasioista.
Noin kaukana olevat alueelliset ongelmat tuskin vaikuttavat tähän yhteyteen. Yleensä vaikuttavat ongelmat ovat joko kaupunginosassa, tai kaupungissa.
Jos näistä ohjeista ei ole apua, asiasta kannattaa jättää ehdottomasti vikailmoitus.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.