Soneran laajakaistayhteys alkaa pätkiä aina illasta. Päivällä toimii normaalisti, mutta mitä pitemmälle ilta menee, sitä enemmän alkaa pätkiä. Tätä on jatkunut jo pari kuukautta. Asiakaspalveluun olin yhteydessä ja sieltä soittivat ja säätivät linjaa ja kuulemma pitäis toimia, mutta sama trendi vaan jatkuu.
Modeemi on uusittu telewellin modeemi, ei auttanut. Johdot riittävän lyhyet ja ensimmäisessä puhelinpistokkeessa. Vika on soneralla, siitä olen sataprosenttisen varma.
Ihmetyttää että miten siellä soneralla voi olla niin paljon tuota pätkimisongelmaa. Sanotaan täälläkin vaan, että ota yhteyttä asiakaspalveluun, mutta mikään ei muutu vaikka sinne soittaa ja tutkivat linjat.
Voiko olla, että illasta kun kuormitus lisääntyy, niin soneralla ei vaan tila riitä ja sieltä alkaa osa tippua pois kaistalta, vai mikä selitys näihin alituisiin tökkimisiin löytyy? Voisitteko arvoisat sonera-asiantuntijat vastata tälle palstalle, eikä aina vaan pyytää ottamaan yhteyttä asiakapalveluun. Täytyyhän joku yleinen syy näihin tökkimisiin löytyä.
Sivu 1 / 1
Onko modeemin DSL-valo sammunut silloin kun yhteys on pätkinyt?
Jos modeemin DSL-valo sammuu, se kertoo siitä, että yhteys modeemisi ja keskuksellamme olevan laitteen välillä on jostain syystä katkennut. Tällainen ongelma ei voi johtua muiden netin käyttäjien määrästä vaan ongelma on jossain modeemisi ja keskuksemme välillä.
Mitään yhtenäistä syytä tällaiselle pätkimiselle ei voi sanoa, sillä ongelma voi johtua niin monesta eri tekijästä. Esimerkkinä, jollain henkilöllä, ongelma voi johtua pitkästä puhelinkaapelista ja ongelma selviää, kun modeemi yhdistetään linjaan lyhyellä johdolla ja ilman jatkojohtoja. Toisella henkilöllä ongelma voi johtua rikkinäisestä modeemista. Kolmannen henkilön liittymässä, puu on kaatunut puhelinlinjalle vaurioittaen linjaa ja aiheuttaen yhteydellä häiriötä.
ADSL-yhteys pätkii -ohjeessamme on neuvottu eri toimenpiteet, joiden avulla voi ensin selvittää, jääkö ongelma asiakkaan omiin laitteistiin tai johtoihin. Jos ongelma ei kuitenkaan selviä ohjeen neuvoilla, asiassa ei ole muuta tehtävää, kun ottaa yhteyttä vikapalveluumme 0206 90101 (pvm/mpm), jotta liittymän oikea toiminta voidaan selvittää.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos modeemin DSL-valo sammuu, se kertoo siitä, että yhteys modeemisi ja keskuksellamme olevan laitteen välillä on jostain syystä katkennut. Tällainen ongelma ei voi johtua muiden netin käyttäjien määrästä vaan ongelma on jossain modeemisi ja keskuksemme välillä.
Mitään yhtenäistä syytä tällaiselle pätkimiselle ei voi sanoa, sillä ongelma voi johtua niin monesta eri tekijästä. Esimerkkinä, jollain henkilöllä, ongelma voi johtua pitkästä puhelinkaapelista ja ongelma selviää, kun modeemi yhdistetään linjaan lyhyellä johdolla ja ilman jatkojohtoja. Toisella henkilöllä ongelma voi johtua rikkinäisestä modeemista. Kolmannen henkilön liittymässä, puu on kaatunut puhelinlinjalle vaurioittaen linjaa ja aiheuttaen yhteydellä häiriötä.
ADSL-yhteys pätkii -ohjeessamme on neuvottu eri toimenpiteet, joiden avulla voi ensin selvittää, jääkö ongelma asiakkaan omiin laitteistiin tai johtoihin. Jos ongelma ei kuitenkaan selviä ohjeen neuvoilla, asiassa ei ole muuta tehtävää, kun ottaa yhteyttä vikapalveluumme 0206 90101 (pvm/mpm), jotta liittymän oikea toiminta voidaan selvittää.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Morjens.
Nimenomaan adsl valo sammuu ja syttyy hetken päästä uudestaan ja tekee tätä sitten koko illan.
Sehän se tässä ihmetyttää, että miksi se alkaa tekemään tätä vasta illasta, kun päivällä toimii moitteetta.
Kaapelit on lyhyet ilman jatkojohtoja ja modeemeja on useita millä kokeiltu, kaikilla sama tulos. Testattu pelkkä modeemi johdon päässä, ettei mikään koneen asetuskaan pääse tähän vaikuttamaan.
Ei kai se puu ala heilua siinä piuhan päällä vasta illalla, kyllä tässä nyt joku muu mättää.
Pitää tietenkin soittaa taas asiakaspalveluun. Viimeksi oli siellä päässä kyllä niin vastahakoista palvelua, että rajoittaa kyllä soittohaluja.
Nimenomaan adsl valo sammuu ja syttyy hetken päästä uudestaan ja tekee tätä sitten koko illan.
Sehän se tässä ihmetyttää, että miksi se alkaa tekemään tätä vasta illasta, kun päivällä toimii moitteetta.
Kaapelit on lyhyet ilman jatkojohtoja ja modeemeja on useita millä kokeiltu, kaikilla sama tulos. Testattu pelkkä modeemi johdon päässä, ettei mikään koneen asetuskaan pääse tähän vaikuttamaan.
Ei kai se puu ala heilua siinä piuhan päällä vasta illalla, kyllä tässä nyt joku muu mättää.
Pitää tietenkin soittaa taas asiakaspalveluun. Viimeksi oli siellä päässä kyllä niin vastahakoista palvelua, että rajoittaa kyllä soittohaluja.
Tässä tapauksessa ongelmassa on tosiaan todennäköisesti kyse jostain muusta kuin edellisessä viestissäni kuvaillusta esimerkkitilanteessa. Äkkiseltään on kuitenkin vaikea sanoa, mistä ongelma voi johtua vain tiettynä vuorokauden aikana, mutta uskon, että tämäkin ongelmatilanne pystytään selvittämään.
Voit jättää liittymästistäsi vikailmoituksen myös Omien Sivujemme laajakaistan vikailmoitus -lomakkeella. Ilmoituksessa kannattaa mainita lisätietona, että asiaa oli selvitetty jo aiemminkin, mutta sama ongelma on yhä jatkunut.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Voit jättää liittymästistäsi vikailmoituksen myös Omien Sivujemme laajakaistan vikailmoitus -lomakkeella. Ilmoituksessa kannattaa mainita lisätietona, että asiaa oli selvitetty jo aiemminkin, mutta sama ongelma on yhä jatkunut.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.