Meillä on ollut kaapelitv käytössä yli kymmenen vuotta omakotitalossamme.
Vuoden 2009 aikana on ilmennyt ongelmia.
Tälläkään hetkellä ei YLEN kanavat näy.
Vikoja on ollut ko. kanavilla varsin usein.
Olen bootannut bokseja; hakenut kanavia uudelleen, palautellut tehdasasetuksia laitteisiin jne.
Viime syksynä jonotin iäisyydeltä tuntuneen puolituntisen kysyäkseni häiriön syytä puhelimitse.
Vastaus oli "pitäisi olla kunnossa, jos tullaan mittaamaan, lasku on noin 100 € !!!".
Mikähän lienee totuus.... onko muilla ollut ongelmia Kuusankosken / Kouvolan alueella ?
Alkaa hieman harmittaa maksaa kaapelista, jonka pitäisi olla "häiriötön ja huoltovapaa"...
Kommentteja kiitos.
Sivu 1 / 1
Kouvolan tai Kuuskankosken alueille ei tällä hetkellä ole havaittu tietojemme mukaan yleistä häiriötä kaapeli-tv -verkossa.
Jos kaikki tv-kanavat eivät näy oikein, varmista vielä, että antennijohto, jolla olet kytkenyt digiboksin antennipistorasiaan on ehjä ja käytössä ei ole ylimääräisiä jatkojohtoja. Jos antennijohdon ja pistorasian välissä on erillinen haaroitinkappale, testaa myös sen poistamista käytöstä.
Mainitsemaasi 99 euron asentajakäynnin maksua peritään vain silloin, kun vika on havaittu vianselvityksen yhteydessä olevan asiakkaan omassa laitteistossa, esimerkiksi viallisessa digiboksissa tai antennijohdossa ja asentaja on käynyt vianselvityksen yheydessä turhaan paikalla.
Tilanteissa, jossa vika on kaapeli-tv -verkon tai palvelumme puolella, vianselvityksestä ei luonnollisesti peritä maksua vaan viankorjaus kuuluu Soneralle. Jos ongelma ei ollut vielä selvinnyt omalla laitteistollesi tehdyillä toimenpiteillä eikä yllä neuvomani toimenpiteet auta ongelmassa, asiasta kannattaa olla vielä yhteydessä vikapalveluumme 0206 90101 (pvm/mpm).
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos kaikki tv-kanavat eivät näy oikein, varmista vielä, että antennijohto, jolla olet kytkenyt digiboksin antennipistorasiaan on ehjä ja käytössä ei ole ylimääräisiä jatkojohtoja. Jos antennijohdon ja pistorasian välissä on erillinen haaroitinkappale, testaa myös sen poistamista käytöstä.
Mainitsemaasi 99 euron asentajakäynnin maksua peritään vain silloin, kun vika on havaittu vianselvityksen yhteydessä olevan asiakkaan omassa laitteistossa, esimerkiksi viallisessa digiboksissa tai antennijohdossa ja asentaja on käynyt vianselvityksen yheydessä turhaan paikalla.
Tilanteissa, jossa vika on kaapeli-tv -verkon tai palvelumme puolella, vianselvityksestä ei luonnollisesti peritä maksua vaan viankorjaus kuuluu Soneralle. Jos ongelma ei ollut vielä selvinnyt omalla laitteistollesi tehdyillä toimenpiteillä eikä yllä neuvomani toimenpiteet auta ongelmassa, asiasta kannattaa olla vielä yhteydessä vikapalveluumme 0206 90101 (pvm/mpm).
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Tuntuu hieman merkilliseltä, jos osa nipuista näkyy kunnolla kaiken aikaa, mutta se ainakin se nippu, josta YLE:N kanavat tulee pätkii usein.
Voiko mielestäsi koaksiaalikaapelissa tai scart-kaapelissa olla sellainen vika, että joku nippu ei näy kunnolla ja muissa ei ole mitään häiriöitä??
Taloudessamme on kaksi "vanhaa" telkkaria digiboksin perässä ja yksi digivirittimellä varustettu;
häiriöitä on kaikissa.
Voiko mielestäsi koaksiaalikaapelissa tai scart-kaapelissa olla sellainen vika, että joku nippu ei näy kunnolla ja muissa ei ole mitään häiriöitä??
Taloudessamme on kaksi "vanhaa" telkkaria digiboksin perässä ja yksi digivirittimellä varustettu;
häiriöitä on kaikissa.
Oletko testannut laitteita yksitellen, ilmeneekö ongelmia silloinkin? Siis siten, että vain yksi laite on kytkettynä kaapeliin? Jos tällöin kanavat näkyvät, mutta eivät silloin kun molemmat laitteet ovat kytkettynä, voi ongelma olla asuntoon tulevassa signaalissa, joka saattaisi ratketa kaapelivahvistinta säätämällä talojakamossa tai alueen jakamossa.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tervehdys!
Kokeilin.
Jätin vain yhden antennikaapelin kiinni; resetoin digiboksin; ei toimi.
Eilen kanavat näkyivät tyttäreni mukaan jonkun aikaa...
Eli: asumme omakotitalossa; varsinaista "jakamoa" ei ole. Taloudessamme on kolme TV-vastaanotinta, joissa yhdessä on digiviritin; kaksi on digiboksin perässä.
Olisikohan Soneralla mahdollista tarkistaa aluejakamoa?
Edellinen ei ollut mikään "tilaus"; josta maksan 100 €.
Kokeilin.
Jätin vain yhden antennikaapelin kiinni; resetoin digiboksin; ei toimi.
Eilen kanavat näkyivät tyttäreni mukaan jonkun aikaa...
Eli: asumme omakotitalossa; varsinaista "jakamoa" ei ole. Taloudessamme on kolme TV-vastaanotinta, joissa yhdessä on digiviritin; kaksi on digiboksin perässä.
Olisikohan Soneralla mahdollista tarkistaa aluejakamoa?
Edellinen ei ollut mikään "tilaus"; josta maksan 100 €.
kaapeliko kirjoitti:
Olisikohan Soneralla mahdollista tarkistaa aluejakamoa?
Edellinen ei ollut mikään "tilaus"; josta maksan 100 €.
Tästä asiasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme 0206 90101 (pvm/mpm), jota kautta asia saadaan selvitykseen.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Niinpä- eiku soittamaan ja jonottamaan asiakaspalveluun...
Voi olla, että soittamatta jää.
Voi olla , että kaapeli vaihtuu johonkin muuhun vaihtoehtoon.
Voi olla, että soittamatta jää.
Voi olla , että kaapeli vaihtuu johonkin muuhun vaihtoehtoon.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.