Skip to main content
Meillä on ollut jo pari kuukautta ongelmana liittymän (ADSL) katkeilu ja hidastelu. Asiasta ei voi tehdä ilmoitusta Soneralle koska kun tekee puhelimella "vikailmoituksen" sen perkuleen koneen kanssa keskustellen niin se "fiksu" masiina ilmoittaa että jos teen vikailmoituksen ja vika on minun laitteessa siis lähinnä modeemissa niin se vikailmoituksen tutkiminen maksaa minulle.

Sinänsä hassua koska modeemi ei ole minun vaan Soneran, näin lukee ainakin "omilla sivuilla" Soneran netissä.

Minulla 24 meganen liittymä mutta se toimii noin 8 megalla ja se on ihan ok mutta nyt parin kuukauden aikana tuo nopeus on tippunut välillä noin 2 megaan ja silloin esim. tuo tv palvelu ei toimi lainakaan, netti katkeaa vähintään 10 kertaa päivässä ja muutenkin tuo toimii miten toimii, mutta pääsääntöisesti se ei toimi, ainakaan sillä tasolla kun sen pitäisi.

Tänä aamuna viimeksi kun yritin maksaa yhtä laskua verkkopankin kautta niin sinä aikaan yteys meni poikki pariin kertaan ja kun se ei mennyt poikki niin sitten se jäin miettimään pitkäksi aikaa...

Ei voi kenellekkään ainakaan Soneran nettiä suositella....

Surkeata..
Tänä aamuna oli nopeus jopa tätä luokkaa, mutta ei tuolla tv:tä katseltu, välillä tuo nousi ja välillä laski, mutta aika heikko esitys 24 megaselta liittymältä..

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/kaappaus+nopeus1.tiff/_smaller.jpg

Eli nopeus: 5,20 ja 0,85
Hei TimoNiemi,

Sinulla ei näyttäisi olevan käytössä Inteno DG301 tai Thomson TG789 palvelureititintä. Nämä ovat laitteet, jotka ovat Soneran omaisuutta Viihdepalvelun yhteydessä.

Näyttäisi että sinulle on lokakuussa 2009 toimitettu meiltä Zyxel merkkinen ADSL modeemi. Jos sinulla on vielä sama laite käytössä, niin modeemi alkaa olla jo sen ikäinen, että olisi suositeltavaa hankkia uudempaa laitetta tilalle.

Sinulle toimitettu Zyxel modeemi on toimituksen jälkeen ollut siis sinun omaisuuttasi. Modeemin testaaminen ja toimivuuden varmistaminen on aina asiakkaan vastuulla. Modeemi olisi siis suositeltavaa testata toisessa liittymässä tai liittymässäsi olisi hyvä testata toista modeemia ennen vikailmoituksen tekemistä. Mikäli vika jää asiakkaan laitteisiin ja asentaja käy tämän toteamassa, niin tuolloin käynnistä voi tulla turha asentajakäyntimaksu. Samalla kun modeemi testataan, niin myös puhelinkaapeli olisi syytä testata.

Kun omat laitteet on testattu, niin riskiä tuolle maksulle ei ole.

Sivuillamme on ohjeita pätkivän ja hidastelevan ADSL yhteyden varalle. Niihin on hyvä käydä tutustumassa.

Tein kuitenkin pieniä säätöjä liittymäsi asetuksiin, jotka saattavat auttaa yhteyden ongelmaan. Mikäli yhteys kuitenkin jatkaa hidastelemista, pätkimistä tai molempia, niin modeemi kannattaa testata tai hankkia suoraan uusi laite tilalle.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Kyllä modeemi on Soneran omistuksessa ja lisäksi tuollam inun sivuillani lukee:

Sonera Viihde -tilauksen yhteydessä toimitettu laite on Soneran omaisuutta. Sonera on velvollinen laitteen omistajana toimittamaan asiakkaalle oikeanlaisen ja toimivan laitteen. Sopimuksen päätyttyä asiakas on velvollinen palauttamaan laitteen Soneralle. Jos olet ostanut Sonera Viihde - laitteiston itsellesi, nämä ehdot eivät koske sinua.

Saman voit lukea alla olevasta linkistä.

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/sonera+modeemi.JPG/_img1280.jpg

Joten kyllä nyt sanoisin että on Soneran tehtävä saada tu liittymä toimimaan ja toimittamaan laitteison jolla se toimii, itse en aio erikseen käydä ostamassa uutta modeemia että voi kokeilla toimiiko tuo liittymä vai ei.....

Vastaa