Skip to main content

Yhteys hidastunut roimasti

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Minulla on 24 megan yhteys joka on useimmiten toiminut hyvin. Nyt kuitenkin on nopeus tippunut huimasti, tällä hetkellä se on noin 2 megaa. Ongelma alkoi pari päivää sitten. Yhteys ei pätki, se on vain äärimmäisen hidas. Modeemina toimii Soneralta saamani Thomson TG784 jonka mukaan kaikki toimisi normaalisti, Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 2.309 / 18.773

Valitettavasti en tiedä asiakasnumeroani, sillä en ole laskujen maksaja.

11 kommenttia

  • June 19, 2013
Hei eebenpuu

Nopeus modeemille näyttäisi olevan ok antamasi tietojen mukaan. Et saa selvitettyä asiakasnumeroa liittymän maksajalta? Voit lisätä myös liittymänumeron asiakasnumerokenttään. (333- tai 346- alkuinen numero.)

Oletko kokeillut tehdä lataustestiä funetin kautta? Tämä onnistuu seuraavasti:

1. Mene osoitteeseen: ftp://ftp.funet.fi/dev/
2. Lataa esim 1GBnull tiedosto koneellesi.
3. Seuraa kuinka korkealle latausnopeus nousee.

Latausnopeuden pitäisi olla noin 1,8 Mt/s.

Käytätkö modeemin ja tietokoneen välillä langatonta?

  • June 19, 2013
Saan myöhemmin selvitettyä numeron, mutta tällä hetkellä ei ole mahdollista. Ymmärrän toki että ilman numeroa on vaikeaa selvittää ongelma. Lataustesti antaa nopeudeksi noin 730kt/s :D En käytä langatonta yhteyttä.

  • June 19, 2013
Arttu- kirjoitti:
Hei eebenpuu

Voit lisätä myös liittymänumeron asiakasnumerokenttään. (333- tai 346- alkuinen numero.)



Nyt sain liittymänumeron, lisätty profiiliini!

  • June 20, 2013
Hei eebenpuu

eebenpuu kirjoitti:
Saan myöhemmin selvitettyä numeron, mutta tällä hetkellä ei ole mahdollista. Ymmärrän toki että ilman numeroa on vaikeaa selvittää ongelma. Lataustesti antaa nopeudeksi noin 730kt/s :D En käytä langatonta yhteyttä.


Yhteys toimii selvästi hitaasti eli siinä on jotain häikkää.

Asiakasnumero kohdassa näkyy vain liittymänumeron alku. Jätä viiva ( - ) merkki pois. Asiakasnumerokenttään ei voi syöttää muita kuin numeroita.

  • June 20, 2013
Arttu- kirjoitti:
Hei eebenpuu

[quote="eebenpuu":1a1yuevt]Saan myöhemmin selvitettyä numeron, mutta tällä hetkellä ei ole mahdollista. Ymmärrän toki että ilman numeroa on vaikeaa selvittää ongelma. Lataustesti antaa nopeudeksi noin 730kt/s :D En käytä langatonta yhteyttä.


Yhteys toimii selvästi hitaasti eli siinä on jotain häikkää.

Asiakasnumero kohdassa näkyy vain liittymänumeron alku. Jätä viiva ( - ) merkki pois. Asiakasnumerokenttään ei voi syöttää muita kuin numeroita.[/quote:1a1yuevt]

Nyt näkyy asiakasnumero. Tällä hetkellä nopeus on alle megan. Edes 144p laatusia videoita ei pysty katsomaan youtubesta pätkimättä.

  • June 20, 2013
Hei eebenpuu

En huomaa mitään suoraa syytä hidastelulle. Taloosi tulee näköjään meidän kuitu. Kuidussa ei lopu kapasiteetti kesken ihan heti, joten yleensä tämän tyyppiset ongelmat johtuvat modeemista, puhelinjohdosta tai talon sisäverkosta. Oletko kokeillut resetoida Thomsonia? Paina reset-nappia pohjassa niin pitkään että Power-valo syttyy oranssiksi.

Eihän sinulla ole käytössä pitkää puhelinjohtoa? Löytyy huoneistosta useampaa puhelinpistorasiaa?

  • June 20, 2013
Nyt ei toimi netti ollenkaan, kaikki piuhat ja koko modeemi vaihdettu. Naapurilla myös netti poikki, Eli teidän päässä se ongelma on.

  • June 20, 2013
Jaahas, samalla sekunnilla alkoi maagisesti toimimaan 11 Megan nopeudella, parempi kun ei mitään.

  • June 24, 2013
Hei eebenpuu

Ilmeisesti meidän puolella on ollut jotain ongelmaa, jos yhteys on lähtenyt toimimaan nopeammin. 11M kuulostaa hieman matalalta. Suosittelisin sinua ottamaan yhteyttä meidän Vikapalveluunne, niin voisimme tutkia, mistä hidastelu johtuu.

  • June 30, 2013
Hei!

Olen kyllästynyt tähän. Sonera 3G Nettiyhteyteni on ollut ~2kk enemmän tai vähemmän hidas. Sonera 3G vaihtuu useamman kerran päivässä Sonera E:ksi. Ja voi pysyä tuntejakin hitaana E:nä. Esimerkiksi tällä hetkellä yhteys on Sonera E. Maksan nopeimmasta netistä ja lisänopeuspalvelusta, enkä koe saavani vastinetta rahoilleni/lupauksellenne nopeasta netistä. Parhaimmillaan nopeus on ollut 12megaa mikä on jo erittäin hyvä ja tämä toimi siis aluksi kun ostin liittymän ja puhelimen. Mikä siis voi olla ongelmana? Ei auta vaikka otitte lukuisten muiden tukiasemien lisäksi käyttöön uuden myös malmille viikoilla 22-24. Asun 5km päässä malmista.
Isäni on ollut yhteydessä samaan ongelmaan liittyen (ostimme puhelimet sekä liittymät samaan aikaan samasta liikkeestä) ja olette luvanneet selvittää asian, mutta soittoa ei ole kuulunut. Haluaisin perusteellisen selvityksen asiaan. Olettehan yhteydessä minuun ja pyydätte tarkempia tietoja.

Kristian

  • July 1, 2013
Hei Kristian, pahoittelen hidasteluongelmaa internetyhteydessäsi. Yritin tavoitella sinua puhelimitse ja jätin vastaajaasi viestejä. On vaikea varmuudella sanoa, mistä hidasteluongelma johtuu. Jotta asia saadaan tutkittua ja korjattua, pyytäisin sinua ottamaan yhteyttä Vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (mpm/pvm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30.//Tapani V