Onko tavallista että kun nettiyhteys ei toimi, niin ei myöskään voi yhdistää tuohon modeemiin ja katsoa sen tilatietoja(http://192.168.100.1/Docsis_system.asp)?
Silloin kun toimi (edes jotenkin), niin Downstream oli tällaista:
Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 0: -3.2 dBmV 27.5 dBmV
Channel 1: 0.0 dBmV 0.0 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dBmV
Upstream tällaista:
Power Level
Channel 0: 42.3000 dBmV
Channel 1: 0.0000 dBmV
Channel 2: 0.0000 dBmV
Channel 3: 0.0000 dBmV
Lähetin vikailmoituksen jo eilen, ja puhelimessa tarjottiin ratkaisuksi vain sitä että voivat lähettää huoltomiehen katsomaan, mutta se maksaa sitten 99e jos huoltomies ei näe vikaa, ja netti toimiikin juuri sillä hetkellä kun huoltomies tulee katsomaan. Ongelma on siis satunnainen.
Modeemissa palaa kaikki valot kuten pitääkin, mutta netti ei silti välttämättä toimi. Ja välillä boottauksen jälkeen Online -valo jää palamaan tuntikausiksi (jolloin se yhteys ei ainakaan toimi). Silloin kun valot palaa oikein mutta netti ei siltikään toimi, niin Windows 7:n Troubleshoot-wizardia ajamalla ongelma [u:1p1rjjun]saattaa ehkä[/u:1p1rjjun] korjautua kun kone löytää vian "Local area connection does not have a valid IP address", mutta yhteys katkeaa muutaman minuutin jälkeen ja taas pitää yrittää eri keinoja. Välillä se troubleshoot löytää myös vian "The default gateway is not available" jota se ei osaa korjata.
Tässä vielä jotain tietoa modeemista:
Hardware Revision: 1.2
Current Software Revision: epc3000-v303r2391-091106c
Firmware Build Time: 20091107121906
-
Eli vielä kerran:
Vikailmoitus on jo tehty ja sieltä ei osattu tarjota mitään muuta kuin huoltomiestä jossa on se riski että joutuu maksamaan 99e. Löytyykö täältä apua kertomaan että missä saattaisi olla vika?